۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین پیشگیری از قتل جنین در دستور کار جدی حوزه سلامت باشد
کد خبر: ۳۵۹۲۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۶/۱۶ ساعت: ۱۶:۵۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرگروه سلامت خانواده و جمعیت علوم پزشکی قزوین:

پیشگیری از قتل جنین در دستور کار جدی حوزه سلامت باشد

ناهید یزدی گفت: یکی از موارد بسیار مهمی که باید سیستم دانشگاه علوم پزشکی و سیستم‌های اطلاع رسانی مورد توجه قرار گیرد، موضوع پیشگیری از قتل جنین است.

پیشگیری از قتل جنین در دستور کار جدی حوزه سلامت باشد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ همایش "توانمندسازی ارائه‌دهندگان خدمت در بحث جمعیت" با توجه به اهمیت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به عنوان اولویت اصلی وزارت بهداشت و استان و لزوم آگاهی بخشی به جامعه ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور دکتر صالح قاسمی دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور در سالن اجتماعات شهید بابایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.
 
دکتر ناهید یزدی در این همایش در جمع کارکنان حوزه سلامت و بهداشت استان اظهار کرد: اهمیت موضوع جمعیت برای فعالان حوزه سلامت کاملا مشخص بوده و تبیین شده است.
 
وی افزود: انتظار می‌رود مطالب مطرح شده در این جلسه توسط همکاران حوزه بهداشت و سلامت به گروه‌های هدفی که با آنان در ارتباط هستند؛ منتقل شود تا بتوانیم به مرور گره‌های ذهنی که در بطن جامعه وجود دارد تا حدی رفع کنیم.
 
مدیرگروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: فعالان حوزه سلامت باید در حد توان خود برای مقوله رشد جمعیتی تلاش کنند زیرا بحث جوانی جمعیت یک موضوع مهم و دارای ابعاد متنوع است و گروه‌های مختلف باید برای رفع بحران سیاهچاله پیری جمعیت تدبیری بیندشیند.

لزوم پیشگیری از سقط جنین با آگاهی بخشی به زوجین
 
وی بیان کرد: افراد دارای تریبون و کادر بهداشت و سلامت باید نهایت تلاش خود را جهت تحقق اهداف جمعیتی کشور به کار بگیرند.
 
یزدی عنوان کرد: موضوعی که همکاران پزشک، بهورزان، مراقبان سلامت یا ماماها می‌توانند در آن تاثیرگذار باشند بحث سقط جنین است که آگاهی نسبت به عمق فاجعه، فرد را به سمت کمک و مشاوره زوج‌هایی که تصمیم هولناکی مبنی بر سلب حق حیات از یک جنین گرفته‌اند سوق می‌دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: همکاران بهداشت و درمان لازم است تا خانواده‌هایی که در دوراهی حفظ یا سقط جنین قرار دارند یا دچار اضطراب ناشی از بارداری به زعم خود، بدون برنامه‌ریزی شده هستند به واحد باروری سالم شبکه بهداشت و درمان معرفی کنند تا پیش از اقدام به سقط جنین به صورت جنایی از مشاوره بهره‌مند شوند.
 
این مسئول در پایان بیان کرد: یکی از موارد بسیار مهمی که باید سیستم دانشگاه علوم پزشکی و سیستم‌های اطلاع رسانی مورد توجه قرار گیرد، موضوع پیشگیری از قتل جنین است.
 
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان