۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین خسارت به سه دستگاه از ماشین‌آلات آتش‌نشانی قزوین در اغتشاشات
کد خبر: ۳۵۹۵۳۸ نویسنده: سمیه چگینی تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۷ ساعت: ۸:۵۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان آتش‌نشانی قزوین خبر داد

خسارت به سه دستگاه از ماشین‌آلات آتش‌نشانی قزوین در اغتشاشات/۲۱۰۰ عملیات آتش‌نشانی طی ۶ ماهه اول سال انجام شد

قدیر موسی‌خانی گفت: متأسفانه سه دستگاه از ماشین آلات آتش‌نشانی هنگام انجام ماموریت و تردد در معابر شهری طی اغتشاشات اخیر دچار خسارت جزیی شدند که میزان کل خسارت‌ها در حال برآورد است و خوشبختانه از نظر نیروی انسانی هیچ صدمه‌ای نداشتیم.

خسارت به سه دستگاه از ماشین‌آلات آتش‌نشانی قزوین در اغتشاشات
قدیر موسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: در حال حاضر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین دارای ۲۳۰ نیروی انسانی عملیاتی و ستادی است که در ایستگاه‌های‌ ثابت و سیار در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی افزود: هم‌اکنون ۹ ایستگاه آتش‌نشانی ثابت و ۲ ایستگاه موقت در خیابان امام و مجموعه گردشگری فدک مشغول به فعالیت هستند که با افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی ناحیه اندیشه طی هفته جاری، تعداد ایستگاه‌های خدمات‌رسان به ۱۰ مورد افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین بیان کرد: براساس استانداردهای جهانی هر ۵۰ هزار نفر جمعیت شهری نیازمند یک ایستگاه آتش نشانی می‌باشد که این استاندارد در قزوین رعایت شده است.

اجرای ۲۱۰۰ عملیات آتش‌نشانی طی ۶ ماهه اول سال

موسی‌خانی از اجرای ۲۱۰۰ عملیات توسط سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین خبر داد و گفت: همچنین برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف به منظور پیشگیری از حوادث، آموزش برای شهروندان و پرسنل آتش‌نشانی و بازدید وصدور دستورالعمل از اماکن تجاری و مسکونی به منظور ایمن‌سازی از دیگر اقدامات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین است.


وی عنوان کرد: برای ارائه آموزش‌های لازم به اقشار مختلف جامعه در مهدهای کودک تا محیط‌های مدارس و دانشگاهی در این زمینه تلاش می‌کنیم تا علاوه بر جذب آتش‌نشانان داوطلب بتوانیم آموزش را در سطح شهر نهادینه و فرهنگ ایمنی را بالا ببریم.

خودروها و تجهیزات آتش‌نشانی قزوین پاسخگوی مواقع بحرانی نیست

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین اذعان کرد: با توجه به توسعه و وسعت شهرهای اطراف قزوین، صنعتی بودن این استان و قرارگیری در شاهراه مواصلاتی سایر استان‌ها، قطعا شاهد حوادث و اتفاقات بحرانی خواهیم بود بنابراین خودروها و تجهیزات آتش‌نشانی قزوین پاسخگوی نیازهای این سازمان نیست.

موسی‌خانی اضافه کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین بنابر اعلام نظر مدیریت بحران در سطح استان خدمات‌رسانی دارد چه بسا که برخی از آتش‌نشانی‌های شهرهای همجوار از نظر نیروی انسانی و تجهیزات ظرفیت پاسخگویی به برخی حوادث را ندارد بنابراین بازنگری در تجهیزات و خودروهای به روز ضرورت دارد.

وی عنوان کرد: بر اساس استانداردهای جهانی میانگین زمان رسیدن ماموران آتش‌نشانی به صحنه حادثه داخل شهری ۳ تا ۵ دقیقه برآورد شده که خوشبختانه در ۶ ماهه ابتدای سال جاری، این میزان برای شهر قزوین ۴ دقیقه و ۵۳ ثانیه بوده که در سطح استاندارد است.

کاهش ۶۰ درصدی فوتی‌های ناشی از گاز گرفتگی شهر قزوین طی سال گذشته

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی شهر قزوین طی سال گذشته بیان کرد: هرساله قبل از شروع کامل فصل سرما آموزش‌هایی در رابطه با رعایت نکات ایمنی برای استفاده از وسایل گازسوز را در سطح مساجد شهری برگزار می‌کنیم.

موسی‌خانی تشریح کرد: استفاده از وسایل گازسوز مجاز، به کارگیری افراد کارشناس در سرویس کاری وسایل گازسوز از جمله مواردی است که باید توسط شهروندان قزوینی رعایت شود و هیچگاه از لوازم گرمایشی غیراستاندارد و بدون دودکش توصیه نمی‌شود.

وی ادامه داد: مهمترین اصل برای جلوگیری از بحران و حوادث؛ پیشگیری و آموزش است که خوشبختانه سازمان شهرداری قزوین توانسته ۳۰۰ داوطلب فعال جذب کند که در حوزه آموزش از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌شود همچنین در مواقع حریق و بحرانی نیز گاهی به صورت داوطلبانه در عملیات‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

موسی‌خانی در پایان گفت: متأسفانه سه دستگاه از ماشین آلات آتش‌نشانی هنگام انجام ماموریت و تردد در معابر شهری طی اغتشاشات اخیر دچار خسارت جزیی شدند که میزان کل خسارت‌ها در حال برآورد است و خوشبختانه از نظر نیروی انسانی هیچ صدمه‌ای نداشتیم.


انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان