۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین فرسودگی بنای کانون پرورش فکری قزوین تهدیدی پنهان/ شهرداری برای بازسازی بودجه ندارد
کد خبر: ۳۵۹۰۱۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۶/۲ ساعت: ۸:۳۳ ↗ لینک کوتاه

درجلسه علنی شورای شهر قزوین مطرح شد؛

فرسودگی بنای کانون پرورش فکری قزوین تهدیدی پنهان/ شهرداری برای بازسازی بودجه ندارد

طی جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین مسئله بازسازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بررسی شد.

فرسودگی بنای کانون پرورش فکری قزوین تهدیدی پنهان/ شهرداری برای بازسازی بودجه ندارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، شامگاه سه‌شنبه سید علی اکبر موسوی با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین؛ با اشاره به قدمت ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: از آنجایی که ساختمان مرکز کانون در سال ۵۴ ساخته شده است برای بازسازی آن با شهرداری وارد مذاکره شدیم اما این ارگان مشروط به اینکه طبقه همکف را به عنوان یک طبقه تجاری برای خود بردارد و طبقه اول را در اختیار کانون بگذارد حاضر به همکاری است.

وی افزود: باتوجه به اینکه این مسئله مورد موافقت مسئولین در تهران قرار نگرفت اگر شهرداری از خواسته خود صرف نظر کند بازسازی کانون پیگیری خواهد شد.

جشنواره سراسری سوگواره عاشورایی در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین با اشاره به برگزاری سیزدهمین سوگواره شعر و قصه عاشورایی کانون پرورش فکری در قزوین گفت: طی دوماه گذشته فراخوان‌هایی برای اطلاع رسانی زده شده و آثار را از سراسر کشور در قالب عکس، شعر، داستان، تصویرگری و قصه‌گویی دریافت کرده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: اکنون داوری دوهزار اثری که دریافت کرداه‌ایم انجام شده و قرار بر این است که در اختتامیه جوایزی به برندگان اهدا کنیم.

موسوی تصریح کرد: از آنجایی که برگزاری این نوع برنامه‌های کشوری هزینه‌هایی در پی دارد امیدوارم شورای شهر مساعدتی در این خصوص داشته باشد و در بحث تبلیغات سوگواره نیز تابلوهایی در سطح شهر قزوین در اختیار ما قرار بدهد.

وی در پایان گفت: هزینه برآورد شده ۱۸۰ الی ۲۰۰ میلیون تومان است و شامل مباحث اسکان، پذیرایی، جوایز، فضاسازی دکور و تبلیغات می‌شود.

فاطمه اشدری نیز با بیان اینکه کانونی که امروز فعالیت دارد شبیه گذشته نیست، اظهار کرد: قدیم‌ترها کانون تنها مکان فرهنگی شهر بود اما اکنون به همت شهرداری مراکز فرهنگی پا به پای کانون خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: کانون پرورش فکری باید تعاملاتی با سازمان فرهنگی شهرداری داشته باشد تا فالیت‌هایش در این نهاد دیده شود.

لزوم بازسازی بنای کانون پرورش فکری

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه ساختمان کانون پرورش فکری نوستالژی تمام قزوینی‌هاست، گفت: در شورای چهارم سازمان طراحی موکلف شد که ضمن حفظ طراحی اصلی ساختمان کانون مقاوت این بنا را افزایش دهد و اکنون باید این مسئله با جدیت بیشتری پیگیری شود.

این مسئول با اشاره به ضرورت مستحکم سازی بنای کانون تصریح کرد: اگر خاری به دست کودکان این مرکز برود تمام اعضای شورا مسئول هستند، بنابراین باید از طریق سازماندهی مناسب نتایج مورد نظر را کسب کنیم.

شهرداری در بازسازی بنای کانون به دنبال منافع خود است

فرج الله فصیحی رامندی نیز در این جلسه با بیان اینکه ملک ساختمان کانون متعلق به شهرداری است، اظهار کرد: دولت اعتباری برای ملک غیر نمی‌گذارد و طبیعتا اگر شهرداری بخواهد روی این بنا سرمایه‌گذاری کند به دنبال منافع خود است.

وی افزود: فکر می‌کنم برای حل مسئله بازسازی بنای کانون باید تفاهم‌نامه‌ای بین این مرکز و شهرداری منعقد شود تا کانون مالکیت ساختمان را از آن خود کند.

محسن حق شناس نیز با اشاره به وضعیت نا به سامان اقتصادی شهرداری قزوین اظهار کرد: بدون شک شورای اسلامی در حد بضاعت خود تمایل به همکاری و کمک به کانون پرورش فکری را دارد.

وی در پایان گفت: امیدوارم برنامه سوگواره عاشورایی کانون که مختص کودکان و نوجوانان است با ادبیات بزرگسالان برگزار نشود.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان