۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شناسایی بیش از یک هزار و ۲۰۰ کودک دارای اختلالات بینایی
کد خبر: ۳۵۹۵۳۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۶ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی قزوین خبر داد

شناسایی بیش از یک هزار و ۲۰۰ کودک دارای اختلالات بینایی

علی دهباشی‌پور گفت: تاکنون یک هزار و ۲۳۶ کودک مشکوک تشخیص داده شدند که برای بررسی بیشتر به مراکز بینایی سنجی و چشم پزشک ارجاع داده شدند.

شناسایی بیش از یک هزار و ۲۰۰ کودک دارای اختلالات بینایی
علی دهباشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ از معاینه ۱۹ هزار و ۶۶۸ کودک سه تا ۶ سال این استان در طرح پیشگیری از تنبلی چشم در نیمه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد : همه ساله طرح غربالگری تنبلی چشم از آبان ماه آغاز و تا پایان بهمن ادامه پیدا می‌کند و امسال نیز با توجه به ضرورت اجرای این طرح و به منظور پیشگیری از ازدحام جمعیت در مراکز این سازمان، مدت زمان اجرای طرح افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه امسال طرح غربالگری تنبلی چشم از اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان اسفندماه سال جاری ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: طرح سنجش بینایی کودکان سه تا ۶ سال در ۵۳ مرکز مثبت زندگی و ۱۷ پایگاه غیردایمی و سیار موجود در سطح استان اجرایی شده است.

مدیرکل بهزیستی قزوین خاطرنشان کرد: در ۶ ماه نخست امسال از تعداد کودکانی که در طرح پیشگیری از تنبلی چشم معاینه مشارکت داشتند، یک هزار و ۲۳۶ کودک مشکوک تشخیص داده شدند که برای بررسی بیشتر به مراکز بینایی سنجی و چشم پزشک ارجاع داده شدند.

دهباشی‌پور اضافه کرد: کودکانی که در طرح پیشگیری از تنبلی چشم دچار مشکل باشند در صورت نیاز به کمک، برای هزینه عینک و جراحی چشم از سوی سازمان بهزیستی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در پایان گفت: امسال بیش از ۶۵ هزار کودک سه تا ۶ سال قزوینی مشمول طرح پیشگیری از تنبلی چشم هستند.

انتهای پیام/1300/د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان