۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کی‌روش مخل آسایش سرمربیان لیگ برتر!
کد خبر: ۳۵۹۵۵۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۹ ساعت: ۱۰:۸ ↗ لینک کوتاه

بازگشت دیرهنگام ملی‌پوشان و تغییر برنامه لیگ صداهای اعتراضی را بلند کرد

کی‌روش مخل آسایش سرمربیان لیگ برتر!

بازگشت دیرهنگام اعضای تیم‌ملی فوتبال به ایران و دیر اضافه شدن بازیکنان به تمرینات تیم باشگاهی اعتراض سرمربیان لیگ را بلند کرده است.

کی‌روش مخل آسایش سرمربیان لیگ برتر!
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین به نقل از شهروند انلاین؛پیش‌بینی می‌شد با بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران و نشستن او روی صندلی هدایت تیم‌ملی بار دیگر شاهد ایجاد چالش میان این مربی پرتغالی و باتجربه با سرمربیان لیگ برتری باشیم. کی‌روش که در دوره قبلی حضور در تیم‌ملی و در مدت 8 سال سرمربیگری ایران بارهاوبارها بر سر مسائل مختلف با سرمربیان لیگ برتر به مشکل خورد و جنگ‌های رسانه‌ای شدیدی میان آنها شکل گرفت، حالا بار دیگر با برنامه‌هایی که برای تیم‌ملی در نظر گرفته، صدای اعتراض سرمربیان را بلند کرده است.
سرمربی پرتغالی ایران که زمان زیادی تا جام‌جهانی ندارد و خودش هم دیر به تیم‌ملی اضافه شده، سعی دارد بهترین استفاده را از این مدت ببرد اما از آنجایی که حداقل نیمی از بازیکنان تیم‌ملی در عضویت باشگاه‌های ایرانی هستند، مربیان تیم‌های باشگاهی برنامه‌هایشان بهم می‌ریزد و به همین خاطر یک چالش بزرگ پیش خواهد آمد.
با اتمام اردوی تیم‌ملی در اتریش استارت این درگیری لفظی زده شده و احتمالا در روزهای آینده این ماجرا ابعاد گسترده‌تری به خود خواهد گرفت.
وقتی بازیکنان دیر به ایران برگشتند!
با اینکه تیم‌ملی فوتبال روز سه‌شنبه آخرین بازی تدارکاتی خود را مقابل سنگال انجام داد و انتظار می‌رفت اعضای تیم نهایتا تا ظهر چهارشنبه به ایران برگردند اما این اتفاق نیفتاد. طبق هماهنگی قرار بود بازیکنان نهایتا تا عصر چهارشنبه خود را به کادرفنی‌شان در باشگاه‌ها معرفی کنند اما ظهر روز چهارشنبه در کمال تعجب سایت فدراسیون فوتبال تصاویری از تمرین ریکاوری ملی‌پوشان در اتریش را منتشر کرد تا مشخص شود اعضای تیم به ایران برنگشته‌اند!
این موضوع باعث ناراحتی مربیان تیم‌های باشگاهی شد. کاروان تیم‌ملی بدون اطلاع و هماهنگی قبلی با باشگاه‌ها یک‌روز دیرتر به ایران برگشتند و کاروان تیم پنجشنبه عصر به تهران رسید! به همین خاطر عملا بازیکنان نتوانستند در تمرین روز پنجشنبه تیم‌های باشگاهی خود هم شرکت کنند.
از آنجایی که لیگ برتر از عصر شنبه شروع می‌شود، بازیکنان ملی‌پوش فقط عصر جمعه در تمرین تیم‌های خود حضور یافتند و این، مسأله‌ای نیست که به مذاق مربیان لیگ برتری خوش بیاید.
جالب اینکه کی‌روش خودش هم همراه ملی‌پوشان به ایران برنگشت؛ او ترجیح داد یک هفته از اتریش مستقیما به پرتغال برود تا از فضای رسانه‌ای دور باشد و بعد از آن برای شروع دوباره برنامه‌های کاری خود در تهران حضور پیدا کند.
صدای اعتراض‌ها بلند شد
بازگشت دیرهنگام بازیکنان به ایران صداهای اعتراضی را در بین باشگاه‌ها بلند کرده است. ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال و یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در رأس این مسأله هستند. این دو مربی از باشگاه‌های خود خواسته‌اند بازگشت دیرهنگام بازیکنان خود را پیگیری کنند. از این رو شنیده می‌شود دو باشگاه پرسپولیس و استقلال قصد دارند با ارسال نامه‌ای به فدراسیون اعتراض خود را علنی کنند و البته خواهان آن شوند که دیگر چنین موضوعاتی تکرار نشود.
احتمالا در روزهای آینده شاهد انجام مصاحبه‌های اعتراضی توسط سرمربیان لیگ برتری و به‌خصوص مربیان خارجی هم باشیم. آنها قطعا قبول نمی‌کنند که بازیکنان خود را در حالی که فیفادی تمام شده در اختیار تیم‌ملی بگذارند اما کی‌روش در فیفادی گذشته بدون هماهنگی چنین کاری را انجام داده است.
ریکاوری 1.5 روزه، دردسر بعدی است
کارلوس کی‌روش در برنامه‌ای که به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ارائه داده، خواهان آن شده تا ملی‌پوشان از این پس بعد از انجام هر بازی در باشگاه خود به مرکز ملی فوتبال بروند و زیر نظر کادرفنی تیم‌ملی ریکاوری خود را برگزار کنند. به عبارت بهتر بازیکنان ملی‌پوش باید بعد از هر بازی برای تیم باشگاهی خود حدود 1.5 روز در اختیار کادرفنی تیم‌ملی باشند. این در حالی است که شاید برای بازیکنان شاغل در تیم‌های تهرانی مشکل خاصی برای تمرین ریکاوری زیر نظر کی‌روش پیش نیاید اما برای بازیکنان شاغل در شهرستان مشکل‌ساز می‌شود. آنها باید با پرواز به تهران بیایند، ریکاوری کنند و دوباره با پرواز به تیم باشگاهی خود بپیوندند.
کی‌روش چند سال قبل هم چنین رویه‌ای را در پیش گرفت که باعث اعتراض خیلی از مربیان لیگ برتر شده بود. حالا نیز او قصد دارد این روند را پیاده کند.
از سوی دیگر سرمربیان لیگ برتری اینکه بازیکنان‌شان ریکاوری خود را در تیم باشگاهی انجام ندهند یک توهین از سوی کی‌روش می‌دانند و به همین خاطر قطعا در آینده صدای اعتراض‌شان بلندتر هم خواهد شد.
تغییر بی‌سروصدای برنامه لیگ برتر
تغییر در زمان برگزاری مسابقات لیگ برتر دیگر موضوعی است که باعث اعتراض مربیان لیگ برتری خواهد شد. تا قبل از حضور کارلوس کی‌روش در ایران قرار بود لیگ برتر تا قبل از جام‌جهانی به نیم‌فصل برسد اما بعد از آمدن این مربی، سازمان لیگ مجبور شد برنامه را تغییر بدهد.
اولا اینکه با حضور کی‌روش هفته هفتم لیگ برتر که قرار بود قبل از اردوی تیم‌ملی باشد، به تعویق افتاد و این هفته برگزار می‌شود. از سوی دیگر سرمربی پرتغالی تصمیم گرفته از تاریخ 10 یا 11 آبان تیم‌ملی را دور هم جمع کند و به اردو ببرد و به همین خاطر امکان رساندن مسابقات تا قبل از جام‌جهانی به هفته پانزدهم نیست.
با این شرایط نهایتا سازمان لیگ بتواند تا پایان هفته دوازدهم لیگ را جلو ببرد. این تغییرات مکرر در برنامه‌ریزی صدای اعتراض باشگاه‌ها را در آورده است. در این خصوص مهدی رحمتی، سرمربی آلومینیوم اراک که در زمان حضور کارلوس کی‌روش در تیم‌ملی با او رابطه خوبی نداشت و در نهایت هم به خاطر مسائل انضباطی خط خورد و به جام‌جهانی نرفت، لب به اعتراض گشوده و در مصاحبه‌ای از سازمان لیگ انتقاد کرده است.
این اعتراض‌ها به برنامه‌ریزی هم احتمالا در آینده بیشتر خواهد شد.
کی‌روش با باشگاه‌ها تعامل می‌کند؟
در دعوای میان کی‌روش با سرمربیان لیگ برتر هر دو طرف حق دارند و قطعا صدای هیچ‌کدام به جایی نمی‌‎رسد. باشگاه‌ها به عنوان نهادی که هزینه‌های بازیکن را پرداخت می‌کنند مالک بازیکن هستند اما کی‌روش هم دوست دارد بهترین بهره‌برداری را از نفرات برای جام جهانی داشته باشد. کی‌روش در دوره قبلی حضور در ایران با سرمربیان لیگ برتر تعامل چندان خوبی نداشت اما انتظار می‌رود مدیران فدراسیون در فاصله کوتاه تا جام‌جهانی در راستای ایجاد هماهنگی میان او و سرمربی‌های لیگ برتری اقدام کند و حداقل با برگزاری یک جلسه این تعامل به وجود بیاید و دوطرف بتوانند به کاهش اختلافات کمک کنند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان