۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مداحی میثم مطیعی برای شهید همدانی
کد خبر: ۳۵۸۸۶۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۲۱ ساعت: ۱۲:۴ ↗ لینک کوتاه

مداحی میثم مطیعی برای شهید همدانی

میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) در زمان شهادت حاج حسین همدانی سردار سرافراز دفاع از حرم اهل بیت(ع) در مهرماه سال ۹۴، نوحه‌ای برای او خوانده بود که این روزها به مناسبت توهین میرحسین موسوی به این سردار رشید اسلام، یک بار دیگر می‌شنویم.

مداحی میثم مطیعی برای شهید همدانی
 
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین ؛میرحسین موسوی از سران فتنه ۸۸ در مطلبی جدید،‌ با ادبیاتی مشابه ادبیات گروهک تروریستی منافقین، به انقلاب، رهبری، شهدا و جبهه مقاومت اسلامی اهانت کرد.

او در بخشی از این متن بدون اشاره به نقش رزمندگان تحت فرماندهی شهیدان سلیمانی و همدانی در سوریه در نابودی خلافت گروه تروریستی داعش در سوریه و جلوگیری از سرایت خطر این تروریسم به مرزهای ایران، با اشاره به «غمنامه‌ای که همچنان در سوریه ادامه دارد»

با تحریف معنای «دفاع از حرم» از دفاع از عتبات مقدسه به یک مفهوم انتزاعی عرفانی، مدعی شده است: «گناه بزرگ حکومت ما دست‌ بردن در حقیقت معانی است. هر نام پرشکوهی به ننگین‌ترین جرائم تعلق می‌گیرد.

دفاع از حرم که به معنای حراست از قلب مؤمن در مقابل کمترین گرایش به ستمگران است، به خون‌ریختن در سرزمین‌های بیگانه برای تحکیم پایه‌های رژیمی کودک‌کش اطلاق می‌شود.» موسوی در اینجا، تحریف دیگری را به سود رژیم صهیونیستی انجام داده و اصطلاح رژیم کودک‌کش را که در بین آزادگان جهان برای رژیم اشغالگر قدس به کار می‌رود برای کشوری که یکی از مراکز اصلی مبارزه با این رژیم به شمار می‌رود به کار برده است.

اما رکیک‌ترین بخش این مطلب، توهین مستقیم موسوی به سردار سرلشگر شهید حاج حسین همدانی، فرمانده مدافعان حرم در سوریه است که از او با عنوان «سردار بی‌افتخار»، بی‌همه‌چیز و فرمانده اوباش بدسیرت و قمه‌کش نام برده است.

وی درباره شهادت این سردار بزرگ ایران‌زمین به دست عوامل رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تروریستی تکفیری را در عبارتی شنیع این‌گونه توصیف کرده است: «سزای آن سردار بی‌افتخاری که به این جنایت اعتراف و مباهات کرد چه بود، جز آنکه جانش در غربت به قربانی مستبدی دیگر تلف شود، در حالی که نه آسمان بر او گریست و نه زمین، و نه او کمترین نَمی‌ از سابقه پیشین با خود به پیشگاه خداوند برد؛

عبرتی برای بازماندگان تا در یابند که خودکامه در ازای طعمه‌ای که پیش‌پای‌شان می‌اندازد همه چیز آنان را مطالبه می‌کند.

و این همه چیز شامل کمترین ظواهر به جا مانده از انقلاب نیز هست، تا این بار کدام نام پرطمطراق را بر خیانت‌شان سوار کنند.»

میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) در زمان شهادت حاج حسین همدانی سردار سرافراز دفاع از حرم اهل بیت(ع) در مهرماه سال ۹۴، نوحه‌ای برای او خوانده بود که به مناسبت این توهین آن را بازخوانی می‌کنیم. متن شعر این نوحه به شرح زیر بود:
در راه حفظ حرم، بگذریم از سر و جان
فریاد غیرت ماست، ذکر یا زینبمان
برگشت از معرکه‌ها، سردار لشکر عشق
می‌سوزد در غم او، خاک مظلوم دمشق
خوش به حال او، عاقبت به تو رسید
زائر تو شد، موسپید و روسپید
چون حبیب تو، شد ابو وهب شهید
سیدی حسین


انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان