۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین سهم قزوین در ساخت طرح نهضت ملی مسکن ۶۴هزار واحد است
کد خبر: ۳۵۹۵۵۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۹ ساعت: ۱۴:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

سهم قزوین در ساخت طرح نهضت ملی مسکن ۶۴هزار واحد است

سیدعلی هاشمی گفت: سهمیه‌ای که برای ساخت مسکن در پروژه طرح نهضت مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی به استان قزوین اعلام شده شامل ۶۴ هزار واحد در مدت چهار سال بوده اما این آمار شامل مسکنی است که در بخش دولتی و خصوصی، خود مالکی، بافت فرسوده و روستایی ساخته می‌شود.

سهم قزوین در ساخت طرح نهضت ملی مسکن ۶۴هزار واحد است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سیدعلی هاشمی ظهر امروز(شنبه) در جلسه شورای تأمین مسکن که در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین به عنوان نخستین استان در سازه‌های پیش ساخته بوده که تمام قطعات آن در کارخانه ساخته و در محل نصب می‌شود.

وی با اذعان به اینکه اجرای پروژه‌های طرح نهضت مسکن در استان قزوین با وضعیت خوبی همراه است، افزود: براساس آخرین رتبه‌بندی صورت گرفته طی یک ماه گذشته از سوی وزارت راه و شهرسازی، قزوین رتبه نخست را در این زمینه دارد، امیدواریم در چند ماه آینده پروژه‌های نهضت مسکن که در دولت سیزدهم منعقد شده و مردم ثبت‌نام کرده‌اند، آماده تحویل باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: تعدادی از پروژه‌ها مربوط به سال‌های قبل بوده و بخش عمده‌ای از علت کندی پروژه‌های مسکن با میزان نقدینگی و آورده مردم در ارتباط است و در صورت عدم تحقق این امر متوقف می‌شوند.

سهم استان قزوین در ساخت طرح نهضت ملی مسکن 64 هزار واحد است

هاشمی با اشاره به طرح مسکن فرزندآوری گفت: هنوز آئین نامه آن به استان ابلاغ نشده اما از سوی هیئت وزیران مصوب شده است که در صورت ابلاغ باید منتظر شرایط ماند.

وی ادامه داد: سهمیه‌ای که برای ساخت مسکن در پروژه طرح نهضت مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی به استان قزوین اعلام شده شامل 64 هزار واحد در مدت چهار سال بوده اما این آمار شامل مسکنی است که در بخش دولتی و خصوصی، خود مالکی، بافت فرسوده و روستایی ساخته می‌شود.

این مسئول یادآور شد: ما موظفیم به تعداد متقاضیان ثبت‌نامی واجد شرایط به شرط تامین نقدینگی، زمین و واحد در نظر بگیریم.

هاشمی گفت: درحال حاضر 105 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت‌نام کرده و از این میزان، 29 هزار نفر واجد شرایط و مابقی حذف شده و کمتر از 16 هزار نفر مبلغ اولیه 40 میلیون تومان را وایز کرده‌اند.

مشکلی در تأمین زمین و واحد نداریم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: مجموع قرارداد منعقد شده از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان شامل 23 هزار واحد بوده که زمین مورد نیاز تامین شده و قرارداد با پیمانکار بسته شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر برای متقاصیان واجد شرایط مشکل تامین زمین نداریم و زمین از تعدادی از شهرهای دارای مشکل به شهرهای همجوار منتقل کرده و در تعدادی از شهرها شروع نکردیم.

هاشمی عنوان کرد: کسانی که قصد انصراف دارند، انصرافی آنها به ما اطلاع داده شده و مبلغ واریزی آنها به حسابشان بازگردانده می‌شود.

3 هزار واحد از طرح اقدام ملی مسکن در دولت قبل برجا مانده است

این مسئول ادامه داد: در نهضت ملی مسکن، متقاضیان مرحله اول واریزی‌ها را انجام داده و طی روزهای آینده برای واریزی مرحله دوم اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: 3 هزار واحدی که از طرح اقدام ملی مسکن مربوط به دولت قبل به جا مانده پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارد و تعدادی از آنها در حال تمام شدن است.

هاشمی اذعان کرد: ما مخالف فروش واحدهای خریداری شده هستیم و واحدها به هیچ وجه تا زمان تحویل غیرقابل فروش بوده و ممکن است تصمیاتی در سطح کشوری اتخاذ شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در پایان گفت: نقشه‌ واحدها در طرح نهضت ملی مسکن متفاوت بوده و شامل طبقات سه تا 6 است.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان