۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حوزه علمیه قزوین با رویکرد مطالبه‌گرانه وارد عرصه می‌شود
کد خبر: ۳۵۹۵۴۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۷ ساعت: ۱۵:۲۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرجدید حوزه علمیه استان قزوین:

حوزه علمیه قزوین با رویکرد مطالبه‌گرانه وارد عرصه می‌شود

حجت‌الاسلام اصغر عرفانی گفت: روش فعالیت ما در حوزه علمیه متفاوت خواهد بود و تلاش می‌کنیم به دنبال واحدهای آموزشی و مدارس برویم و مسائل و مشکلات آنها را در هیئت فعال مطالبه‌گرانه حل کنیم.

حوزه علمیه قزوین با رویکرد مطالبه‌گرانه وارد عرصه می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام اصغر عرفانی عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: همه علما و بزرگان به نوبه خود در حوزه جهاد، تلاش می‌کنند و این جابه‌جایی‌ها برای ارائه خدمت بهتر به جامعه است و در تغییر مدیران هدف یکی بوده و تنها سنگرها عوض می‌شود.

مدیر جدید حوزه علمیه استان قزوین، حوزه‌های علمیه را به مانند شجره طیبه‌ای دانست که ثمرات آن نصیب نسل انسان می‌شود.

هدف نهایی در حوزه‌های علمیه تعلم علوم است
 
 عرفانی بیان کرد: هدف نهایی در حوزه‌های علمیه آن است که تعلم علوم و ضوابط ائمه به حق و کامل صورت بگیرد و نورانیتی که از این شجره طیبه حاصل می‌شود به جامعه منتقل شود.

وی ادامه داد: در حوزه‌های علمیه هدف این است که شجره طیبیه، نیازهای دینی نسل آینده و فعلی را تامین و فرهنگ اصیل الهی و توحیدی را به جامعه منتقل کند و جامعه آینده را از شر شیاطین مصون دارد.

این مسئول اذعان کرد: رشته‌ها و کار ویژه‌های مختلف و مهارت بخشی متعددی به منظور به‌روز کردن حوزه‌های علمیه در بدنه جامعه در نظر گرفته شده که لازم است در راستای اجرایی کردن آن تلاش کنیم.

عرفانی تصریح کرد: روش فعالیت ما در حوزه علمیه متفاوت خواهد بود و تلاش می‌کنیم به دنبال واحدهای آموزشی و مدارس برویم و مسائل و مشکلات آنها را در هیئت فعال مطالبه‌گرانه حل کنیم.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید از رخنه جریان‌های انحرافی مراقبت کنند و طلبه‌ها پای کار بیایند و کمک کنند تا حوزه به اصالت و جایگاه قبلی خود بازگردد.

مدیر جدید حوزه علمیه استان قزوین در پایان یادآور شد: حوزه علمیه قزوین از پیشینه هزاره علم و آثار علمی چیزی کم ندارد و مقام معظم رهبری به مفاخر آن اشاره داشتند که از جمله این مفاخر می‌توان به مرحوم آیت‌الله ابوترابی‌ و باریک‌بین‌ اشاره کرد.

حوزه علمیه قزوین باید به جایگاه واقعی خود بازگردد

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا در ادامه این مراسم اظهار کرد: سه سال توفیق خدمت در حوزه علمیه استان را داشتم زیرا روحانیون جزو بهترین انسان‌های روزگار هستند که در مسیر مجهادت نفس و خدمت به مردم وارد حوزه علمیه می‌شوند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه استان قروین ‌حاشیه‌های بسیاری دارد که این شرایط کار را برای یک مدیر دشوار و سخت می‌کند.

مدیر سابق حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به ظرفیت‌های این استان گفت: پیشینه حوزه علمیه قزوین بسیار درخشان است و همه نسبت به این موضوع اذعان دارند به طوری که رهبری هم در سفر به قزوین به آن اشاره کردند.

سبحانی‌نیا در پایان یادآور شد: شکوه و عظمت حوزه علمیه قزوین زبانزد است و باید تلاش کنیم حوزه علمیه را به جایگاه پیشین خود نزدیک کنیم و اگر این اتفاق توسط همه دست‌اندرکاران محقق شود، زمینه برای رشد فراهم می‌شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان