۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۰وقف جدید در استان قزوین ثبت شد
کد خبر: ۳۵۹۵۳۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۶ ساعت: ۱۴:۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف قزوین:

۱۰وقف جدید در استان قزوین ثبت شد/کمک ۵ و نیم میلیاردی اوقاف به مواکب اربعینی

حجت‌الاسلام مصطفی مجیدی از ایجاد ۱۰ وقف جدید طی یکسال گذشته در استان قزوین خبر داد و گفت: از این تعداد ۳ وقف به شکل گروهی و مابقی به صورت انفرادی است.

۱۰وقف جدید در استان قزوین ثبت شد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام مصطفی مجیدی در نشست خبری که ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات اداره‌ کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: ۸۱۴ موقوفه در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد ۵۰۸ موقوفه برای پس از سال ۵۷ و مابقی آن مربوط به پیش از سال ۵۷ است.

وی افزود: اگر اجرای نیات واقفین به درستی انجام شود جامعه در بسیاری از مصارفی که محتاج به اعتبارات دولتی است، بی‌نیاز خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: اداره اوقاف استان جهت راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری کشاورزی در قزوین اعلام آمادگی کرده است تا میزبان شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی باشد.

وی عنوان کرد: در بحث نهضت ملی مسکن دو پروژه کلان مقیاس به اندازه ۳ هزار هکتار در قزوین اجرا خواهد شد و برای خانه‌دار شدن مردم قزوین قدم‌هایی برداشته شده است.

مجیدی بیان کرد: برنامه‌های متعددی برای ایام دهه وقف برنامه‌ریزی شده که از جمله آن سرکشی از خانواده حافظین و شهدا، تجلیل و تکریم واقفین و امنای موقوفات نمونه و توزیع بسته‌های مهر تحصیلی است.

توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت 

وی ادامه داد: برنامه‌هایی هم به صورت متمرکز و استانی اجرا می‌شود که شامل برگزاری مراسم عزاداری امام رضا(ع) در آستان مقدس امامزاده حسین قزوین و همایش "همه واقف باشیم" در تاریخ ۱۰ مهر ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در امام‌زاده حسین(ع) قزوین است.

این مسئول از برپایی نمایشگاه عملکرد اوقاف استان در امامزاده حسین(ع) قزوین خبر داد و گفت: طی یکسال گذشته اقدامات فراوانی انجام شده است که شامل توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته مهر تحصیلی به ارزش ۴۸۰ میلیون تومان بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان و حمایت از ۳ هزار نفر برای بحث دارو و درمان و ویزیت رایگان در قالب اجرای طرح مهر تندرستی است.

وی عنوان کرد: کمک ۳۰۰ میلیون تومانی به افراد نیازمند در بحث دارو و درمان، اهدای ۱۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۴ میلیارد تومان، اجرای طرح قرار دوازدهم، اعزام ۳۴۱ مبلغ به مناطق مختلف استان، اجرای شمیم خدمت در ۱۲ بقعه سطح استان از اقدامات انجام شده در طول یکسال گذشته است.

مجیدی گفت: در طول ماه محرم و صفر امسال از ۴۸۰ مسجد و هیئت مذهبی حمایت کرده و بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات در طرح شمیم حسینی هزینه کردیم.

وی عنوان کرد: در مجموع سازمان اوقاف و امور خیریه به میزان ۵.۵ میلیارد تومان از مواکب اربعینی استان قزوین حمایت کرده که ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات و مابقی آن با کمک حامیان بوده است.

اخذ ۴۹۵ سند تک برگی طی ۶ ماه نخست امسال

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی در ۱۵ بقعه سطح استان با حضور اساتید مجرب همراه با ارائه مشاوره حقوقی، آموزشی و روانشناسی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: حمایت از مدارس علمیه استان به میزان ۱.۵ میلیارد تومان، اعزام ۴۰ نفر از مدافعان سلامت به مشهد مقدس، اعزام ۱۰ طلاب جهادی در بحث کرونا به مشهد مقدس، حمایت از ۹۰ نفر از مددجویان تحت حمایت بهزیستی، توزیع ۱۴۰۰ بسته به ارزش ۵۶۰ میلیون تومان در قالب اجرای طرح دست‌های مهربانی، طبخ و توزیع ۶۵ هزار پرس غذای گرم به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان از محل موقوفات روضه‌خوانی در ماه محرم و سفر از دیگر فعالیت‌های انجام شده در طول یکسال گذشته است.

مجیدی از ایجاد ۱۰ وقف جدید طی یکسال گذشته در استان قزوین خبر داد و گفت: از این تعداد ۳ وقف به شکل گروهی و مابقی به صورت انفرادی است که نیات آن هم هزینه جهت کمک به بانوان معلول استان، راه‌اندازی خانه‌ بهداشت، دارو و درمان، مسجد، عزاداری ائمه معصومین و اسکان کودکان معلول است.

وی از اعزام ۱۵ خبرنگار فعال به مشهد مقدس در ایام دهه فجر امسال خبر داد و گفت: استان قزوین طی آذر ماه امسال میزبان برگزاری مسابقات کشوری در بخش نغمات دینی خواهد بود و امیدواریم با کمک اصحاب رسانه ظرفیت‌‌سازی خوبی در بحث نشر فرهنگ قرآنی در جامعه صورت بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: اخذ ۴۹۵ سند تک برگی طی ۶ ماه نخست امسال از اقدامات خوب انجام شده است که موجب شد تا قزوین به عنوان برترین استان کشور در این حوزه شناخته شود.

وی بیان کرد: با اخذ ۴۹۵ سند تک برگی در استان یک هزار و ۸۱۹ رقبه موقوفه سنددار شدند.

مجیدی در پایان گفت: در حوزه عمرانی هم اقدامات ارزنده‌ای انجام شده که در بحث توسعه و نوسازی و تکمیل پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع به ارزش ۳ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان کار انجام شده است.

انتهای پیام/۷۰۰۳ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان