۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان کافی نیست
کد خبر: ۳۵۹۴۲۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۶/۲۹ ساعت: ۱۴:۲۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین:

اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان کافی نیست

عباس اعلائی مقدم گفت: از ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتباری که اداره امور مالیات اعلام کرده تاکنون حتی یک ریال به دست ما نرسیده است و با این میزان اعتبارات امکان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام وجود ندارد و لازم است تمهیداتی از سوی سازمان برنامه و بودجه در نظرگرفته شود.

اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان کافی نیست
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ جلسه شورای ورزش استان با بررسی چهار دستور کار ظهر امروز با حضور مسئولان استانی در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

بررسی مصوبات جلسه قبل، تبیین دستورالعمل اجرای آئین‌نامه حمایت از ورزش جانبازان و معلولان، بررسی نحوه جذب یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان به ورزش و طرح پیشنهادی در حمایت از تیم‌های ورزشی و ورزشکاران نخبه استان از جمله موضوعاتی بود که در جلسه شورای ورزش استان مطرح شد.

عباس اعلائی مقدم در این جلسه اظهار کرد: براساس قانون یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به حوزه ورزش اختصاص می‌یابد اما پروژه‌هایی مانند ورزشگاه 6 هزار نفری استان با بیش از ۱۰ سال شروع ساخت به حالت نیمه کاره باقی مانده است.

وی افزود: از میزان 16 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتباری که اداره امور مالیات اعلام کرده تاکنون حتی یک ریال به دست ما نرسیده است و با این میزان اعتبارات امکان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام وجود ندارد؛ لذا باید تمهیداتی از سوی سازمان برنامه و بودجه در نظرگرفته شود.

51 هیئت ورزشی دراستان قزوین فعال است

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر قزوین 51 هیئت ورزشی استانی و بیش از 280 هیئت شهرستانی را به خود اختصاص می‌دهد و اعتبارات پاسخگوی هزینه این هیئت‌ها نیست.

اعلائی مقدم با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی استان قزوین ادامه داد: در سال 2018 ورزشکاران استان مقام‌های قابل توجهی را در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی کسب کرده‌اند که حفظ این جایگاه اختصاص هزینه و بودجه را می‌طلبد.

وی اذعان کرد: مسابقات ورزشی کارکنان ادارات استان هر سال برگزار می‌شود که در راستای آن تیم برتر به مسابقات کشوری اعزام می‌شود.

34 دستگاه در مسابقات ورزشی کارکنان شرکت کرده است

این مسئول با بیان اینکه 34 دستگاه در مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی سال‌جاری شرکت کرده‌اند، افزود: در راستای توسعه ورزش کارکنان استان مصوب کرده‌ایم ادارات در طول هفته برای کارکنان ساعات ورزشی در نظر داشته باشند و این امر مد نظر مدیران دستگاه‌ها قرار بگیرد.

اعلائی مقدم تصریح کرد: به منظور حمایت از ورزش استان، چند جلسه کمیته اقتصادی ورزش برگزار شده که نتیجه آن کمک به تیم‌های ورزشی است.

وی در پایان گفت: یک طرح پیشنهادی را به منظور حمایت از قهرمانان و استفاده از ظرفیت‌های صنایع در این بین تهیه می‌کنیم؛ برای نمونه در یک بسته پیشنهادی اجرایی بیان کرده‌ایم در صورتی که مدیران یکهزار واحد صنعتی در استان ماهانه یک میلیون تومان برای ورزش اختصاص دهند می‌توان با درآمد سالانه 12 میلیارد تومان از بسیاری مسابقات ورزشی میزبانی کرده و تیم‌های مختلفی برای برای رقابت‌های کشوری و حتی برون مرزی اعزام کرد، از سوی دیگر تکمیل طرح‌های ورزشی سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.
 
ابوالحسن کبیری در این جلسه اظهار کرد: شادابی و نشاط اجتماعی برای کارمندان با پرداختن به ورزش محقق شده و از آسیب‌های جسمی و بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

وی افزود: هرچند مصوبات مناسبی در حوزه ورزش طی جلسات قبلی به تصویب رسیده اما نتیجه شفافی حاصل نشده و نیازمند توجه بیشتر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: از مجموع دستگاه‌های استان، تنها 13 دستگاه با مصوبات جلسه قبل در راستای توسعه ورزش کارکنان موافقت کرده و مابقی پاسخی ارسال نکرده‌اند.

کبیری گفت: مشارکت و پاسخ دادن از جمله ملاک‌های ارزیابی مدیران دستگاههای اجرایی در مقوله توجه به ورزش است و مدیران باید اجرای مصوبات جلسات شورای این حوزه را در نظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌ها باید همت جدی را در حوزه ورزش داشته باشند چراکه بخشی از سلامت کارکنان و شادابی آنها به این حوزه وابسته است.

این مسئول در پایان گفت: به منظور پیگیری مستمر و رسیدن به نتیجه مورد نظر در حوزه ورزش لازم است اداره‌کل ورزش و جوانان استان دستگاه‌هایی که در این زمینه همکاری ندارند را برای جلسه بعدی مشخص کند.
 
انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان