۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین پشت میز نشین‌ها در قبال مردم مسئول‌اند
کد خبر: ۳۵۸۸۱۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۱۷ ساعت: ۹:۲۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

قیام عاشورا حیات‌بخش شریعت پیامبر بود/ پشت میز نشین‌ها در قبال مردم مسئول‌اند

آیت‌الله علی اسلامی بیان اینکه امام حسین(ع) دین اسلام را حیات دوباره بخشیده است، ابراز کرد: شریعتی که به پیامبر(ص) نازل شده بود توسط امام حسین(ع) حیات مجدد یافت و اسلام را برای مردم آشکار و تبیین کرد و اگر قیام عاشورا نبود چیزی از اسلام و شریعت حضرت محمد(ص) باقی نمی‌ماند.

پشت میز نشین‌ها در قبال مردم مسئول‌اند
آیت‌الله علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ با بیان اینکه امام حسین(ع) با قیام خود ظلمت‌ها را در هم شکست، اظهار کرد: امام حسین(ع) نور مطلق است و هرکس در کنار این نور قرار بگیرد از روشنایی آن بهره‌مند می‌شود و هر کس از سیدالشهداء که نور و چراغ هدایت است فاصله بگیرد در ظلمت و تاریکی و بیراهه قدم برداشته است.

وی عنوان کرد: انسانی که در دریا دچار امواج شده اگر کشتی را ببیند برای نجات جان خود سوار کشتی می‌شود؛ انسان هم برای خوشبختی در دنیا و آخرت و نجات از بیراهه‌ها و تلاطم‌ها باید پیرو راه امام حسین(ع) که کشتی نجات است، باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان بیان اینکه امام حسین(ع) دین اسلام را حیات دوباره بخشیده است، ابراز کرد: شریعتی که به پیامبر(ص) نازل شده بود توسط امام حسین(ع) حیات مجدد یافت و اسلام را برای مردم آشکار و تبیین کرد و اگر قیام عاشورا نبود چیزی از اسلام و شریعت حضرت محمد(ص) باقی نمی‌ماند.

دین به واسطه امام حسین(ع) در دنیا منتشر می‌شود

اسلامی در ادامه اضافه کرد: دین به واسطه امام حسین(ع) در دنیا منتشر می‌شود به طوری که هرساله از بیش از 80 کشور دنیا زائران در کربلا حضور می‌یابند و نسبت به امام ابراز ارادت می‌کنند و با گذشت 1400 سال از واقعه عاشورا میلیون‌ها میلیون انسان در اربعین در کنار حرم امام حسین(ع) جمع می‌شوند و در آنجا اسلام و شریعت پیامبر(ص) نشر پیدا می‌کند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: هر وقت امت اسلامی در معرض سستی و انحراف قرار گیرند نیز مناسبت‌های حسینی آن سستی را برطرف می‌کند و در دوران انقلاب هم این عاشورا و دهه محرم بود که رژیم دیکتاتور شاه را شکست داد.

اسلامی ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس هرگاه سستی جبهه‌ها را فرا می‌گرفت محرم و مناسبت‌های امام حسین(ع) نشاط و همبستگی را به نیروهای بسیجی می‌بخشید و جوانان ما با قدرت و اتحاد در مقابل دشمن ایستادگی می‌کردند.

وی در ادامه گفت: انسان می‌تواند در سایه ی امام حسین(ع) و شرکت در عزاداری و سینه زنی حضرت خودسازی را در خود تقویت کند و به خداوند متعال نزدیک‌تر شود چراکه امام حسین(ع) به عزاداران و متوسلینش صفای نور می‌دهد و کسانی که با امام حسین(ع) ارتباط برقرار می‌کنند روحیه دینی بالاتری دارند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان عنوان کرد: امام حسین(ع) جهانی شده و زمانی که حضرت مهدی(عج) ظهور کنند اعلام می‌کنند من فرزند حسینم یعنی کسانی که شناخت و معرفت کافی از امام حسین(ع) دارند می‌توانند در کنار حضرت مهدی(عج) قرار بگیرند.

انقلاب اسلامی در سایه امام حسین(ع) به تحقق رسید

وی افزود: انقلاب اسلامی در سایه امام حسین(ع) به تحقق رسید و ماهیت پیدا کرد بنابراین مسئولانی که در سایه این انقلاب به ریاست رسیده‌اند باید بیشتر حق و حقوق مردم را رعایت کنند و رمز کارشان امام حسین(ع) باشد و از عاشورا درس بگیرند.

اسلامی اظهار کرد: امام حسین(ع) حامی و مدافع ضعفا بودند و به احوال آنها رسیدگی می‌کردند و در حمایت از آنها به گونه‌ای رفتار نمی کردند که عزت نفس آنان تضعیف شود.

وی در پایان گفت: مسئولین و کسانی که پشت میز نشسته‌اند باید مانند امام حسین(ع) به ضعیفان کمک کرده و به حال مردم رسیدگی کنند و در قبال مردم مسئول و حامی نیازمندان جامعه باشند؛ در این صورت است که وظیفه خود را به درستی انجام داده‌اند.   

انتهای پیام/ 1300
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان