۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین جریان سازی اربعین با همراهی مردم ماندگار می‌شود
کد خبر: ۳۵۸۹۳۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۲۶ ساعت: ۱۶:۲۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

جریان سازی اربعین با همراهی مردم ماندگار می‌شود

محمدمهدی اعلائی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یک واقعه تمدن‌ساز است که در آینده تاریخ تشیع و عالم نقش‌آفرینی خواهد بود، گفت: باور داریم هر اندازه فعالیت‌ها و ساختارهای مربوط به این جریان مردمی‌تر باشد، نتیجه کار ماندگار و اثرگذارتر خواهد بود.

جریان سازی اربعین با همراهی مردم ماندگار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ جلسه ستاد اربعین استان ظهر امروز در سالن شهید امامی استانداری قزوین با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

محمدمهدی اعلائی در این مراسم با بیان اینکه استان قزوین از جمله استان‌های پیشرو در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی است، اظهار کرد: فعالیت‌های اجرایی مربوط به اربعین از امروز به صورت رسمی در استان آغاز می‌شود و در این حوزه هرجا لازم باشد مشارکت خواهیم داشت.

وی افزود: شهدای جنگ‌ تحمیلی و مدافعان حرم نقش قابل توجهی در به ثمر رساندن حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین داشته‌اند و ضربه زدن به این حرکت از جمله اهداف جریان‌های معاند بوده است.

راهپیمایی اربعین یک واقعه تمدن‌ساز است 

اعلائی ابراز کرد: باور داریم در جریان سازی چنین وقایعی هر اندازه فعالیت‌ها و ساختارها مردمی‌تر باشد، نتیجه کار ماندگار و اثرگذارتر خواهد بود؛ از متولیان اربعین در استان قزوین نیز درخواست داریم فعالیت‌های اربعین رنگ‌و بوی مردمی داشته باشد و نهادهای حاکمیتی نقش پشتیبانی را ایفا کنند.

استاندار قزوین گفت: با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینی، براساس تجربیات سال‌های گذشته برنامه مناسبی را برای برگزاری این واقعه تمدن‌ساز در سال‌جاری خواهیم داشت و اقدامات مناسبی انجام شده است.

وی در پایان یادآور شد: راهپیمایی اربعین یک واقعه تمدن‌ساز است که در آینده تاریخ تشیع و عالم نقش‌آفرینی خواهد بود.

برنامه‌های اربعین در 90 مسجد استان قزوین برگزار می‌شود

مدیر تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه این جلسه عنوان کرد: برنامه‌های مختلفی از سوی سازمان به عنوان کمیته فرهنگی برای اربعین سال‌جاری از جمله اجتماع فعالان اربعین با رویکرد جهاد تبیین و برگزاری مراسمات اربعین در بیش از 90 مسجد و محله پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام یوسف پورآرین در پایان گفت: اجتماع بزرگ جاماندگان اربعین و برپایی موکب‌‎ در سطح شهر از جمله برنامه‌های ویژه روز اربعین است؛ همچنین توزیع اقلام نذورات اربعین و مراسمات در ماه صفر را پیش‌بینی کردیم.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان