۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دسته عزاداران حسینی در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۵۸۸۰۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۱۵ ساعت: ۱۴:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات استان قزوین:

اجتماع عزاداران حسینی در قزوین برگزار می‌شود/ فعالیت ۵۰۰ هیئت مذهبی ثبت‌شده در قزوین

محمدجواد نظری با اشاره به فعالیت مستمر ۵۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده در شهر قزوین گفت: اجتماع عزاداران حسینی در قزوین برگزار می‌شود.

دسته عزاداران حسینی در قزوین برگزار می‌شود
محمدجواد نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ از برگزاری اجتماع و دسته عزاداری حسینی در قزوین خبر داد و اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده دسته عزاداری مردم قزوین ساعت 11 روز تاسوعا از مسیر چهار انبیا به سمت گلزار شهدای قزوین حرکت خواهند کرد.
 
وی افزود: نماز ظهر و عصر ظهر روز تاسوعا به امامت آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در گلزار شهدای قزوین اقامه خواهد شد.
 
مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات استان قزوین تصریح کرد: همچنین روز عاشورا دسته‌های عزاداری هیئات مذهبی قزوین در خیابان شهدای قزوین گرد هم خواهند آمد و اقامه نماز ظهر عاشورا نیز توسط آیت‌الله عابدینی در این محل برگزار می‌شود.
 
وی عنوان کرد: اجتماع هیئات مذهبی در سنوات گذشته به مدت 7 سال با عنوان اجتماع روز سقا در قزوین برگزار می‌شد که با تغییر شیوه برگزاری، این مراسم با عنوان اجتماع دسته عزاداری برگزار می‌شود.
 
فعالیت مستمر 500 هیئت مذهبی ثبت شده در قزوین

نظری بیان کرد: برگزاری مراسم‌هایی که با حضور جمعی از هیئات برگزار می‌شود؛ در واقع هم افزایی و همبستگی فعالیت بین هیئات مذهبی جهت اجرای برنامه‌ای منسجم و مردمی حول محور سیدالشهدا(ع) را نشان می‌دهد.
 
وی با اشاره به فعالیت مستمر و فعال 500 هیئت مذهبی ثبت شده در شهر قزوین گفت: اجتماع عزاداران حسینی با همت ستاد محرم برگزار می‌شود که متشکل از شورای هیئات مذهبی، جامعه ایمانی مشعر، بسیج مداحان و دیگر نهادهای مردمی مرتبط با هیئات است.
 
این مسئول عنوان کرد: با مشارکت همه هیئات مذهبی امیدواریم شاهد برگزاری برنامه‌‌ای همگانی و منسجم با حضور پرشور عزاداران حسینی در شهر قزوین باشیم.  
 
انتهای پیام/7003
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان