۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین استان قزوین قابلیت پایلوت طرح‌های آبرسانی در کشور را دارد
کد خبر: ۳۵۸۸۴۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۲۰ ساعت: ۹:۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

استان قزوین قابلیت پایلوت طرح‌های آبرسانی در کشور را دارد/ پروژه آب آبیک حاصل اراده جمعی مسئولان استان بود

فاطمه محمدبیگی تکمیل پروژه آبرسانی به شهرستان آبیک و ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا یک طرح بی‌نظیر در سطح کشور دانست و گفت: استان قزوین می‌تواند در زمینه آبرسانی به شهرهای دیگر پایلوت کشوری شود.

استان قزوین قابلیت پایلوت طرح‌های آبرسانی در کشور را دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فاطمه محمدبیگی عصر روز چهارشنبه در حاشیه تور رسانه‌ای بازدید از فاز یک پروژه آبرسانی از سد طالقان به آبیک با اشاره به پیشرفت ۸ درصدی این پروژه تا سال98 اظهار کرد: اگرچه پروژه آبرسانی به شهرستان آبیک و 14 شهر و 194 روستا مصوب دولت گذشته بود اما در مراحلی از کار شاهد متوقف شدن پروژه به دلیل کمبود بودجه بودیم.

وی افزود: با وجود رایزنی‌های مسئولین و نمایندگان استان با محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت گذشته و مجلس که باعث ارتقاء ۱۳ برابری بودجه این پروژه شد اما باز هم در ادامه مسیر با کمبود اعتبار مواجه شدیم و همچنین بدهی ۱۰۰ میلیاردی برای ساخت لوله‌های آب نیز مشکلات متعددی را در پی داشت.


نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه آبرسانی طی 14 سال فقط 14 درصد پیشرفت داشت، اما فازبندی پروژه از حجم کار کاست و در نهایت طی دو سال و نیم اخیر به واسطه پیشرفت 86 درصدی پروژه سبب شد تا آب به آبیک برسد.

این مسئول با تاکید بر اینکه همت جمعی برای  پروژه آبرسانی به آبیک نماد اراده پولادین مردم و مسئولین استان است، بیان کرد: مطالبه‌گری دقیق مردم و پاسخگویی خوب مسئولین در طی چندسال اخیر این اتفاق خوب را رقم زد.

محمدبیگی ادامه داد: در سخت‌ترین شرایط اقتصادی کشور که آزاد کردن حتی 5 میلیارد تومان بودجه از سوی سازمان برنامه و بوجه امکان‌پذیر نبود موفق به دریافت 230 میلیارد تومان اعتبار شدیم و این کار ارزشمند جز با همکاری تمامی مسئولین میسر نبود.


وی تکمیل پروژه آبرسانی به شهرستان آبیک و 14 شهر و 194 روستا یک طرح بی‌نظیر در سطح کشور دانست و گفت: استان قزوین می‌تواند در زمینه آبرسانی به شهرهای دیگر پایلوت کشوری شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه انتقال آب طالقان خاطرنشان کرد: سال گذشته 2 هزار و 600 میلیارد تومان برای این پروژه برآورد هزینه شده بود که اکنون با توجه به تورم، سرمایه گذار 7 هزار و 200 میلیارد تومان اعلام هزینه کرده است.


محمدبیگی در پایان گفت: از تمامی افرادی که در پروژه آبرسانی به آبیک همکاری داشته‌اند تشکر می‌کنم زیرا این پرژه مختص به فرد خاصی نیست و تمام ارگان‌ها مانند مدیران شهرستان آبیک، آب منطقه‌ای، ادارات امور اقتصادی استانداری، معاونت عمرانی، سازمان برنامه و بودجه، مجمع نمایندگان، استاندار، نمایندگان استان و وزیر نیرو در این کار بزرگ همکاری کرده‌اند.

گفتنی است؛ خبرنگاران به همراه مسئولین استان از مقسم آب تهران، تصویه خانه موقت آب شرب، پل عبور لوله از رودخانه زیاران و سد زیاران بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان