۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نمایشواره بزرگ سلام فرمانده در قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: ۳۵۹۷۰۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۱۹ ساعت: ۱۱:۵۳ ↗ لینک کوتاه

برای نخستین بار در کشور؛

نمایشواره بزرگ سلام فرمانده در قزوین اجرا می‌شود

نمایشواره بزرگ سلام فرمانده برای نخستین بار با حضور هنرمندان قزوینی طی هفته آینده برگزار می‌شود.

نمایشواره بزرگ سلام فرمانده در قزوین اجرا می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با هماهنگی بسیج رسانه استان جمعی از اصحاب رسانه قزوین در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی به تماشای نمایشواره " سلام فرمانده" نشستند.

در حاشیه این مراسم الماس پویامنش نویسنده و کارگردان این نمایشواره در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ایده این کار از سال گذشته با توجه به اتاق‌های فکر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و خاطرات تلخی که طی سال‌های متمادی برای ملت‌های مظلوم مسلمان در جهان ایجاد کردند در ذهنم ایجاد شد.

وی افزود: نوجوانان دهه‌ هشتاد و نودی ما با تاریخ آشنایی چندانی ندارند و از بلاهایی که این شیاطین برسر ملت‌ها آوردند بی اطلاع هستند لذا دشمن سعی دارد که از این خلا به نفع خود بهره برداری کنند.


دشمن به دنبال خوراندن القائات خود به کودکان و نوجوانان ما است


پویامنش با بیان اینکه دشمن به دنبال این است تا القائات خود را به خورد کودک و نوجوان ما بدهد، افزود: دشمن سعی دارد بگوید حقوق بشر آمریکایی و غربی درست است و یا جنایات رژیم کودک کش صهیونسیتی خیال و توهم است و این جمهوری اسلامی است دروغ می‌گوید.

کارگردان نمایشواره سلام فرمانده خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین که واقعیت‌ها برای مردم تفسیر شده و تاریخ‌ها بازگو می‌شود تصمیم گرفتیم که از طریق این نمایشواره بخشی از رسالت خود را مبنی بر آگاهی بخشی به نسل جوان انجام دهیم.

وی ادامه داد: چطور باید مسائل را برای نسل جوانی که تاریخ دفاع مقدس را درک نکرده و از زمانی که چشم باز کرده با فضای مجازی مواجه شده و با مسائل و شبهات فراوان برخورد داشته است، تبیین کرد؟!

پویا منش گفت: زبان هنر یکی از ابزارهایی است که دقیقا می‌تواند خیلی از واقعیت‌ها را برای نسل جوان باز کند؛ سعی کردیم جنایاتی که برسر مسلمانان منطقه آمده و خصوصا نسل کشی که صهیونیست برای ملت‌های مسلمان طراحی کردند را با زبان هنر به تصویر بکشیم.

این نویسنده و کارگردان قزوینی بیان کرد: این کار به تنهایی ساخته نشده بلکه تمام عوامل اجرایی حدود چهار ماه روی محتویات آن کار کردند.


نمایشواره سلام فرمانده با فرهنگ مهدویت ساخته شده است


وی با اشاره به اینکه هیچکدام از بازیگران ما تجربه بازیگری نداشته‌اند، تصریح کرد: برای اجرای این نمایشواره طی فراخوانی چند بازیگر آماتور را برگزیدیم و با برگزاری کارگاه آموزشی یکماهه، آنان را برای کار آماده کردیم.

پویا منش در خصوص سیر محتوایی نمایشواره سلام فرمانده با باین اینکه این کار با فرهنگ مهدویت ساخته شده است، اظهار کرد: در واقع هدف از اجرای این نمایشواره، نشان دادن ظلم‌هایی است که طی سال‌ها به مسلمانان مظلوم جهان و کودکان ستمدیده شده تا فریاد عدالت خواهی این کودکان و استغاثه به منجی بشریت حضرت مهدی (عج) برسد.

وی افزود: بعد از دعا و استغاثه به امام زمان (عج)و گذر ۸ صحنه نمایشی پیوست مناسبی برای اجرای سرود سلام فرمانده توسط همه حضار ایجاد می‌شود.

نویسنده نمایشواره سلام فرمانده با بیان اینکه این نمایش یک کار ارزشی و فاخر خواهد بود، خاطرنشان کرد: این بازیگران کودک و نوجوان می‌خواهند به مردم بفهمانند؛ امروز دشمن روی اغتشاشات کشور ما کار کرده و آن‌ها دلسوز ایران نیستند، بلکه اگر دستشان برسد همانگونه که تاکنون مشکلاتی را برای دیگر کشورها آورده اند در ایران نیز قتل عام راه می‌اندازند.

پویامنش تاکید کرد: وقایع را باید برای نسل جوان، دانش آموزان بازگو کرد، تا آنان با نگاهی به تاریخ بدانند که دشمن چه بلاهایی برای هم سن و سالان آن‌ها در سراسر دنیا آورده است، امیدواریم با همکاری آموزش پرورش دانش آموزان به تماشای این نمایشواره بنشینند.

وی ادامه داد: دانش آموزان باید بدانند دشمن آمریکایی همینی است که در صحنه می‌بینند که چگونه مدرسه سیدالشهدا افغانستان را به خاک کشانده و همین بلا را نیز بر سر مردم یمن، حلبچه، فلسطین و سوریه نیزآورده است؛ نه آمریکایی که دم از حقوق بشر می‌زند.

این فعال فرهنگی با اشاره به موضوع امیدآفرینی در سکانس‌های آخر نمایش تاکید کرد: با ورود حاج قاسم در صحنه سوریه و مبارزه با داعش، حس امید آفرینی به مردم القا شده و بعد از شهادت ایشان هم پیام مقاومت به کشورهای جهان مخابره می‌شود.


3 هزار بلیط رایگان برای این اثر در نظر گرفته شده است


وی افزود: دشمن در تلاش است که خون پاک حاج قاسم و گفتمان قوی جمهوری اسلامی فراموش شود که ما اجازه نمی‌دهیم تا آن‌ها به اهداف شوم خود برسند و تا آخرین لحظه برای سربلندی نظام مقدس خود و تقدیم آن به حضرت حجت تلاش خواهیم کرد.

پویامنش بیان کرد: برای انتخاب بازیگر در این نمایش از ظرفیت عموم مردم استان طی فراخوانی استفاده شده و و مختص به شهر قزوین و یا پایگاه‌های بسیج نیست به طوریکه بازیگرانی داریم که خانوادگی در این کار نقش آفرینی می‌کنند.

کارگردان این نمایش با بیان اینکه تبلیغات محیطی در سطح شهر برای نمایشواره سلام فرمانده انجام شده، گفت: انتظار داریم دوستان انقلابی در فضای مجازی ما را حمایت کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰۰ بلیط رایگان برای این اثر در نظر گرفته شده است، یادآور شد: این نمایشواره از شنبه ۲۳ مهرماه در ساعت ۱۷:۳۰ به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

پویا منش در پایان گفت: از همه نهادهای فرهنگی استان قزوین و اصحاب رسانه درخواست داریم که پای کار آیند و ما را در انجام این فعالیت فرهنگی یاری رسانند.

انتهای پیام/۲۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان