۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آخرین قیمت اقلام اساسی در بازار قزوین/ مرغ ارزان و گوشت قرمز گران شد
کد خبر: ۳۵۸۸۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۱۷ ساعت: ۱۷:۳۱ ↗ لینک کوتاه

آخرین قیمت اقلام اساسی در بازار قزوین/ مرغ ارزان و گوشت قرمز گران شد

این گزارش به بررسی قیمت کالاهای اساسی در بازار قزوین می‌پردازد و نوسان قیمت کالاها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

آخرین قیمت اقلام اساسی در بازار قزوین/ مرغ ارزان و گوشت قرمز گران شد
به گزارش صبح قزوین، در هفته گذشته مرغ در بازار قزوین با کاهش قیمت مواجه شد. هر کیلو مرغ کشتار روز که تا هفته گذشته ۵۷ هزار و ۳۰۰ تومان بود، این هفته به ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. همچنین هر کیلو ران مرغ ۵۵ هزار تومان و هر کیلو سینه مرغ ۷۹ هزار تومان به مصرف‌کنندگان عرضه شد.

در مقابل ارزان شدن مرغ، گوشت قرمز در بازار قزوین گران شد. هر کیلو گوشت گوساله بدون چربی که تا هفته‌های گذشته ۲۴۰ هزار تومان بود، این هفته به ۲۵۰ هزار تومان رسید، هر کیلو گوشت گوسفندی بدون چربی نیز که تا هفته‌های گذشته ۲۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسید، این هفته با قیمت ۲۲۰ هزار تومان به مشتریان عرضه شد. قیمت هر کیلو گوشت گوساله با چربی ۲۳۵ هزار تومان، هر کیلو گوشت گوساله مخلوط ۲۰۵ تا ۲۱۵ هزار تومان، هر کیلو گوشت گوسفندی با چربی ۲۰۵ هزار تومان و هر کیلو گوشت گوسفندی مخلوط ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار تومان است.

قیمت انواع ماهی در بازار قزوین

ماهی یکی از کالاهایی است که با توجه به گرانی‌های ماه‌های اخیر مشتریان خود را از دست داده است. گرانی‌ها موجب شده مردم ماهی را در دسته کالاهای تجملاتی قرار دهند و آن را علیرغم اهمیتی که دارد، از سبد کالاهای اساسی خود حذف کنند.

قیمت هر کیلو ماهی در بازار قزوین به این شرح است: شیر ماهی ۷۹ تا ۸۳ هزار تومان، سالمون ۷۸ تا ۸۰ هزار تومان، قزل‌آلا ۶۸ هزار تومان، حلوا ۶۵ هزار تومان، آزاد ۵۰ هزار تومان، تن ۴۸ هزار تومان، قباد ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان.

مردم به برنج‌های خارجی و نیمدانه روی آورده‌اند

با توجه به افزایش قیمت برنج ایرانی، اغلب مردم به استفاده از برنج‌های نیمدانه و یا برنج‌های خارجی روی آورده‌اند. به‌دلیل اینکه برنج‌های هندی عطر و طعم خاصی ندارند، مردم ناچارند از ترکیب برنج‌های نیمدانه و خارجی استفاده کنند. چندی پیش در رسانه‌ها اخباری مبنی بر احتمال کاهش قیمت برنج منتشر شد، اما مشاهدات میدانی چنین موضوعی را تأیید نمی‌کند و قیمت انواع برنج در بازار کماکان مانند هفته‌ها و ماه‌های گذشته بالاست.

قیمت انواع برنج در بازار قزوین به این شرح است: دم‌سیاه هاشمی ۱۲۰ هزار تومان، علی کاظمی ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، سرخ‌دم کاظمی ۱۱۰ هزار تومان، صدری هاشمی ۱۱۵ هزار تومان، علی هاشمی ۹۰ هزار تومان، دودی ۱۰۰ هزار تومان، فجر ۵۸ تا ۹۵ هزار تومان، طارم ۷۵ هزار تومان، عنبربو ۶۸ تا ۷۲ هزار تومان، خوشپخت ۲۸ تا ۵۵ هزار تومان، هندی ۳۰ هزار تومان، تایلندی ۱۹ هزار تومان.

برخی حبوبات اندکی ارزان‌تر شدند 

حبوبات که در دسته کالاهای اساسی و پرمصرف قرار دارند، طی ماه‌های اخیر با افزایش قیمت بی‌سابقه مواجه شدند. در چند هفته اخیر برخی از انواع حبوبات نظیر لوبیا چیتی چند هزار تومان کاهش قیمت داشته‌اند. برای مثال قیمت هر کیلو لوبیا چیتی در ماه گذشته ۷۵ هزار تومان بود که طی هفته اخیر به ۶۵ هزار تومان رسیده است. قیمت لوبیا قرمز نیز از ۵۰ هزار تومان به ۴۵ هزار تومان رسیده است.

قیمت انواع حبوبات در بازار قزوین به این شرح است: لوبیا چیتی ۶۵ هزار تومان، لوبیا کشاورزی ۴۷ تا ۵۲ هزار تومان، لوبیا قرمز و لوبیا چشم‌بلبلی ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان، لوبیا سفید ۴۳ تا ۴۴ هزار تومان، ماش ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان، عدس ۴۶ تا ۶۰ هزار تومان، لپه ۴۴ تا ۴۸ هزار تومان.

انواع میوه‌های تابستان ارزان شدند

با توجه به اینکه تابستان به نیمه رسیده، قیمت انواع میوه‌های فصل به حداقل قیمت خود رسیده‌اند. در این زمان معمولاً بانوان اقدام به درست کردن لواشک برای فصل سرما می‌کنند که این کار از نظر بهداشتی و اقتصادی به صرفه است.

قیمت انواع میوه‌ها در بازار قزوین به این شرح است: انگور بیدانه ۲۰ هزار تومان، انگور شانی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، آلبالو ۴۰ هزار تومان، زغال‌اخته ۷۰ هزار تومان، موز ۲۸ تا ۳۲ هزار تومان، خیار ۶ تا ۱۲ هزار تومان، هندوانه ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، خربزه و طالبی ۸ تا ۱۰ هزار تومان، هلو ۱۰ تا ۳۵ هزار تومان، هلو انجیری ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، آلو بخارا ۸ تا ۲۵ هزار تومان، آلو طلایی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، گلابی ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان، شلیل ۸ تا ۲۵ هزار تومان، سیب‌گلاب ۱۰ تا ۳۵ هزار تومان، انجیر ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان، زردآلو ۱۲ تا ۲۵ هزار تومان.

البته قیمت‌های ذکر شده قیمت میوه‌ در بازار قزوین است و طبیعتاً قیمت انواع میوه در مغازه‌های میوه‌فروشی سطح شهر گران‌تر از این است.

همچنین لازم به ذکر است قیمت پسته تازه دو پوست در بازار قزوین ۲۴۰ هزار تومان، گردوی تازه دو پوست ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان و بادام تازه دو پوست ۲۲ تا ۲۵ هزار تومان است.

قیمت انواع صیفی‌ در بازار

برعکس قیمت میوه که این روزها با توجه به قرار گرفتن در وسط تابستان کاهش یافته، قیمت انواع صیفی‌ کماکان بالاست. این در حالی است که همه ساله در چنین ایامی قیمت تره‌بار به کمترین حد خود می‌رسد.

قیمت انواع صیفی‌ در بازار قزوین به این شرح است: سیب‌زمینی ۱۳ تا ۱۸ هزار تومان، پیاز ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان، لیموترش ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، بامیه ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان، لوبیاسبز ۱۳ هزار تومان، فلفل‌تند ۲۵ هزار تومان، فلفل‌دلمه ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، برگ‌کلم سفید ۷ تا ۸ هزار تومان، برگ‌کلم بنفش ۷ تا ۱۲ هزار تومان، کاهو ۶ تا ۸ هزار تومان، بلال ۳۰ هزار تومان، سیر ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان، گوجه‌فرنگی ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان، گوجه‌گیلاسی ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، هویج ۹ تا ۱۰ هزار تومان، کدو ۸ تا ۱۵ هزار تومان، بادمجان ۵ تا ۱۵ هزار تومان.

با توجه به اینکه قیمت برخی کالاهای اساسی طی یک الی ۲ هفته اخیر کاهش یافته است، به‌نظر می‌رسد با نظارت بیشتر بر بازار می‌توان تا حدودی بازار را کنترل کرد تا دست متخلفان از سفره مردم کوتاه شود.

انتهای پیام/ 
منبع ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان