۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فناوری جدید شرکت سامسونگ برای تقویت دوربین گوشی های خود
کد خبر: ۳۵۹۴۹۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۳ ساعت: ۱۴:۱۳ ↗ لینک کوتاه

فناوری جدید شرکت سامسونگ برای تقویت دوربین گوشی های خود

سامسونگ در حال کار بر روی یک سیستم دوربین دوگانه است که امنیت اطلاعات را افزایش می‌دهد.

فناوری جدید شرکت سامسونگ برای تقویت دوربین گوشی های خود

به گزارش سرویس علم وفناوری صبح قزوین ؛گزارش‌های فنی نشان می‌دهد که شرکت کره‌ای سامسونگ در حال کار بر روی یک سیستم دوربین دوگانه زیر نمایشگر (UDC) است که برای بهبود امنیت و تشخیص چهره طراحی شده است.

این شرکت اخیراً برای ثبت اختراع در KIPRIS (سرویس اطلاعات حقوق مالکیت معنوی کره ای) درخواست داده است که فناوری UDC دوگانه را افشا می‌کند.

درخواست سامسونگ برای این پتنت در مارس ۲۰۲۱ و قبل از عرضه گوشی تاشوی آن، "Galaxy Fold ۳" فاش شده، اما به نقل از وبسایت "GalaxyClub"، این پتنت در ۲۲ سپتامبر منتشر شد.

این پتنت یک راه‌اندازی UDC دوگانه را توصیف می‌کند که برای بهبود تشخیص چهره با اسکن چهره یک فرد از چندین زاویه به طور همزمان طراحی شده است، بنابراین، به نوعی، یک اسکن سه‌بعدی ایجاد می‌کند.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهند که راه‌اندازی دوربین دوگانه UDC می‌تواند پروفایل‌های کاربر را به منظور بهبود «امنیت بیومتریک» اندازه‌گیری کند.

اولین گوشی گلکسی که از دوربین زیر نمایشگر سامسونگ استفاده کرد، گلکسی زد فولد ۳ بود که دارای سنسور ۴ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۲ میکرون و دیافراگم f/۱.۸ است.

این شرکت کره جنوبی سیستم UDC را در جدیدترین گوشی تاشو خود "Galaxy ZFold ۴" ارتقا نداده، اما توانسته آن را بهتر در پشت صفحه نمایش تاشو پنهان کند.

با این حال، فناوری این دوربین هنوز به نقطه‌ای نرسیده است که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نباشد.

در مورد اینکه چه زمانی این فناوری UDC دوگانه منتشر می‌شود، درخواست‌های ثبت اختراع به طور کلی تضمین نمی‌کنند که محصول در راه عرضه به بازار باشد.

با این حال، سامسونگ در حال حاضر فناوری UDC را ممکن کرده است، و یک سیستم دو سنسور چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. بعید است که به عنوان مثال، گلکسی S۲۳ بعدی از این فناوری استفاده کند.


انتهای پیام/1404
منبع: ارم‌نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان