۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ساخت‌وساز در محدوده بافت قدیمی و تاریخی قزوین تسهیل شود
کد خبر: ۳۵۸۷۷۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۱۳ ساعت: ۱۳:۵۶ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

ساخت‌وساز در محدوده بافت قدیمی و تاریخی قزوین تسهیل شود/ آزاد‌سازی دولتخانه صفوی باید تسریع شود

محمدمهدی اعلایی با اشاره به اختیارات سازمان میراث فرهنگی مبنی صدور مجوزها و واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی برای جذب سرمایه گذاری در استان افزود: یکی از موضوعات مهم بحث ساخت‌وساز در بافت فرسوده می‌باشد که جزو مطالبات اصلی مردم شهر قزوین است.

ساخت‌وساز در محدوده بافت قدیمی و تاریخی قزوین تسهیل شود
محمدمهدی اعلایی در حاشیه سفر وزیر میراث فرهنگی به قزوین در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری استان به واسطه سفر وزیر میراث فرهنگی به قزوین اظهار کرد: یکی از مطالبات ما در سفر آقای ضرغامی به قزوین در نظر گرفتن جذب اعتبارات برای توسعه میراث فرهنگی و گردشگری استان است.

وی با اشاره به اختیارات سازمان میراث فرهنگی مبنی بر صدور مجوزها و واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی با هدف افزایش فرصت سرمایه گذاری، افزود: با تمام احترام به جایگاه و ضرورت حفظ و احیای میراث فرهنگی، باید مردم بتوانند بناها و اراضی‌شان را که در بافت تاریخی قرار دارد، نوسازی و از آن استفاده بهینه نمایند و ما هم وظیفه داریم این روند را تسهیل کنیم.

استاندار قزوین گفت: پروژه‌هایی مانند بلاغی فرادستگاهی است و صرفا مربوط به میراث فرهنگی نیست اما در این سفر درباره آن بحث می‌شود اما تصمیم‌گیری نهایی به زمان دیگری موکول خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر خروج مدرسه پاسداران و مجموعه ورزشی تختی از دولتخانه صفوی ابراز کرد: باتوجه به اینکه آزادسازی دولتخانه صفوی عمده‌ترین مصوبه سفر ریاست جمهوری به قزوین در حوزه میراث فرهنگی است، اکنون زمین‌هایی جهت جا به جایی این ساختمان‌ها در اختیار ادارات ورزش و امور جوانان و آموزش و پرورش قرار گرفته و بخشی از این اعتبارات نیز تامین شده است.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان