۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین هنر انقلاب بستری برای آگاهی بخشی و کنش‌گری فراهم می‌‌آورد
کد خبر: ۳۵۹۵۰۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۳ ساعت: ۱۶:۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری استان قزوین:

هنر انقلاب بستری برای آگاهی بخشی و کنش‌گری فراهم می‌آورد

محمدرضا امامقلی گفت: هنر انقلاب، بستر مناسبی را برای ایجاد فضای گفتگو و کنش‌گری فعال در جامعه ایجاد می‌کند. 

هنر انقلاب بستری برای آگاهی بخشی و کنش‌گری فراهم می‌‌آورد
به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ محمدرضا امامقلی رئیس حوزۀ هنری استان قزوین در مراسم نخستین اکران رسمی و عمومی مستند «مورفین؛ از حنجرۀ معلم تا خزانۀ دولت» که در سالن سینما بهمن قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هنر انقلاب، بستر مناسبی را برای ایجاد فضای گفتگو و کنش‌گری فعال در جامعه ایجاد می‌کند. 

وی با اشاره به نسبت میان سرمایه‌های اجتماعی و مقوله حکمرانی مطلوب بیان کرد: از منظر علوم اجتماعی سرمایه اجتماعی همان اعتماد است و مسیر احیا و تولید اعتماد نیز از گذرگاه حکمرانی مطلوب و در تراز انقلاب می‌گذرد.

رئیس حوزه هنری قزوین ابراز کرد: مسیری که امام خمینی ره بارها آن را در توصیف اسلام ناب برشمردند طی آن یکی از مهم ترین آرمان ها، عدالت، استقلال و آزادی بوده و هست عبور از عدالت و آزادی عبور از آرمان انقلاب و عبور از آرمان انقلاب نیز عبور از سرمایه‌های اجتماعی است چون مردم  دلبسته به آرمان های اصیل انقلاب هستند. 

وی ادامه داد: ایجاد اعتماد از رهگذر حکمرانی مطلوب حاصل می شود و در این بین گذشته از حکمرانان، برای شهروندان نیز حکمرانی چیزی جز اندیشیدن به پیشرفت و آیندۀ روشن ایران نیست، در میان رهکارهای عینیت بخشی به آینده پژوهی، تفسیر آینده با هنر امکان‌پذیر است. 

رئیس حوزه هنری با اشاره به رسالت مستند مورفین در ترسیم آینده ای روشن و شفاف اظهار کرد: مستندی که امروز اکران شد نمونه‌ای از تلاش‌هایی است که قصد دارد در عین مطالبه‌گری در سطح حکمرانان برای همه ایرانیان آینده‌ای روشن و شفاف ترسیم کند چرا که پیشفرض ما در ساخت این مستند این بوده که ما شهروندانی اثرگذار و فعال هستیم. 

امامقلی در رابطه با چشم‌انداز حوزۀ هنری در تولید آثار مستند در حوزه حکمرانی گفت: حوزه هنری بنا را بر این فرایند گذاشته که پرچم‌دار هنر پیشران پیشرفت در دو سال آینده باشد و این پیشرفت در سایه حکمرانی مطلوب حاصل می‌شود و ما وظیفه داریم تا رسیدن به این نقطه کنش‌گری را رها نکنیم. 

رئیس حوزۀ هنری استان گفت: هنر انقلاب، بستر مناسبی را برای ایجاد فضای گفتگو و کنش‌گری فعال در جامعه ایجاد می‌کند. 

وی ادامه داد: مستند مورفین شروع جریانی است که ادامه‌دار خواهد بود چون علاقمندیم باب گفتگو را از دریچۀ هنر باز کنیم و اشکالات وارده بر کار را با این گفتگوها و کنشگری‌ها مرتفع کنیم.  

امامقلی با اشاره به دیگر آثار در دست ساخت حوزه هنری قزوین بیان کرد: در حوزه مهاجرت حوزه هنری اثری را کلید زده است در این اثر به نقد وضعیت مهاجرت پرداخته شود.

این مسئول در پایان گفت: همچنین در حوزه مدیریت شهری، اثری با محتوای مقایسه تطبیقی مدیریت شهری در داخل و خارج کشور ، حفظ بافت سنتی و توسعه بافت شهری در دست اقدام است که بزودی وارد مراحل جدی‌تری خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰/د 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان