۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین پروژه چشمه نور قزوین بهترین پایگاه برای فعالیت‌های دانش بنیان است
کد خبر: ۳۵۹۰۷۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۶/۵ ساعت: ۱۸:۱۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیته هوافضا، دانش بنیان و فناوری‌های نوین مجلس:

پروژه چشمه نور قزوین بهترین پایگاه برای فعالیت‌های دانش بنیان است

لطف‌الله سیاهکلی گفت: وجود دانشگاه‌های آزاد و امام خمینی(ره) و همچنین چشمه نور پایگاه خوبی را برای فعالیت‌های دانش بنیان در شمال استان قزوین ایجاد کرده است.

پروژه چشمه نور قزوین بهترین پایگاه برای فعالیت‌های دانش بنیان است
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ لطف‌الله سیاهکلی عصر امروز(شنبه) در جلسه ستاد دانش بنیان استان که در استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: قانون جهش تولید دانش بنیان در کمیته هوافضا، دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین مجلس شورای اسلامی تنظیم شده و در صحن مجلس به تصویب رسید.

وی افزود: ماده ۶ قانون جهش تولید دانش بنیان به این امر اشاره دارد که واحدهای خلاق، افراد حقیقی و حقوقی غیردولتی هستند که در حوزه صنایع فرهنگی و علوم انسانی و اجتماعی فعالیت داشته و از مهارت‌های انسانی، نوآوری و فناوری‌های نوین برخوردارند و نسبت به ارائه محصولات نوآورانه و فناورانه یا بهره‌برداری از حوزه‌های جدید کسب و کار اقدام کنند و تشخیص این مصادیق با معاونت رئیس جمهور در حوزه فناوری است.

رییس کمیته هوافضا، دانش بنیان و فناوری‌های نوین مجلس تصریح کرد: قانون جهش تولید دانش بنیان، قانونی مترقی است و به دو حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق توجه ویژه‌ای دارد‌ که شرکت‌های خلاق بیشتر به حوزه علوم انسانی توجه دارد.

وی عنوان کرد: ما باید بین کارهای علمی و دانش بنیان یک تفاوت قائل شویم که قانون جهش تولید دانش بنیان با این نگاه نوشته شده است.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که هنگام انجام کارهای خلاقانه و دانش‌بنیان از حوزه‌های خطی به سمت حوزه‌های نمایی حرکت کنیم چراکه محیط باید دانش بنیان شود.

تاسیس شهرک تولید محتوا در استان قزوین تسریع شود

وی عنوان کرد: وجود دانشگاه‌های آزاد و امام خمینی(ره) و همچنین چشمه نور پایگاه خوبی را برای فعالیت‌های دانش بنیان در شمال استان قزوین ایجاد کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تاسیس شهرک تولید محتوا در استان قزوین یک زیرساختی را برای اجرایی شدن جمله ویژه مقام معظم رهبری مبنی بر نهضت تولید محتوا ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: شهرک تولید محتوا دسترسی آحاد جامعه برای تولید محتوا مخصوصا در فضای مجازی را فراهم می‌سازد‌ و هیچ شهرکی در دنیا ترکیبی از رادیو تلویزیون و سینما و فضای مجازی نیست و این شهرک متمایز از دیگر شهرک‌های موجود است.

سیاهکلی در پایان گفت: امیدواریم با حمایت معاونت علمی پژوهشی رئیس جمهوری، شهرک تولید محتوا در استان قزوین ایجاد شود که کار بزرگی بوده و در منطقه و جهان دارای نوآوری جدیدی است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان