۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بازی «اینترنت ماهواره‌ای» و ۲ نکته جالب توجه +تصاویر
کد خبر: ۳۵۹۵۴۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۷ ساعت: ۱۳:۲۵ ↗ لینک کوتاه

درباره یک عبارت پر تکرار؛

بازی «اینترنت ماهواره‌ای» و ۲ نکته جالب توجه +تصاویر

این روزها اعمال محدودیت برای جنگ افزارهای مجازی آمریکایی صهیونیستی در کنترل فتنه نقش بسیاری مهمی داشته است که اکنون عده ای گوش مردم را با این سخنان پر می کنند که اینترنت ماهواره ای می آید و مثلاً جمهوری اسلامی هیچ کاری نمی تواند بکند.

بازی «اینترنت ماهواره‌ای» و ۲ نکته جالب توجه +تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛سال هاست که برخی کارشناسان فریاد می زنند که اینترنت و به طور کلی فضای مجازی امروز ما به گونه ای غیراستاندارد در اختیار مردم قرار گرفته است که به دلیل عدم برخورداری از حکمرانی سایبری و مدیریت آن از خارج کشور،  دارای ضررهای حداکثری و منافع حداقلی است و اگر آمریکایی ها هر جا احساس کنند که منافع آن برای ما بیشتر است و ما به آنها ضررهای قابل توجهی وارد می کنیم، قطعاً همین اینترنت معمولی و یا سرویس های پرکاربرد خود را هم بر ما تحریم می کنند و یا راه چاره دیگری برای ضربه زدن به ما پیدا می کنند.

 امروز هم مشاهده کردیم که وقتی اندکی به سمت مدیریت پلتفرم های مجازی آمریکایی قدم برداشتیم و در ایام فتنه و آشوب، فعالیت عادی آنها را مختل کردیم، با به راه انداختن بازی های رسانه ای و با بمباران ذهن خواص و مردم عادی، سخن از اینترنت ماهواره ای به میان آمده است.
 


این اقدام می تواند در بردارنده دو پرسش و نکات جالب توجه باشد:
 
یک: 
پرسش اول این است که اگر واقعاً آمریکایی ها قصد دارند و یا این توانایی را دارند که از طریق در دسترس قرار دادن اینترنت ماهواره ای، محدودیت های إعمال شده توسط ایران بر پلتفرم هایی مجازی خود را دور بزنند، چرا این همه داد و فریاد زده می شود و یک شبه ما را غافلگیر نمی کنند و با وصل کردن ارتباطات فتنه گران و داعش های وطنی، آرزوی چندین دهه خود، یعنی همان سقوط جمهوری اسلامی را محقق نمی کنند؟!

در سال های گذشته، آنها برای ضربه زدن به ایران حتی دارو و غذای مردم ما را هم تحریم کردند تا به کشور ضربه ناگهانی وارد کنند؛ به گونه ای که اخیراً تسنیم به نقل از رئیس سازمان غذا و دارو نوشت: «کشورهای تحریم‌کننده ایران، مستقیماً صادرات دارو را به کشور ما ممنوع کرده‌اند اما اگر کالای مضری مانند سیگار از آمریکا بخواهد وارد کشور ما شود، درها را باز می‌گذارند و اجازه صادرات کالای آسیب‌رسان به سلامت به ایران را می‌دهند».

عقل سیاسی و راهبرد میدان جنگ اقتضا می کند که باید از چنین رویدادی به یک باره و در اوج ایام فتنه رونمایی کرد و به عبارتی، فرصت تدبیر و برنامه ریزی کافی برای طرف مقابل نگذاشت، نه اینکه مدت ها آن را زمزمه و در واقع به یک بازی رسانه ای تبدیل کرد!
 

 
دو: پرسش دوم این است که مگر گفته نمی شد که دوران فیلترینگ و محدودسازی دیگر به پایان رسیده و این کارها در مورد فضای مجازی جواب نمی دهد؟ اگر این اقدامات بی نتیجه بوده، چرا در این ایام به یک باره زمزمه لغو برخی تحریم های مرتبط با اینترنت ماهواره ای مطرح می شود؟!
 
بدون شک، این روزها اعمال محدودیت برای جنگ افزارهای مجازی آمریکایی صهیونیستی در کنترل فتنه نقش بسیاری مهمی داشته است که اکنون عده ای گوش مردم را با این سخنان پر می کنند که اینترنت ماهواره ای می آید و مثلاً جمهوری اسلامی هیچ کاری نمی تواند بکند.

ضمن اینکه آمار بالا و خیره کننده مهاجرت مردم کشورمان به پیامرسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی در این چند روز، دلیل بر این است که عملاً ارتباط ایرانی ها در بستر پلتفرم های آمریکایی با اخلال مواجه شده است.

در هر صورت، زمزمه اینترنت ماهواره ای و هیولاسازی از آن در این روزها، به نوعی راه انداختن یک عملیات فریب برای جامعه ایرانی و همچنین دادن آدرس غلط و ایجاد اختلال در محاسبات و اراده مسئولین و تصمیم گیران عرصه سایبری کشور است. 

البته در پایان این را هم بگوییم که اساساً اینترنت ماهواره ای، فناوری ای است که از سال ها پیش وجود داشته است، اما به دلایل مختلف، از جمله نیاز به مجوز داشتن، پرهزینه بودن، کند بودن، سختی دسترسی به تجهیزات ارسال و دریافت و ... به نوعی برای مراکز و مکان های خاص کاربرد داشته است. مقابله با سوء استفاده های احتمالی از آن در آینده هم راه های خاص خود را دارد و اینگونه که برخی رسانه ها ذهن مردم را پر می کنند و از آن هیولا می سازند، نیست.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان