۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۱۴هزار حکم قلع‌وقمع در کشور بر زمین مانده است
کد خبر: ۳۵۹۰۲۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۶/۳ ساعت: ۱۲:۵۹ ↗ لینک کوتاه

وزیر جهاد کشاورزی:

۱۴هزار حکم قلع‌وقمع در کشور بر زمین مانده است

سیدجواد ساداتی‌نژاد گفت: به دلیل مشکلات و کمبودها ۱۴ هزار حکم اجرا نشده در زمینه قلع و قمع بناهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی بر زمین مانده است.

۱۴هزار حکم قلع‌وقمع در کشور بر زمین مانده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، سیدجواد ساداتی‌نژاد ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اظهار کرد: ظرفیت‌های این استان قابل توجه بوده و هدف ما ارتقاء بخش دانش و فنی در کشاورزی است.

وی افزود: با توجه به تاکید رئیس جمهور بر احیای دشت قزوین، آن را به صورت یک ماموریت ویژه به حوزه اقتصادی محول کردیم تا شاهد روزهای پر شکوه با ظرفیت دانش بنیان در قزوین باشیم.

۲۳ هزار گلخانه در کشور وجود دارد

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: تولید سبزی و صیفی را با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب باید به بخش راه‌اندازی گلخانه انتقال دهیم و در حال حاضر ۲۳ هزار گلخانه در کشور وجود دارد که این میزان باید در راستای رفع نیازهای کشور به میزان ۱۰۰ هزار هکتار افزایش یابد.

ساداتی‌نژاد اذعان کرد: ایجاد مناطق ویژه کشاورزی را در چهار منطقه کشور از جمله جیرفت و قزوین در نظر داریم که این فضاها می‌توانند بستر فعالیت‌های بین‌المللی ایجاد کنند.

فرودگاه قزوین را راه‌اندازی می‌کنیم

وی ادامه داد: در جلسات مختلفی که با استاندار قزوین برگزار کردیم به راه‌اندازی فرودگاه تاکید ویژه شده است و ما آمادگی کامل برای استفاده از ظرفیت آن برای جابه‌جایی مسافر با بهره‌گیری از بخش خصوصی را داریم و امیدواریم افتتاحیه آن به صورت رسمی صورت بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی از جمله مشکلاتی بوده که با اجرای طرح هوشمند سازی و استفاده از پهپادها سعی کردیم با این مشکلات مقابله کنیم و استان قزوین در این حوزه پیشرو بوده است.

وی تصریح کرد: همکاری‌های لازم را برای ایجاد ظرفیت مسافربری و باری در فرودگاه خدمات ویژه قزوین که در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است در نظر داریم.

این مسئول یادآور شد: انتظار ما از مسئولان استانی این است بتوانیم با کمک آنها مجموع زمین‌های کشاورزی را تا پایان دولت سیزدهم سنددار کنیم و امیدواریم سازمان در جلوگیری از تغییر کاربری‌ها رتبه اول را داشته باشد.

ساداتی‌نژاد در پایان عنوان کرد: به دلیل مشکلات و کمبودها ۱۴ هزار حکم اجرا نشده در زمینه قلع و قمع بناهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی بر زمین مانده است.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان