۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین محرومیت قزوین از فرودگاه و هتل پنج‌ستاره سبب خسران است
کد خبر: ۳۵۸۷۸۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۱۳ ساعت: ۱۷:۲۱ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

محرومیت قزوین از فرودگاه و هتل پنج‌ستاره باعث خسران است

محمدمهدی اعلایی گفت: اولین فرودگاه و گراند هتل ایران در شهر قزوین ایجاد شده ولی اکنون فرودگاه مسافربری و هتل ۵ستاره ندارد و این باعث عقب ماندگی و خسران این استان و مردم شده است.

محرومیت قزوین از فرودگاه و هتل پنج‌ستاره سبب خسران است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ محمدمهدی اعلایی ظهر امروز در نشست فعالان میراث فرهنگی قزوین با وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: حضور بیشتر معاونین و مدیران وزارت میراث فرهنگی برای رفع تنگناها، احیا و تعالی فرصت‌های قزوین از واجبات است.

وی افزود: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با استان قزوین می‌تواند منافع مشترکی داشته باشد زیرا اقداماتی که در قزوین انجام می‌شود باعث توفیق این وزراتخانه نیز می‌شود.

روزانه ۸۰۰ هزار خودرو از قزوین تردد می‌کند

استاندار قزوین گفت: اگر فرض کنیم این حجم از ظرفیت‌های میراث فرهنگی و جغرافیای طبیعی در قزوین وجود نداشت، تنها کافی است این نکته را مدنظر قرار دهیم که این استان فقط به عنوان کانون جمعیتی در کنار مسیری قرار دارد که روزانه ۸۰۰ هزار خودرو از آن تردد می‌کنند و حتی در ایام پیک این میزان تردد به یک و نیم میلیون خودرو می‌رسد، بنابراین باید این نکته را به عنوان یک فرصت بسیار کم نظیر برای جذب گردشگر که کمتر به آن توجه شده، نام ببریم.

اعلایی ادامه داد: اگر ۴ کانون گردشگری در کشور وجود داشته باشد قطعا یکی از آن‌ها که مورد توجه قرار نگرفته، استان قزوین است.

این مسئول افزود: کم توجهی و عقب ماندگی قزوین از جمله در بخش گردشگری ماحصل عوامل زیرساختی می‌باشد و به تقسیم‌بندی جغرافیای سیاسی باز می‌گردد چرا که قزوین باید خیلی زودتر در فضای استقلال استانی قرار می‌گرفته ولی این اتفاق رخ نداده است.

قزوین از داشتن فرودگاه و هتل ۵ ستاره محروم است

وی تصریح کرد: درحالی که اولین فرودگاه ایران در شهر قزوین ایجاد شده ولی اکنون این قزوین تنها مرکز استانی است که فرودگاه مسافربری ندارد.

این مسئول افزود: باوجود اینکه اولین گراند هتل ایران در قزوین ساخته شده اما این استان از داشتن یک هتل ۵ ستاره محروم می‌باشد.

اعلایی با اشاره به سند تحول دولت مردمی بیان کرد: رئیس جمهور در سند تحول مردمی دولت بر چرخش‌های تحول آفرین تاکید داشته است.

استاندار قزوین تاکید کرد: حوزه گردشگری در کنار میراث فرهنگی از اولویت‌های استان و یکی از مزیت‌های رقابتی قابل توجه قزوین است که مدیریت استان در دولت سیزدهم در کانون توجه خود قرار خواهد داد.

باغستان قزوین بودجه ملی می‌خواهد

وی ابراز کرد کرد: مقام معظم رهبری بعد از تاکید بر مباحث دانش بنیان، در دیدار خصوصی که با رئیس جمهور داشتند درباره احیای دشت قزوین تاکید داشتند و باغستان سنتی قزوین هم بخشی از آن است.

اعلایی گفت: در استان رسمی به نام پنجاه بدر وجود دارد و امیدوارم وزارت میراث فرهنگی برای سال‌های بعد در بحث ثبت آن در مناسبات تقویمی ما را یاری نماید.

این مسئول با بیان اینکه توجه به قزوین موجب پیشرفت گردشگری کشور هم می‌شود، اذعان کرد: ۴۰ درصد جمعیت کشور با قزوین کمتر از ۴۰۰ کیلومتر فاصله دارند و این استان در مسیر مواصلاتی به بسیاری از مقاصد گردشگری ایران است.

اعلایی اظهار کرد: امیدوارم با پیگیری شخص وزیر میراث فرهنگی، برای باغستان ردیف ویژه بودجه ملی بگیریم.

وی در پایان گفت: زمانی که برای اولین بار به عنوان استاندار وارد قزوین شدم با دیدن ظرفیت‌های این استان شگفت‌زده شدم و از شخص وزیر میراث فرهنگی تقاضا دارم که به عنوان یک چهره ملی و محبوب، ما را در معرفی ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی قزوین به سایرین کمک کند.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان