۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین محدودیت‌ها مانع رشد محمودآباد است
کد خبر: ۳۵۸۹۴۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۲۶ ساعت: ۱۷:۵۵ ↗ لینک کوتاه

شهردار محمودآباد نمونه:

محدودیت‌ها مانع رشد محمودآباد است

محمد بهشتی گفت: مشکلات زمین باعث شده که امروز این شهر قفل شود و جای رشد نداشته باشد؛ شهرداری قزوین بزودی شهر محمودآباد را از خدمات اتوبوسرانی محروم می‌کند.

محدودیت‌ها مانع رشد محمودآباد است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محمد بهشتی در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در محل سالن جلسات شهید سردار سلیمانی شهرداری محمودآباد نمونه برگزار شد، ضمن تبریک این روز به خبرنگاران اظهار کرد: در بدو ورود به شهرداری با استفاده از تجارب اعضای شورای شهر توانستیم کارها را به خوبی پیش ببریم. 

وی با بیان اینکه یکی از فرصت‌های شهر محمودآباد آب و هوای مطلوب آن و نزدیکی به مرکز استان است، گفت: برای حل مشکلات شهر مذاکراتی با استانداری داشتیم و حرف ما این است که به مسئولین در مرکز می‌گوییم شما یک مشکل عمده شهر ما را حل کنید، ما از پس مابقی مشکلات برمی‌آییم.

شهردار محمودآباد نمونه ادامه داد: نبود سند و مسائل اوقافی در شهر مشکلات زیادی ایجاد کرده و درواقع در شهری که سند وجود ندارد، شهردار آن به طور صددرصد نمی‌تواند برای شهر تصمیم بگیرد.

این مسئول افزود: در حال حاضر شهر محمودآباد نمونه با ۲۵ هزار جمعیت به اندازه ۵ هزار نفر زمین دارد و مشکلاتی در ایجاد زمین الحاقی هم وجود دارد. 

 شهر محمودآباد جای رشد ندارد

بهشتی تاکید کرد: اولین قدم برای حل مشکلات این است که برای مسائل الحاقی و مدیریت شهری تمرکز زدایی شود چراکه اکنون ما برای تغییر مسیر یک خیابان در شهر کوچکی مثل محمودآباد باید از تهران اجازه بگیریم که این مسئله پیشرفت کار را کند می‌کند، در جریان سفر رئیس جمهور نیز از وزیر کشور هم خواستیم که اختیارات اصلاح طرح جامع قزوین به خود استان سپرده شود.

وی اضافه کرد: مشکلات زمین باعث شده که امروز این شهر قفل شود و جای رشد نداشته باشد به طوری که ما به پارک‌های هکتاری نیاز داریم اما به لحاظ زمین در مضیغه هستیم.

شهردار محمودآباد نمونه اذعان کرد: طرح باغ ویلا پیشنهاد خوبی است که اخیرا در استان مطرح شده اما متاسفانه تاکنون سراغ آن نرفتیم در حالی که ما در شهر محمودآباد ظرفیت این طرح را داریم و برای اجرای آن اعلام آمادگی می‌کنیم.

این مسئول ابراز کرد: زیرساخت‌های ورزشی شهر محمودآباد به لحاظ استاندارد در وضعیت خوبی نیست اما در حالت مقایسه‌ای شرایط مطلوبی دارد.

زمین ورزشی ساحلی در محمودآباد احداث می‌شود

بهشتی عنوان کرد: احداث زمین اسکیت با اعتبار ۲ میلیارد تومان، راه‌اندازی مجدد استخر آب بعد از دو سال تعطیلی، ایجاد زمین ساحلی به متراژ ۵۰۰ متر، پارک بانوان به متراژ ۳۶۰۰ متر که در بهمن ماه ۱۴۰۰ افتتاح شد، از جمله زیرساخت‌های ورزشی این شهر است.

وی با بیان اینکه به لحاظ بودجه‌ای وابستگی به شهرداری مرکز نداریم، گفت: یکی از دغدغه‌های ما حمل و نقل عمومی شهر است که شهرداری قزوین اعلام کرده از ابتدای ماه جدید خدمات اتوبوس‌های عمومی به این شهر را قطع خواهد کرد و علت را هم عدم توان پشتیبانی اعلام می‌کند که در صدد هستیم با تعامل این مشکل را حل کنیم.

شهردار محودآباد نمونه افزود: بودجه امسال ۲۲ میلیارد تومان بسته شده که تلاش می‌کنیم تعادل را در هزینه‌کردها برقرار کنیم و البته بیش از ۸۰درصد را در مباحث عمرانی ارتقاء دهیم.

این مسئول در پایان گفت: یکی از درخواست‌های ما ایجاد پمپ بنزین در مسیر شهر است که می‌تواند ظرفیت خوبی ایجاد کند اما درخواست آن ابطال شده و به دنبال حل این مسئله هستیم.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان