۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین پروژه ملی چشمه نور قزوین باید از بلاتکلیفی خارج شود
کد خبر: ۳۵۸۹۴۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۶/۱ ساعت: ۱۳:۱۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

پروژه ملی چشمه نور قزوین باید از بلاتکلیفی خارج شود

فاطمه محمدبیگی گفت: حدود ۸ الی ۹ سالی است که پروژه چشمه نور معطل مانده و اگر می‌خواهیم در حرکت در زمینه دانش عقب نیفتیم، پروژه عظیمی که به قزوین سپرده شده باید مورد حمایت قرار بگیرد.

پروژه ملی چشمه نور قزوین باید از بلاتکلیفی خارج شود
فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛  با اشاره به اضافه شدن رشته جدید مهندسی شتابگر ذرات در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین تصریح کرد: در زمینه حمایت از دانشگاه‌‌های استان به ویژه دانشگاه امام(ره) نیز رایزنی‌های جدی با رئیس جمهور، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی داشتیم و خواستار توضیح در زمینه ارائه برنامه‌های خود در حوزه انرژی اتمی و ساختارهای چشمه نور در قزوین شدیم.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۸ الی ۹ سالی است که پروژه چشمه نور در استان قزوین معطل مانده و برای نجات از عقب‌ماندگی حوزه علم و دانش باید از این پروژه عظیمی که به قزوین سپرده شده حمایت شود.

ایجاد رشته‌های مهارت محور متناسب با نیازهای جدید به شکوفایی دانشگاه کمک می‌کند

محمدبیگی با تاکید براینکه از هیچ کمکی به دانشگاه‌ها دریغ نمی‌کنم؛ افزود: ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای و مهارت محور متناسب با نیازهای جدید جامعه بسیار می‌تواند به شکوفایی دانشگاه کمک کند.

وی تاکید کرد: ارتباطات ما در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم با کشورهای همسایه حتی خاور دور و آمریکای لاتین و اروپا بسیار گسترده شده به طور مثال بیش از دو دهه است که با کشور کوبا پروژه‌های مشترک در حوزه واکسن سازی و با بعضی کشورها هم پروژه‌های صنعتی داریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: پس از پرتاب ماهواره خیام، مفاهمه علمی بسیار خوبی بین ایران و قزاقستان و روسیه برای اجرای سه طرح جدید ایجاد شد.

اختصاص ۱۰ درصد بودجه دانشگاه‌ها برای ایجاد خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده ابراز کرد: اختصاص ۱۰ درصد بودجه عمرانی دانشگاه‌ها برای ایجاد خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی از جمله قوانینی است که به دنبال تصویب قانون جوانی جمعیت تصویب شده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه طی دهه گذشته ظلم مضاعفی به دانشجویان متاهل شده بوده و گزارش‌های ارائه شده به فراکسیون جمعیت و خانواده از وزارت علوم و بهداشت حاکی از آن است که فقط 7/0درصد خوابگاه‌های دانشجویی به دانشجویان متاهل اختصاص پیدا کرده بود که باید این روند هر چه سریع‌تر تغییر و میزان خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی افزایش یابد.

محمدبیگی در پایان تصریح کرد: ازدواج دانشجویی که طی سال‌های گذشته به یک فرهنگ تبدیل شده بود امروز مجدد باید نهادینه شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان