۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رونمایی از ۱۴ کتاب و افتتاح ۲ یادمان شهدای گمنام در قزوین
کد خبر: ۳۵۹۴۱۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۶/۲۸ ساعت: ۲۱:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خبر داد

رونمایی از ۱۴ کتاب و افتتاح ۲ یادمان شهدای گمنام در قزوین

سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم گفت: ۱۴ کتاب با موضوع هفته دفاع مقدس رونمایی و ۲ یادمان شهدای گمنام در قزوین افتتاح خواهد شد.

رونمایی از ۱۴ کتاب و افتتاح ۲ یادمان شهدای گمنام در قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس عصر امروز (دوشنبه) در معراج شهدای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس و حفظ و نشر آثار ارزش‌های دفاع مقدس در واقع ترویج فرهنگ ولایت مداری، مقاومت ، ایثار ، جهاد و خود باوری دینی و ملی است.

وی افزود: تبیین قدرت دفاعی برای نیروهای مسلح، تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی ولایت فقیه در عملیات‌های دفاع مقدس، تببین نقش حماسی و وحدت تمام اقشار و اقوام و مذاهب و ادیان در مقابله با استکبار و صهیونیسم جهانی، نهادینه‌سازی ارزش‌ها و روحیه ایثار در سطح جامعه، تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تبیین نقش مقاومت، ایستادگی و شهادت در ارتقاء امنیت ملی از راهبردهای اصلی هفته دفاع مقدس خواهد بود.

امیری مقدم عنوان کرد: اجرای برنامه‌های متعدد در ادارات، دستگاه‌های اجرایی و یگان‌های نظامی و انتظامی استان، فضاسازی محیطی در سطح شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان به ویژه مرکز استان، اجرای فعالیت‌های هنری متعدد در صدا و سیمای مرکز استان، برگزاری یادواره‌های شهدا، برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری مانند شب خاطره و شب شعر از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت سال جاری خواهد بود.

این مسئول ابراز کرد: رونمایی از 14 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و افتتاح چندین کارگاه تولیدی از اهم برنامه‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین اذعان کرد: افتتاحیه یادمان شهدای گمنام در کوی سازمانی و آمادگاه هوانیروز آبیک و یادمان شهدای گمنام شهر ضیاءآباد از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در طول این هفته است.

امیری مقدم با بیان اینکه در سطح استان 35 یادمان شهدای گمنام داریم، ادامه داد: تعدادی از این یادمان‌ها در حال تکمیل است که دو مورد در هفته دفاع مقدس افتتاح و مابقی تا پایان سال جاری به اتمام خواهیم رساند تا هیچ یادمان ناتمامی باقی نماند.
 
امیری مقدم از برگزاری رژه یگان‌های نیروهای مسلح استان به طور همزمان با سراسر کشور در 31 شهریور ماه خبر داد و گفت: این برنامه راس ساعت 8 صبح درمقابل لشگر 16 زرهی با حضور تمام یگان ‌های نظامی و انتظامی استان به صورت پیاده و خودرویی برگزار می‌شود.

وی در پایان با اشاره به پیش‌بینی ترافیک در سطح شهر قزوین به دلیل برگزاری برنامه رژه نیروهای مسلح، افزود: از اهالی رسانه تقاضا داریم که اطلاع رسانی لازم را داشته باشند تا مردم برای تردد از مسیرهای جایگزین استفاده کرده و دچار مشکل نشوند.
 

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان