۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین روغن، شکر و برنج ارزان شد
کد خبر: ۳۵۹۵۵۲ نویسنده: نفیسه مهرداد تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۹ ساعت: ۱۰:۹ ↗ لینک کوتاه

گزارشی از سیر نزولی قیمت‌ها در بازار قزوین؛

روغن، شکر و برنج ارزان شد

روغن، شکر و برنج اقلامی است که نرخ آنها در بازار قزوین روند نزولی در پیش گرفته و با قیمت‌های پایین‌تر از گذشته در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

روغن، شکر و برنج ارزان شد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ طی چند روز گذشته رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی اعلام کرد که قیمت روغن، برنج و شکر نسبت به دو ماه اخیر ارزان‌تر شده است، به گونه‌ای که روغن ۵کیلویی از ۴۰۰ هزار تومان به ۲۹۵ هزار تومان و روغن مایع ۹۰۰ گرمی از ۶۸ هزار تومان به ۵۵ هزار تومان کاهش یافته است.

همچنین وی از کاهش ۱۰ تا ۱۵درصدی نرخ برنج ایرانی خبر داد و گفت: بار جدید حدود ۴۰ الی ۴۵هزار تومان ارزان شده و اکنون در بازار، نرخ برنج ایرانی اعلا از ۹۰هزار تومان تا ۱۱۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی همچنین گفته قیمت شکر در کارخانه طبق نرخ مصوب ۱۸هزار تومان و قیمت فله حدود ۲۰هزار تومان است.


با این حال گزارشات میدانی خبرنگار صبح قزوین؛ در بازار قزوین نشان می‌دهد که قیمت‌ها به جز در مورد روغن در بقیه اقلام نسبت به گذشته تغییر چندانی نداشته است.

قیمت روغن نباتی 5 کیلویی حدودا بین 350 تا 330 هزار تومان بوده که نسبت به گذشته بین 60 تا 70 هزار تومان تغییر قیمت داشته است.

همچنین هم اکنون در بازار قزوین قیمت روغن 1800 میلی لیتری بین 120 تا 110 هزارتومان است که قبلا 140 هزار تومان بود.

اما در خصوص شکر و دیگر اقلامی که خبر ارزان‌تر شدن آن به میان است، بر اساس رصد بازار قزوین تاکنون قیمت آن بین  2تا4هزار تومان تغییر کرده، یعنی قیمت هر کیلو شکربین 23 تا 21 هزار تومان است.


براساس گفته‌های کسبه‌ بازار قیمت برنج ایرانی نسبت به گذشته تغییر چندانی نداشته به خصوص در مورد برنج گیلان که تنها بین 10 تا 15 هزار تومان ارزان‌تر شده است.

یکی از کسبه بازار به خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ عنوان کرد: به دلیل اینکه برندهای مختلفی از برنج در بازار وجود دارد بنابراین قیمت مصوبی در مورد آن وجود ندارد.

این فروشنده برنج گفت: برخی برنج‌ها بار قدیم است که تغییری نکرده ولی در مورد بار جدید شاید 5 هزار تومان بتوان ارزان‌تر خرید.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه ما مجبور هستیم برنج‌های ایرانی را از تولیدکننده گیلانی بخریم، گاهی آنها به قیمت مصوب وفادار نبوده و ما مجبور به پرداخت قیمت بالاتری به آنان هستیم و در نتیجه قیمت مصرف‌کننده بالا می‌رود.


آقای بابایی یکی از کسبه بازار در مورد تغییر قیمت برنج به خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ گفت: بیشترین تغییر قیمت در مورد محصولات مازندران است که نسبت به گذشته بین 25 تا 35 هزار تومان ارزان شده و برنج گیلانی هم بین 10 تا 15 هزار تومان ارزان شده است.

وی افزود: بیشترین فروش ما و اکثر کسبه بازار لاشه برنج ایرانی است چراکه به نسبت قیمت مناسب‌تری داشته و هم از کیفیت برنج اعلای ایرانی برخوردار است، که قیمت آن بین 60 تا 50 هزار تومان است.

لازم به ذکر است قیمت برنج هاشمی و صدری بین 110 تا 135 و برنج علی کاظمی نیز بین 115 تا 110 هزار تومان است.

همچنین قیمت برنج مازنی (شیرودی) بین 60 تا 50 هزار تومان است که در گذشته 80 هزار تومان بوده است.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان