۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین طرح محدوده شهرک اندیشه به تصویب رسید
کد خبر: ۳۵۸۹۵۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۲۷ ساعت: ۱۶:۴ ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین:

طرح محدوده شهرک اندیشه به تصویب رسید

مهدی صباغی گفت: محدوده شهرک اندیشه در کارگروه امور زیربنایی تصویب شد و به تبع آن در شورای برنامه ریزی استان نیز مورد تایید قرار گرفت.

طرح محدوده شهرک اندیشه به تصویب رسید
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قزوین، مهدی صباغی با اشاره به تصویب طرح محدوده شهرک اندیشه اظهار کرد: محدوده شهرک اندیشه در کارگروه امور زیربنایی طرح و تصویب شد و به تبع آن در شورای برنامه ریزی استان نیز مورد تایید قرار گرفت.

وی بیان کرد: نقشه و دفترچه ضوابط مربوط به این طرح به شهرداری قزوین جهت اجرا ابلاغ شد و شهرداری قزوین نیز نسبت به عملیات عمرانی، آماده سازی و خدمات زیربنایی شامل آب، برق و گاز شهری و همچنین احداث بوستان محله‌ای، ایستگاه آتش نشانی و زیرساخت های ورزشی اقدام کرد.

شهردار قزوین افزود: نکته حائز اهمیت این بوده که به هنگام تهیه طرح جامع به علت عدم ارائه اطلاعات مناسب و توضیحات لازمه، محدوده مورد نظر با وجود اقدامات فوق الذکر شهرداری، به عنوان ناحیه منفصل شهری قلمداد نشد و طی مکاتبات متعدد مسکون ماند.

صباغی گفت: با پیگیری‌های شهرداری این موضوع، طی بند ۵ از صورتجلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مطرح و در آن با الحاق اراضی موسوم به اندیشه به نواحی منفصل حسن آباد، نجف آباد، وثوق آباد صرفا در حد حقوق مکتسبه قانونی مالکین موافقت شد.

وی عنوان کرد: بررسی حقوق مذکور و انطباق با موازین قانونی بر عهده دبیرخانه کمیسیون طرح تفصیلی بوده اما با مکاتبات متعدد و پیگیری های ویژه، ارائه مستندات به دبیرخانه کمیسیون ماده پنج صورت پذیرفت و با توجه به نادیده گرفتن مسیر رودخانه در طرح اولیه، شهرداری قزوین نسبت به بررسی و رفع مشکل، اقدامات لازمه را انجام و تاییدات لازمه را نیز از شرکت آب منطقه ای جهت ادامه کار اخذ کرد.

شهردار قزوین ادامه داد: محدوده مورد نظر، مسیر رودخانه و بسترسازی لازمه در آن توسط حوزه GIS شهرداری مشخص و پس از تایید شرکت آب منطقه ای به دبیرخانه کمیسیون ماده پنج ارسال گردید و در نهایت با درخواست و پیگیری های شهرداری قزوین با موضوع الحاق محدوده موسوم به اندیشه به مساحت ۳۷ هکتار به شهر موافقت شد.

صباغی در پایان ضمن تشکر از همه دست اندرکاران پیگیری موضوع، به ویژه شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مدیریت شهری قزوین تمام همت خویش را در زمینه رفع مشکلات اندیشه و برخورداری این شهرک از امکانات و خدمات شهری به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان