۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حضور بیش از ۳۴ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان قزوین
کد خبر: ۳۵۸۹۴۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۲۶ ساعت: ۲۲:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین اعلام کرد

حضور بیش از ۳۴ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان قزوین

سرهنگ محمد امیری‌مقدم با اشاره به وجود بیش از ۳۴ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان قزوین گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس سال جاری با شعار حماسی "ما مقاوم هستیم" برگزار می‌شود.

حضور بیش از ۳۴ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس که شامگاه امروز(چهارشنبه) در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: دومین جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان در سال جاری با محوریت هماهنگی برنامه‌های چهل و دومین سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: از جمله اهداف اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس، حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ولایت مداری، مقاومت و ایثار، جهاد و خودباوری دینی و ملی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تصریح کرد: راهبردهایی برای برنامه‌های هفته دفاع مقدس مشخص شده که شامل "تبیین قدرت دفاعی نیروهای مسلح"، "تبیین نقش هدایت و فرماندهی ولی فقیه و رهبری"، "تبیین نقش حماسی و وحدت همه اقشار، اقوام و مذاهب"، "نهادینه سازی ارزش‌ها و روحیه ایثار در جامعه"، "تبیین عقلانیت در دفاع مقدس"، "تبیین نقش مقاومت، ایستادگی و ایثار و شهادت در ارتقاء امنیت، عزت و اقتدار ملی" است.

اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس با عنوان "ما مقاوم هستیم"

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از روز پنج شنبه ۳۱ شهریور ماه شروع شده و تا روز پنج شنبه ۷ مهرماه ادامه داد و شعار حماسی "ما مقاوم هستیم" برای امسال نامگذاری شده است.

امیری‌مقدم عنوان کرد: روزهای هفته دفاع مقدس با عناوین مختلفی همچون "پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت"، "معنویت، زنان، خانواده و سلامت"، "ولایت مداری، جوانان، علم و دانش پژوهی"، "دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف"، "وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی" نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث گرامیداشت هفته دفاع مقدس تقسیم بندی‌های کلی صورت گرفته و دستورات اجرایی مشخص شده و برنامه‌های پیشنهادی برای دستگاه‌ها و ادارات اعلام شده است.

این مسئول بیان کرد: برنامه‌های متنوعی برای هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده که شامل دیدار مسئولین استان و شهرستان‌ها با ائمه محترم جمعه و در مرکز با نماینده ولی فقیه در استان، تجلیل از پیشکسوتان در سطح فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و استانداری، برگزاری مراسم تجلیل از مدافعان سلامت، فضاسازی شهری و فضاسازی دفاع مقدس در همه ادارات و دستگاه‌ها است.

وی در پایان با اشاره به وجود بیش از ۳۴ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان قزوین گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس در ارتش شامل یک هزار و ۳۲۴ نفر، سپاه ۵۳۰ نفر، فراجا ۲۸۴ نفر، اقشار مختلف بسیج ۲۸ هزار و ۱۳ نفر، جهاد یا نیروهای مردمی حاضر در ستاد پشتیبانی جنگ ۳ هزار و ۹۲۶ نفر و وزارت دفاع ۱۴۰ نفر است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان