۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین فعالان رسانه رسالت سنگینی در جهاد تبیین بر عهده دارند/ صبح قزوین از رسانه‌های خوشنام و مورد اعتماد است
کد خبر: ۳۵۸۷۷۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۱۵ ساعت: ۱۳:۱۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین:

فعالان رسانه رسالت سنگینی در جهاد تبیین بر عهده دارند/ صبح قزوین از رسانه‌های خوشنام و مورد اعتماد است

دکتر علی قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه صبح قزوین توانسته اعتماد مخاطبین را به خود جلب نماید، افزود: توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، خطاب به تمام نهادهای انقلابی است؛ نقشی که فعالان رسانه در این عرصه برعهده دارند بسیار مهم بوده و رسالت آنها را دوچندان می‌کند.

فعالان رسانه رسالت سنگینی در جهاد تبیین بر عهده دارند/ صبح قزوین از رسانه‌های خوشنام و مورد اعتماد است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در آستانه روز خبرنگار دکتر علی قاسم‌زاده رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین از تحریریه پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین دیدار و با مدیرمسئول و خبرنگاران این سایت خبری گفت‌وگو کرد.

قاسم‌زاده در این بازدید اظهار کرد: توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، خطاب به تمام نهادهای انقلابی است و در این بین نقش رسانه به عنوان مرجع اطلاع‌رسانی بسیار مهم بوده و منویات رهبر معظم انقلاب رسالت خبرنگاران را دوچندان می‌کند.

وی افزود:سایت خبری صبح قزوین از جمله رسانه‌های تراز اول و خوشنام استان است و با انتشار اخبار مناسب و واکنش صحیح به واقع، توانسته اعتماد مخاطبین و مسئولین را به خود جلب نماید.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین بیان کرد: این دانشگاه در دوران جدید براساس رسالت تعریف شده از مراجع بالادستی، جهش ویژه‌ای در حوزه جهاد تبیین خواهد داشت و «قرارگاه بیان» نیز در راستای همین موضوع و با هدف هماهنگی برای رصد اطلاعات و انتقال اخبار شکل گرفته است.



عده‌ای به دنبال تضعیف جایگاه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) هستند

قاسم‌زاده اذعان کرد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برای رسیدن به جایگاه اصلی خود در عرصه استانی، کشوری و بین‌المللی نیازمند همیاری رسانه‌ها و جراید است، این دانشگاه از برکات وجود نظام و اصالت آن فراملی است اما به دلیل قرارگیری در استان موجب افتخار مردم است.

وی ادامه داد: باتوجه به جایگاه علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین و رشد قابل توجهی که در پیش گرفته، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم با کمک رسانه‌های استان شاهد رشد و ارتقاء بیشتر جایگاه آن باشیم.

این مسئول تصریح کرد: باتوجه به دارا بودن ماهیت بین‌المللی دانشگاه امام خمینی (ره) و حضور دانشجویان غیرایرانی در آن نباید اجازه دهیم جایگاه دانشگاه تضعیف شود، هر شخص و نهادی بخواهد آن را تضعیف کند به نوعی خائن محسوب می‌شود زیرا در زمین دشمن قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین عنوان کرد: این دانشگاه به عنوان نماینده آموزش عالی کشور بوده و به دنبال ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است؛ برخی با انعکاس اخباری غیر واقعی به دنبال تضیف جایگاه آن می‌باشند.

قاسم‌زاده اذعان کرد: برای نمونه در چند روز اخیر همایشی با عنوان «عفاف و چالش‌های جدید» به مناسبت هفته عفاف و حجاب در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد که عده‌ای با جعل پوستر برنامه با هدف حاشیه‌سازی، سعی درتخریب این نهاد انقلابی داشتند که خوشبختانه دروغ‌هایشان برای مردم نمایان و تیرشان به سنگ خورد.




رسالت دانشگاه امام تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی است

وی گفت: در دنیایی که جنگ رسانه و هیاهوی تبلیغاتی در آن حرف اول را می‌زند، همراهی فعالان رسانه با دانشگاه‌ها می‌تواند در پیشروی رسالت دانشگاه موثر و برای رسیدن به آینده‌ای درخشان کمک کننده باشد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین یادآور شد: از تمام رسانه‌های استان و رسانه‌های ملی درخواست داریم در کنار ما باشند تا دستاوردهای نظام در عرصه علمی که بخشی از آن ماحاصل دانشگاه‌هاست، برای مردم تبیین شود.

قاسم‌‎زاده با اشاره به اینکه ایران رتبه علمی 16 را در بین کشورهای جهان کسب کرده است، ابراز کرد: دانشگاه وظیفه خود را تربیت نسل انقلابی و کارآمد می‌داند و در عرصه‌های بین‌المللی توانسته نام نظام جمهوری و انقلاب اسلامی را پرآوازه کند.

وی عنوان کرد: از شما فعالان رسانه به عنوان جوانان گام دوم انتظار داریم دانشگاه را همراهی کرده تا جایگاه واقعی خود را در استان پیدا و مردم باور کنند این دانشگاه در تراز انقلاب بوده و برکات عظیمی به همراه دارد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین ادامه داد: پروژه‌های بسیاری در حوزه‌های کشاورزی، علوم انسانی، برق و مکانیک و نظامی در راستای ارتباط صنعت با دانشگاه دنبال می‌شود؛ دانشگاه‌های ما رسالت خود را به خوبی انجام می‌دهند اما مشکل مربوط به عدم اطلاع‌رسانی و جریان‌سازی است.



ارتباط بین نخبگان دانشگاه با رسانه افزایش یابد

مدیر مسئول صبح قزوین در این بازدید اظهار کرد: مجموعه خبری صبح قزوین، نخستین پایگاه خبری دارای مجوز در استان قزوین بوده که بدون شک حضورش برکاتی را برای پیشرفت آن به همراه داشته است.

وحید مافی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحومه لیلا امیری عنوان کرد: صبح قزوین با وجود فرازونشیب‌های مختلف، سعی داشته روحیه انقلابی و مطالبه‌گری خود را در گذر زمان حفظ نموده و بارها در این مسیر مورد بی‌مهری برخی نهادها و مسئولان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: باتوجه به تغییر فضای حاکم بر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، از مدیریت دانشگاه انتظار داریم در راستای برقراری و تقویت ارتباط میان نخبگان دانشگاه با رسانه تلاش نماید.

مافی در پایان یادآور شد: قزوین همواره به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور مطرح است و متاسفانه خلل جدی در بخش ارتباط میان صنعت و دانشگاه وجود دارد؛ بدون تردید ارتباط تنگانگ صنعت و دانشگاه سبب رفع نیازها و کمبودهای اقتصادی، بی اثر شدن تحریم‌ها وافزایش اشتغال برای فارغ‌التحصیلان خواهد شد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان