۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مردم به قوانین سختگیرانه کمیسیون ماده۱۰۰ گلایه دارند
کد خبر: ۳۵۹۶۷۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۱۷ ساعت: ۱۴:۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

مردم به قوانین سختگیرانه کمیسیون ماده۱۰۰ گلایه دارند

فاطمه محمدبیگی گفت: در مورد کمیسیون ماده ۱۰۰ مردم بارها به ما مراجعه داشته و گلایه‌مند هستند که قوانین این کمیسیون سختگیرانه و بسیار اطاله دارد.

مردم به قوانین سختگیرانه کمیسیون ماده۱۰۰ گلایه دارند
به گزارشی خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فاطمه محمدبیگی شب گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: انتظار می‌رود جلسات شورا با حضور شهردار، نمایندگان مجلس و دیگر مدیران شهری به صورت مستمر و دو ماه یکبار برقرار باشد تا بتوانیم مصوبات خوبی را در جهت خدمت‌رسانی به مردم داشته باشیم.

وی افزود: بدون برگزاری جلسالت مستمر نمی‌توانیم از وزاری کشور انتظار دعوت به استان را داشته باشیم که نمونه آن را هم در یکی از جلسات دیدیم که وزیری به استان دعوت شد اما به جای پرداختن به مشکل اصلی، حاشیه سازی کردند و نه تنها نتوانستیم از آن جلسه مصوبه‌ای اخذ کنیم بلکه متاسفانه وجهه استان را نیز زیر سوال بردیم و این طبیعی است که دیگر شهر ما را به عنوان مقصد نپذیرند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس بیان کرد: شهرداری و اعضای شورا باید با انسجام و هم‌افزایی بیشتر در جهت تکمیل پروژه‌های شهری گام برداشته و آنها را به اتمام برسانند.

تکمیل پروژه رینگ جنوبی شهر باید در اولویت قرار گیرد

محمدبیگی با بیان اینکه تکمیل پروژه رینگ جنوبی شهر باید در اولویت قرار گیرد، اذعان کرد: کسی که ابتدا خودش تصمیم گیرنده برای پروژه بوده چرا اکنون در جبهه مخافت ایستاده است؟ باید علت تعلل در ساخت این پروژه برای مردم تشریح شود.

وی ادامه داد: فعالیت‌های اعضای شورای شهر و شهرداری قابل تقدیر بوده اما سطح انتظارت ما بیشتر است چه بسا که با نظم و انسجام بیشتر می‌توانیم پروژه‌های شهری گسترده‌تری را رقم بزنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس با تصریح بر اینکه حوزه جمعیت باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: بنده به عنوان رئیس فراکسیون جمعیت و خانواده در مجلس شورای اسلامی از اقدامات شهرداری در حوزه جمعیت شهر خودم بی‌اطلاع هستم؛ در حالیکه با ارائه این گزارش‌ها به ستاد ملی جمعیت می‌توانیم بودجه ملی برای استان اخذ کنیم.

محمدبیگی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پسماند محمدآباد عنوان کرد: موضوع پسماند محمدآباد یک بحث ملی است و باید به عنوان یک کار شبکه‌ای بین نمایندگان، شورا و شهرداری، معاونت عمرانی، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور در سطح ملی پیگیری و بودجه ملی برای آن تامین شود.

وی تصریح کرد: نهضت آسفالت شبانه اقدام شایسته‌ای است و این خدمات باید به مردم اطلاع‌رسانی شود تا امیدآفرینی صورت گیرد درحالیکه بسیاری از مردم از این اقدامات مطلع نیستند.

نماینده مردم قزوین در مجلس اذعان کرد: در حوزه بحث بازآفرینی شهری و استفاده از قیر رایگان، سهمیه قیر از محل اعتبارات از طریق قانون بودجه برای مسکن مهر، مسکن ملی و بازآفرینی شهری و آسفالت معابر و امور شهرک‌ها گذاشته شده است که متاسفانه شهرداری قزوین در لیست شهرداری‌ها برای سهمیه قیر قرار نگرفته و در این خصوص شهردار نامه‌ای به صورت مکتوب به ما ارسال کرده که پیگیر آن هستیم و امیدواریم این موضوع از طریق وزیر راه و شهرسازی ترتیب اثر داده شود.

مردم از کمیسیون ماده 100 گلایه دارند

محمدبیگی اضافه کرد: در مورد کمیسیون ماده 100 مردم بارها به ما مراجعه داشته و گلایه‌مند هستند که قوانین این کمیسیون سختگیرانه و بسیار اطاله دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس در مورد بازآفرینی شهری و همچنین بافت‌های فرسوده تصریح کرد: متاسفانه چندین منطقه شهری از جمله هادی آباد، انصاری شرقی و چند منطقه دیگر در شهر داریم که چندین سال است که هیچ اقدامی از نظر بازآفرینی برای آن‌ها نشده و این موضوع برای ما رنج‌آور است.

وی بیان کرد: مدیریت شهری شورا به کار نمایندگان گره خورده است اما ما نمی‌توانیم پاسخگوی کم کاری اعضای شورا باشیم.

محمدبیگی تصریح کرد: نمایندگان مجلس بودجه را تصویب و وارد استان می‌کنند اما اگر به جای صرف در بازآفرینی و پروژه‌های نیمه کاره به حاشیه پرداخته شود قطعا در جلسه بعدی به جای حل مشکل، شهردار مورد بازخواست قرار می‌گیرد؛ اگر همچنان جدال‌های شخصی و گروهی مطرح باشد دور از انتظار نیست که بعد از سی سال همچنان پروژه‌ها بر زمین باقی بماند.

مسئولین به جای درگیری با حواشی به کار مردم برسند 

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: بنده از مسئولینی که در این زمینه‌ها می‌توانستند به ایفای نقش پرداخته اما به حاشیه پرداختند گله‌مند هستم؛ چرا زمانی که افراد زیادی برای بازآفرینی راغب هستند باید ممانعت صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید یکی از این مناطق را در بحث بازآفرینی به صورت پایلوت انتخاب کرده و برای آن مصوبه داشته باشیم و به نتیجه برسانیم تا مردم امیدوار شوند.

محمدبیگی ادامه داد: در حوزه اتباع بیگانه تاکنون چند جلسه با وزیر کشور برگزار و در این خصوص حتی به رئیس جمهور هم نامه ارسال کردیم و در جلسه حضوری با وزیر کشور نیز موضوعات مشعلدار، چوبیندر و مدارس جنوب شهر قزوین مطرح شد که این وضعیت قابل قبول نیست.

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: ایران بزرگترین کشور یاریگر پناهندگان و پناهجویان است؛ اتباع افغانه برادران و خواهران دینی ما هستند و ما به سلامت و معیشت آن‌ها رسیدگی می کنیم اما تامین امنیت شهروندان از هر چیزی برای ما واجب‌تر است.

وی ضمن قدردانی از خدمات خانم اشدری در حوزه مادر و کودک عنوان کرد: اگر می‌خواهیم جوانان و نوجوانان ما گرفتار دام گرگ صفتان و اغتشاتشات نشوند باید در تربیتشان تلاش کنیم و فراهم کردن امکاناتی نظیر افزایش تعداد پارک‌ها و بوستان‌های بانوان، مکان‌های اوقات فراغت برای دختران نوجوان و اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی را در اولویت قرار دهیم.

محمدبیگی ابراز کرد: تاکنون هیچ گزارش کاری از حوزه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری به بنده تحویل داده نشده در حالیکه باید به عنوان ناظر شورای برنامه‌ریزی استان در جریان این گزارش‌ها قرار بگیریم.

نماینده مردم قزوین در مجلس در پایان گفت: این روزها دشمن در نظر دارد با اتفاقات متفاوتی نظیر پروژه‌های کشته‌سازی، هجمه‌های فضای مجازی، ایجاد دو قطبی بین با حجاب و بی حجاب ، مسئولین و مرم و بازاری و بازنشسته تجزیه ایران را رقم بزند در حالیکه با وحدت و همدلی مردم این آرزو را با خود به گور خواهد برد.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان