۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین میانگین سن ۵۸ سال برای فعالان کشاورزی استان نگران‌کننده است
کد خبر: ۳۵۹۰۷۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۶/۵ ساعت: ۱۸:۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

میانگین سن ۵۸ سال برای فعالان کشاورزی استان نگران‌کننده است

فاطمه محمدبیگی گفت: اگر امروز از ظرفیت به فکر تربیت دانش آموزان کشاورزی و مهارت محور با مدارس فناورانه کشاورزی نباشیم به زودی نسل کشاورزان را از دست خواهیم داد.

میانگین سن ۵۸ سال برای فعالان کشاورزی استان نگران‌کننده است
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ فاطمه محمدبیگی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، استاندار قزوین و دیگر مسئولین استانی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به لزوم ایجاد شبکه نوآوری در حوزه اجتماعی، علوم انسانی و پیشرفت علوم زیستی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم ایران اسلامی را در گام دوم انقلاب پرچم‌دار حرکت در جهت دانش و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی از حیث علم و فناوری بکنیم نیازمند ایجاد شبکه نوآوری هستیم.

وی افزود: قزوین به دلیل قدمت تاریخی، وجود شرایط جغرافیایی در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب، وجود سرمایه‌های انسانی فوق‌العاده، سرمایه‌های باستانی، علمی و زیست بوم دانشگاهی دارای مزیت رقابتی است و هرآنچه در قزوین سرمایه‌گذاری شود نیز به بار می‌نشیند.

سرمایه‌های انسانی قزوین قابل توجه است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از آب و خاک دشت قزوین، سرمایه انسانی این استان قابل توجه است.

محمدبیگی ضمن درخواست توسعه فازهای اجرایی و عملیاتی پروژه چشمه نور توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: امیدوارم دستورات لازم در این خصوص صادر شود.

این مسئول با بیان اینکه میانگین سن کشاورزی استان ۵۸ سال است، تاکید کرد: اگر امروز به فکر تربیت دانش آموزان کشاورزی و مهارت محور با مدارس فناورانه کشاورزی نباشیم به زودی نسل کشاورزان را از دست خواهیم داد، بنابراین ظرفیت سازی ویژه در حوزه دانش آموزی باید در اولویت قرار بگیرد.

نماینده قزوین ابزار ‌کرد: امیدوارم شخص معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در زمینه‌های توسعه کسب و کارهای فناوری مشترک، راه اندازی دهکده نوآوری، فناوری و کشاورزی، بازرگانی و فنی و حرفه‌ای مساعدت ویژه‌ای به استان قزوین داشته باشد.

محمدبیگی افزود: راه‌اندازی مرکز رشد شهید حسن پور در شهرستان البرز، راه‌اندازی مرکز نجوم دانش آموزی، توسعه بانک و پردیس علم و فناوری در شهرستان آبیک از دیگر مواردی است که تقاضا داریم.

تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار دانش بنیان، نیاز جامعه است

وی با اشاره به قانون جهش تولید دانش بنیان اظهار کرد: این قانون در ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ تصویب و در ۲۱ اردیبهشت در شورای نگهبان تایید و به دولت ابلاغ شد که این نشان دهنده وجود یک مجلس آشنا به نیاز جامعه می‌باشد.

این‌ مسئول در پایان گفت: امیدوارم در تدوین آییین نامه‌ها و دستورالعمل‌های دولت با حساسیت برخورد شود و بتوانیم تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار دانش بنیان، حمایت‌ها و معافیت‌های مالیاتی را داشته باشیم.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان