۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سهمیه نانوایان سودجو و متخلف قزوینی قطع می‌شود
کد خبر: ۳۵۸۹۳۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۲۶ ساعت: ۱۲:۱۰ ↗ لینک کوتاه

فرماندار شهرستان قزوین:

سهمیه نانوایان سودجو و متخلف قزوینی قطع می‌شود

عباس کاظمی گفت: نانوایی‌هایی که از سهمیه آرد دولتی سوء استفاده می‌کنند، بعد از این آزادپز حساب می‌شوند و سهمیه آرد آنها بین دیگر نانوایان فعال و امین همان منطقه تقسیم می‌شود.

سهمیه نانوایان سودجو و متخلف قزوینی قطع می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ عباس کاظمی فرماندار شهرستان قزوین در یازدهمین جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان قزوین که صبح امروز در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: افرادی که سوداگر هستند و از سهمیه آرد دولتی و جواز نانوایی سوء‌استفاد می‌کنند شناسایی و سهمیه آرد آن‌ها حذف می‌شود، درواقع این نانوایی‌ها بعد از این آزادپز حساب می‌شوند و سهمیه آرد آنها بین دیگر نانوایان فعال و امین همان منطقه تقسیم می‌شود.

فرماندار قزوین اظهار کرد: همچنین مجوز نانوایی‌هایی که چندین سال غیرفعال بودند یا صرفاً با حفظ ظاهر کار کرده نیز به آزادپز تغییر پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت نصب تابلو برای نانوایی‌ها بیان کرد: نانوایان فاقد تابلو باید هر چه سریع‌تر تابلو نصب کنند، اگر تابلو نانوایی توسط اتحادیه درست شده تا روز شنبه ۲۹ مرداد ماه فرصت دارند که برای نصب آن اقدام کنند در غیر این صورت ۱۰ درصد سهمیه آرد آنها کم می‌شود، همچنین نانوایانی که تابلوی آنها آماده نیست نیز ظرف مدت ۱۰ روز باید تابلو را نصب کنند در غیر این صورت سهمیه آرد آنها کاهش می‌یابد.

سهمیه آرد دولتی در کشور 8هزار تن انحراف داشت

کاظمی خاطرنشان کرد: ارزیابی ورود دولت به حوزه آرد و نان مثبت است، سهمیه آرد دولتی در کشور، روزانه ۲۴ هزار تن بود که با اجرای این طرح به ۱۸ هزار تن رسیده است که نشان از انحراف روزانه ۸ هزار تن آرد داشت، اما با اجرای این طرح در کشور از این انحراف جلوگیری شد بدون اینکه کمبودی ایجاد شود.

وی تأکید کرد: امروز نانوایی و صحت عملکرد آن نماد کفایت مدیران است، تاکنون ۷۴۲ مجوز نانوایی در قزوین صادر شده است که از این تعداد ۵۶۶ مجوز نانوایی به نام آقایان و ‌۱۷۶  مجوز به نام خانم‌ها است، همچنین ۵۴۵ نانوا متولد استان قزوین هستند و این مسئله که نانوایان اغلب قزوینی نیستند گزاره اشتباهی است؛ جوان ترین صاحب پروانه کسب نانوایی در قزوین نیز ۲۱ سال و مسن‌ترین آن‌ها ۹۶ سال سن دارد.

در این جلسه پرونده تعدادی از نانوایان متخلف بررسی شد که طی آن برخی از واحدها که ده درصد از سهمیه آردشان کم شد و برخی دیگر از واحدها به دلیل تعطیلی غیر مجاز به تعزیرات معرفی شدند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان