۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید حضوری است
کد خبر: ۳۵۸۸۹۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۲۳ ساعت: ۲۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین:

بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید حضوری است/ هیچ بهانه‌ای از مدارس برای عدم آماده‌سازی را نمی‌پذیریم

ابوالحسن کبیری گفت: همه موارد بهداشتی برای حضوری شدن کلاس‌ها و بازگشایی مدارس توسط آموزش و پرورش باید مدنظر قرار بگیرد چراکه با شروع سال تحصیلی هیچ بهانه‌ای مبنی بر عدم وجود امکانات یا اعتبارات برای آماده سازی مدارس قابل پذیرش نیست.

بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید حضوری است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ ابوالحسن کبیری در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که عصر امروز در استانداری قزوین برگزار شد؛ با اشاره به پیک هفتم کرونا در استان قزوین اظهار کرد: وضعیت کرونا در استان تقریبا از حالت اوج به تثبیت رسیده و گزارش‌ روزهای آینده مشخص می‌کند که این روند رو به افول بوده یا اینکه در سطح تثبیت و اوج باقی خواهد ماند.

وی افزود: گزارش‌های اولیه از وضعیت کرونا در استان حاکی از آن است که روند این بیماری رو به کاهش است اما این شرایط به معنای نادیده گرفتن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری نیست.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تصریح کرد: بعضی از مشاغل به هیچ عنوان تعطیلی بردار نیست؛ یعنی رعایت مسائل بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک اجتناب‌ناپذیر است.

وی عنوان کرد: در خصوص مشاغلی که ارتباط مستقیمی با تهیه مواد غذایی دارند، اصناف باید دائما به صاحبان مشاغل یادآوری کنند که کرونا تعطیل نشده و باید موارد بهداشتی را جدی بگیرند چراکه با عادی انگاری و بی‌تفاوتی نسبت به مسائل بهداشتی، می‌توانند منجر به بیماری جمع زیادی از مردم شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جدیت عمل کنند و براساس دستورات ابلاغ شده، موظف به ابلاغ و اجرا و نظارت و کنترل موارد بهداشتی هستند و این مباحث را به مجموعه‌های خود تسری دهند.

وی عنوان کرد: بازرسی‌ها و تذکر و اخطار دادن‌ها به واحدهای متخلف نباید متوقف شود به ویژه مراکز آماده سازی و تهیه مواد غذایی و بخش‌هایی که ارتباط مستقیم با عموم مردم دارند همچون مجالس و تکایا و هیئت‌هایی که جمعیت زیادی در آن گرد هم می‌آیند و اقدام به پخش نذورات می‌کنند.

کبیری ابراز کرد: با توجه به نزدیکی مراسم اربعین، باید در ابلاغیه‌ها و کنترل‌ها و بازرسی‌ها و نظارت‌ها تمامی موارد بهداشتی اعلام شده جدی گرفته شود.

بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید قطعا حضوری است

وی خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری، قطعی است و اکنون این امکان فراهم است که نسبت به بازسازی مدارس و ایجاد سازوکار لازم برای تهویه مناسب هوا اقدام و مدارس جهت حضور دانش‌آموزان آماده شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: آموزش و پرورش باید با کمک ارگان‌های مربوطه همچون سازمان برنامه و بودجه و کمک خیرین برای تامین اعتبار و بودجه، جهت آماده سازی مدارس اقدام کرده و هماهنگی و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی ابراز کرد: همه موارد بهداشتی برای حضوری شدن کلاس‌ها و بازگشایی مدارس توسط آموزش و پرورش باید مدنظر قرار بگیرد چراکه با شروع سال تحصیلی هیچ بهانه‌ای مبنی بر عدم وجود امکانات یا اعتبارات برای آماده سازی مدارس قابل پذیرش نیست.

کبیری تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی به صورت مستمر پیشرفت روند بیماری را کنترل کند و هشدارها و نظارت‌های لازم را به صورت مداوم در حوزه‌های مختلف ارائه و اجرایی کند.

وی در پایان گفت: صدا و سیما در حوزه اطلاع رسانی جهت جلب توجه بیشتر افکار عمومی نسبت به بیماری کرونا به صورت مستمر با هماهنگی بخش‌های مختلف رسانه‌ای عمل کرده و تدابیر لازم را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان