۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین آشوب‌گران با سنگ و سلاح سرد به نیروهای انتظامی حمله کردند
کد خبر: ۳۵۹۵۴۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۷ ساعت: ۱۷:۱۶ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

آشوب‌گران با سنگ و سلاح سرد به نیروهای انتظامی حمله کردند

محمدمهدی گفت: ۸۰ درصد از نفراتی که در بیمارستان ها به علت برخورد سنگ، جراحت به وسیله چاقو و آسیب دیدگی توسط سلاح های سرد بستری هستند از عوامل نیروی انتظامی و نیروهای بسیج هستند.

آشوب‌گران با سنگ و سلاح سرد به نیروهای انتظامی حمله کردند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز پنج شنبه در آیین افتتاح پروژه ساختمان آتش نشانی شهرک اندیشه واقع در منطقه ۳ شهرداری قزوین اظهار کرد: خوشبختانه به واسطه لطف و مدد الهی و با توجه به تلاش‌های خادمان مردم در سطح استان و پیگیری‌های فشرده‌ای که هم در سطح استان و هم در سطح ملی اتفاق افتاد مسائل و مشکلات پیش روی شهرک اندیشه برطرف شده و حضور مسئولین استانی و شهرستانی در این مکان به مناسبت روز آتش نشان پیام آور این موضوع است که این منطقه به زودی در مسیر تعالی، پیشرفت و آبادانی قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به تلاش‌های دست اندرکاران استان و شهر قزوین، این منطقه به عنوان یکی از مناطق خوب برای سکونت به حساب خواهد آمد.
 
اعلایی گفت: در موضوع به نتیجه رسیدن اراضی اندیشه شاهد جسارت و تصمیمات جهادی تعدادی از مسئولان استان قزوین بودیم که جای امیدواری دارد و این مهم باید در تمامی موضوعات ساری و جاری شود.
 
استاندار قزوین اضافه کرد: اماکن و مناطق گوناگونی در سطح شهر قزوین وجود دارد که مانند شهرک اندیشه دارای مسائل و مشکلات است و به همین سبب رفع این موارد همچون شهرک اندیشه با جدیت در دستور کار خادمین مردم در سطح استان قرار دارد.
 
نماینده عالی دولت در استان با تبریک فرارسیدن روز آتش نشان به تمام آتش‌نشانان جان بر کف و جهادی استان قزوین اظهار کرد: مردم فهیم ایران مفهوم خدمت را درک می‌کنند و قدردان زحمات خدمتگزاران خود هستند و قطعاً در تمامی مسائل با خادمین خود همراهی کافی و لازم را دارند.
 
وی افزود: فراموش نمی‌کنیم که در حادثه پلاسکو، آتش نشانان با شرایط ویژه‌ای با آتش مقابله کردند و دیده شد چه فضایی در جهت همراهی با خدمتگزاران مردم صورت گرفت و تمامی اقشار جامعه اعم از خردسالان تا کهنسالان به واسطه جانفشانی آتش‌نشانان در حوادث گوناگون قدردان زحمات آنها هستند که همین امر سبب تبدیل شدن این شغل به یکی از مقدس ترین شغل ها شده است. 
 
اعلایی گفت: البته این موضوع مختص به شغل آتش نشانی نیست و هرکسی در هر برهه‌ای که جان خود را فدای آرامش و آسایش مردم کند از جایگاه، منزلت و موقعیت والایی در نزد مردم برخوردار خواهد بود که از جمله مهمترین این افراد می‌توان از جان برکفان نیروی انتظامی نام برد که به ویژه در این روزها جان بر کف برای آسایش و امنیت مردم اقدام می‌کنند.
 
استاندار قزوین اضافه کرد: در توطئه‌هایی که در چند روز گذشته توسط دشمنان نظام برای به چالش کشیدن امنیت و آسایش مردم طرح‌ریزی شده بود نیروهای انتظامی جان خود را برکف دست گرفتند و در عین اینکه آسیب دیده‌اند اما از آسایش و آرامش مردم صیانت کردند.
 
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه متاسفانه در استان قزوین در اغتشاشات اخیر ۲ طیف حضور داشتند، اظهار کرد: گروه اول اراذل و اوباشی بودند که با استفاده از اقداماتی ناصحیح باعث برهم زدن امنیت، آسایش و تخریب اموال عمومی در سطح استان شدند و طیف دوم افرادی بودند که به واسطه بی‌تجربگی و سن کم مرز بین اغتشاش و اعتراض را تشخیص ندادند و با همین رویکرد اتفاقاتی را رقم زدند که در شأن مردم و نظام نبود.
 
وی افزود: در همین شرایط جان برکفان نیروی انتظامی با ارشاد، تذکر، مقابله و با هدف جلوگیری از وقوع اتفاقات ناگوار با مدارا رفتار کردند و در نهایت توسط همین عوامل دچار آسیب دیدگی و جراحت شدند.
 
استاندار قزوین اضافه کرد: همین اغتشاشات منجر به خسارت‌های جانی و مالی در استان شد و ۸۰ درصد از نفراتی که در بیمارستان‌ها به علت برخورد سنگ، جراحت به وسیله چاقو و آسیب دیدگی توسط سلاح های سرد بستری هستند از عوامل نیروی انتظامی و نیروهای بسیج هستند و ۲۰ درصد هم عوامل و بانیان اغتشاشات روزهای گذشته بودند.
 
نماینده عالی دولت در استان در پایان گفت: امیدوارم با بصیرت مردم آگاه کشورمان بتوانیم نقشه‌ها و کینه دوزی‌های دشمنان قسم خورده نظام را نقش بر آب کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰/د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان