۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مدیریت شهری نیازمند به نقد خبرنگاران است
کد خبر: ۳۵۸۹۲۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۲۶ ساعت: ۱۶:۳۰ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

مدیران همواره پاسخگوی رسانه‌ها باشند/ مدیریت شهری نیازمند به نقد خبرنگاران است

فاطمه اشدری گفت: خبرنگاران چشم بینا و زبان گویای مردم هستند و اعتقاد دارم حضور خبرنگاران در حوزه‌های مدریت شهری و رصد مسائل شهر تاثیر مهمی در بهبود عملکرد هر دو نهاد شورا و شهرداری خواهد داشت.

مدیریت شهری نیازمند به نقد خبرنگاران است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فاطمه اشدری روز گذشته در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: 17 مرداد ماه تداعی کننده یاد شهید والا مقام در عرصه اطلاع رسانی، شهید محمود صارمی است، بزرگ مردی که عروج ملکوتی او بهانه‌ای برای پاسداشت روز خبرنگار است.
 
اشدری با تاکید بر اینکه تصور پیشرفت جوامع بدون حضور خبرنگاران و رسانه‌ها غیرممکن است، بیان کرد: جایگاه تاثیرگذار خبرنگاران در هدایت و تاثیرگذاری بر افکار عمومی، ایجاد وفاق و همبستگی به منظور دستیابی به توسعه پایدار و همه جانبه بر کسی پوشیده نیست.

خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند

این مسئول ابراز کرد: در حوزه شورا و مدیریت شهری، رسانه‌ها و خبرنگاران مسئولیت نظارت بر عملکرد مدیران و مسئولان شهری را نیز برعهده دارند و در حقیقت چشم بینای جامعه و مردم تلقی می‌شوند.
 
وی ادامه داد: انتظار می‌رود جامعه خبری ضمن اینکه در بیان و انتقال مطالبات و انتظارات از شهرداری و شوراها زبان گویای مردم باشند، با ایجاد ساز و کارهایی زمینه گفت‌وگو و تفاهم برای حل مشکلات شهری و مسئولیت پذیری و مشارکت موثر شهروندان در برنامه‌های مدیریت شهری را بیش از پیش فراهم نمایند.
 
اشدری عنوان کرد: باتوجه به اینکه بسیاری از رسانه‌ها درگیر هزینه‌های هنگفت جاری هستند از شهرداری قزوین می‌خواهم تا در فراهم آوردن بسترهای لازم برای افزایش مشارکت رسانه‌ها در حل مشکلات شهری و تعامل بیشتر با شهر و شهروندان و حمایت از این قشر فرهیخته و توانمند، ساختمان ویژه‌ای را برای استقرار تمامی رسانه‌های شهر در نظر بگیرند تا بتوانیم از ظرفیت بی‌نظیر افراد متخصص و حرفه‌ای در حل مشکلات شهری بهره‌مند شدیم و باری را از دوش این عزیزان برداریم.
 
این عضو شورای شهر افزود: البته این به آن معنا نیست که رسانه‌ها چون تحت حمایت قرار می‌گیرند باید از خوبی‌ها بگویند و نقدهای سازنده از شهرداری و شورا را مطرح نکنند؛ ما می‌خواهیم رسانه‌ها چشم بینای مدیریت شهر باشند و با رصد مشکلات شهری و نقدهای سازنده مجموعه مدیریت شهری را در حل چالش‌ها کمک کنند.
 
وی در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر مجموعه مدیریت شهری باید قلم و نقد اصحاب گرانقدر رسانه را گشایشی در رفع مشکلات و گامی در جهت پویایی و حرکت به سوی افقی روشن تلقی نماید و در این راستا حمایت‌های لازم را از خبرنگاران و ارباب جراید داشته باشد.

مدیران مقابل خبرنگاران رفتار انفعالی و مقاومتی نداشته باشند

اشدری با بیان اینکه مدیران نباید مقابل رسانه‌ها جبهه انفعالی و مقاومتی بگیرند، گفت: از مسئولان می‌خواهم که با آغوش باز پذیرای سوالات خبرنگاران باشند، در این صورت اطلاع رسانی به صورت شفاف صورت می‌گیرد و شعارهای شورای ششم در خصوص شفاف بودن مسائل به تحقق نزدیک‌تر خواهد شد.

این عضو شورای شهرتصریح کرد: رفع مشکلات و چالش‌های مدیریت شهری بسیار مهم است و باید از ظرفیت رسانه‌ها و قلم شیوای خبرنگاران استفاده نماییم؛ نشریه شهرداری قزوین باید پیام شهر باشد و به معضلات شهری بپردازد.
 
وی ادامه داد: چه لزومی دارد ماهانه هزینه هنگفتی را برای چاپ این نشریه بپردازیم درحالی که به انعکاس مطالب و اخبار استانی می‌پردازد و اخباری از اقدامات گسترده شهرداری و شورای شهر را به اطلاع شهروندان نمی‌رساند.
 
اشدری تاکید کرد: به جای صرف هزینه بیت‌المال در نشریه‌‌های خانوادگی می‌توانیم از جراید و خبرنگاران فعال بخواهیم تا یک صفحه از رسانه خود را تحت عنوان پیام شهر جهت انعکاس مطالب واقع‌بینانه و بیان دغدغه و مشکلات شهروندان اختصاص نمایند.

این مسئول با بیان اینکه آگهی یکی از منابع تامین درآمد نشریات است، اظهار کرد: در حالی که  بسیاری از نشریات و رسانه‌ها برای ادامه حیات خود مجبور هستند که آگهی‌های دولتی و غیردولتی از نها‌دها، ارگان‌ها و شهرداری‌ها دریافت نمایند اما طبق گزارشات دریافتی از برخی رسانه‌های استانی، موضوع عدالت در تقسیم آگاهی‌ها در شهرداری قزوین وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه آگهی‌های شهرداری در انحصار چند رسانه است، مدعی شد: بارها دیده شده که آگهی‌های مزایده و مناقصه در روزنامه‌ای که مجوز آن به نام همسر یکی از آقایان شهرداری است به چاپ رسیده و مطلقا در شهر قزوین توزیع نشده که مردم در جریان آن قرار بگیرند.
 
اشدری در ادامه تاکید کرد: شهرداری قزوین از این پس باید موظف شود که هنگام ارائه هرگونه لوایح مربوط به مزایده و مناقصه به شورا، نشریه‌ای که در آن آگهی به چشم رسیده ضمیمه پرونده نماید.
 
این مسئول در پایان با اشاره به نقش و اهمیت جایگاه روابط عمومی در ساختار سازمانی بیان کرد: روابط عمومی به عنوان قلب تپنده، چشم و گوش و ویترین سازمان‌ها در بیان و انعکاس واقعیت‌ها و فعالیت‌هاست اما مجموعه شهرداری قزوین با حدود ۷۰ نفر نیروی روابط عمومی متاسفانه در جایگاه واقعی خود قرار ندارد و اخبار کمی از شهرداری در رسانه‌ها به چشم می‌خورد.
 
 
انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان