۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین لباس فرم دانش‌آموزان؛ تکلیفی اجباری و گران
کد خبر: ۳۵۹۳۸۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۶/۲۷ ساعت: ۹:۵۰ ↗ لینک کوتاه

نگاهی به دغدغه هرساله والدین؛

لباس فرم دانش‌آموزان؛ تکلیفی اجباری که گران تمام می‌شود

بسیاری از والدین از هزینه بالای تهیه این لباس‌ها به علت گرانی پارچه و دستمزد انتقاد دارند و معتقدند که علی‌رغم قیمت بالا، لباس‌های فرم مدارس با پارچه‌های نامرغوبی دوخته می‌شود.

لباس فرم دانش‌آموزان؛ تکلیفی اجباری و گران
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ لباس فرم دانش آموزان یکی از موضوعاتی است که طی سال‌های اخیر در آستانه بازگشایی مدارس از دغدغه‌های جدی والدین بوده و گاهی خانواده‌ها در هر سال تحصیلی ملزم می‌شوند که لباس فرم جدید تهیه و بار هزینه آن بر بر اقتصاد خانوار سنگینی می‌کند.

بسیاری از والدین از هزینه بالای تهیه این لباس‌ها به علت گرانی پارچه و دستمزد انتقاد دارند و معتقدند که علی‌رغم قیمت بالا، لباس‌های فرم مدارس با پارچه‌های نامرغوبی دوخته می‌شود.

در شرایطی که تنگناهای مالی در بعضی خانواده‌ها در کنار افزایش هزینه تحصیل فرزندان وجود دارد، در آغاز سال تحصیلی اجبار به تغییر رنگ لباس مدارس غیرمنطقی است و این امر هزینه خانواده‌ها را دوچندان می‌کند.

باتوجه به اینکه امسال بنا بر اعلام مسئولین، آموزش مدارس به صورت حضوری خواهد بود از این رو ممکن است برخی مدارس بعد از وقفه دوساله در حضور دانش‌آموزان در فضای مدرسه، اقدام به طراحی لباس فرم جدید کنند که این هزینه برای همه خانواده‌ها قابل قبول نیست چون ویروس منحوس کرونا ضربه سختی به اقتصاد بسیاری از خانوارها وارد کرد؛ از این رو خانواده‌ها خواستار تصمیم معقولانه در این رابطه هستند.

برای بررسی این موضوع به گفت‌وگو با رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قزوین پرداختیم؛


تهیه لباس فرم برای دانش‌آموزان اجباری نیست


مرتضی طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش که در تیرماه ابلاغ شد هیچ اجباری بر تهیه لباس فرم جدید نیست و دانش‌آموزان با بازگشایی مدارس می‌توانند از لباس‌های سال‌های قبل استفاده کنند.

وی افزود: هیچ مدیر و مدرسه‌ای در بحث لباس فرم نمی‌تواند اجباری برای دانش آموزان داشته باشد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: انجمن اولیا و مربیان از جایگاه تصمیم‌گیری در زمینه لباس فرم برای دانش‌آموزان برخوردار است و در صورت تایید شورای مدرسه می‌توان لباس فرم برای دانش‌آموزان در نظر گرفت.

طاهرخانی ادامه داد: از آنجایی که در دو سال اخیر در شرایط خاص و کرونا قرار داشتیم؛ در گردهمایی با روسای نواحی و مناطق که به صورت ویدئو کنفرانسی با مدیران مدارس برگزار شد، تصمیم‌گیری شد که دانش‌آموزان می‌توانند از همان لباس فرم قبلی استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: مدیران مدارس می‌توانند برای دانش‌آموزان پایه‌های مقدماتی مانند اول ابتدایی، هفتم و دهم با توجه به تدابیری که اندیشیده شده، بعد از تصمیم انجمن و تایید شورای مدرسه، لباس فرم مد نظر خود را اعلام کنند.

وی ابراز کرد: طبق ابلاغ اتحادیه پوشاک و اصناف به نواحی و مناطق نیز مدارسی که شرایط لازم را براساس توافق شورای مدرسه و والدین دارند، می‌توانند نرخ و کیفیت پارچه لباس فرم دانش‌آموزان را برای سه دوره مصوب و ابلاغ کنند.


آموزش‌وپرورش دخالتی در نرخ‌گذاری لباس فرم مدارس ندارد


رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: قیمت لباس‌های فرم مدارس بر اساس نرخ نامه‌ای است که اتحادیه پوشاک زیرمجموعه اداره صمت و یا اداره بازرگانی قیمت گذاری می‌کند و اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین هیچ دخالتی در نرخ گذاری لباس فرم مدارس ندارد.

طاهرخانی در پایان گفت: والدینی که از کیفیت لباس فرم مدارس ناراضی هستند می‌توانند شکایت خود را به رئیس منطقه و ناحیه اعلام و در صورت عدم رسیدگی به اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان به عنوان جایگاه نظارتی در استان اطلاع رسانی تا پیگیری لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان