۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۷۲۲میلیارد تومان تسهیلات اشتغال طی سال گذشته پرداخت شد
کد خبر: ۳۵۸۷۷۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۱۳ ساعت: ۱۳:۱۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت:

۷۲۲میلیارد تومان تسهیلات اشتغال طی سال گذشته پرداخت شد/سپرده‌‌گذاری ۴۰۰هزار خیر در صندوق امداد ولایت کشور

علی عاشوری گفت: سال ۱۴۰۰ در زمینه اشتغال و خودکفایی ۷۲۲ میلیارد تومان تسهیلات به تعداد حدود ۳۴ هزار فقره پرداخت شد و این آمار برای استان قزوین در سال گذشته حدود ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای ۶۹۳ نفر بوده است.

۷۲۲میلیارد تومان تسهیلات اشتغال طی سال گذشته پرداخت شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علی عاشوری، مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز( پنج‌شنبه) در سالن جلسات اداره‌کل کمیته امداد استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: کمیته امداد سال ۵۷ به فرمان امام راحل تاسیس شد و در کنار پرداخت کمک‌های بلاعوض، بخشی از تکالیف امداد در قالب پرداخت تسهیلات وام بود.

وی افزود: سال ۹۵ با اخذ مجوز از بانک مرکزی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت پایه‌گذاری و تاسیس شد و هم اکنون در ۳۱ استان ۳۴ شعبه فعال داریم.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تصریح کرد: در مجموع نزدیک به ۷۶۰ شعبه و باجه در سراسر کشور خدمات پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و نیازمندان را ارائه می‌دهند.

صندوق امداد ولایت، بزرگترین مجموعه قرض‌الحسنه کشور است 

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۸ میلیون مشتری نزد صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، حساب دارند و به تعبیری بزرگترین مجموعه قرض الحسنه کشور هستیم که ارائه خدمات می‌دهیم.  

عاشوری بیان کرد: صندوق امداد ولایت در ۶ سرفصل اصلی شامل اعتبارات و تسهیلات کارگشایی، اشتغال و کارآفرینی، خرید و احداث مسکن، ودیعه مسکن، درمان و فرهنگی تسهیلات پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه رسالت اصلی صندوق امداد ولایت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه است، در حال حاضر تسهیلات ما تا ۱۰ میلیون تومان فاقد هرگونه سود و کارمزد است و در مورد تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان هم یک بار، سه درصد کارمزد دریافت می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: وام‌های پرداختی بلندمدت بوده و ۶۰ ماهه است و کارمزد بسیار پایینی دارد همچنین در سیستم، جرائم تاخیر کارمزد وام‌ها را نداریم.

وی بیان کرد: نیت اصلی ما پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و فعالیت در راستای امور قرض‌الحسنه است بنابراین با منابعی که در اختیار صندوق امداد ولایت است به هیج عنوان اجازه سرمایه‌گذاری در موضوعات اقتصادی را نداریم و همه منابع صرفا جهت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده می‌شود.

عاشوری با بیان اینکه در کل کشور ۴۰۰ هزار نفر به عنوان خیر در صندوق امداد ولایت حساب دارند؛ عنوان کرد: با همکاری مردم خیر کشور بخشی از منابع قرض‌الحسنه از طریق سپرده‌گذاری مردم تأمین می‌شود.

پرداخت ۱۲هزار میلیارد تسهیلات در کل کشور

وی ابراز کرد: صندوق امداد ولایت، صندوق جوانی بوده و از سال ۹۵ فعالیت کاری را شروع کرده و در این مدت بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر پرداخت شده است.  

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت بیان کرد: سال گذشته در کل کشور حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به تعداد ۳۱۴ هزار فقره در ۶ سرفصل تسهیلات پرداخت شده است.  

وی اضافه کرد: در استان قزوین طی سال گذشته حدود ۶۶ میلیارد تومان به تعداد ۶ هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات پرداخت شده و در چهار ماهه ابتدای امسال هم حدود ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات در استان پرداخت شده است.

عاشوری گفت: یکی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد، ایجاد اشتغال و کارآفرینی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار است و از آنجا که بخش اعظم زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش کمیته امداد هستند مشکل ضمانتی دارند؛ بنابراین برای رفع مشکلات موجود در صندوق امداد ولایت یک صندوق ضمانتی تأسیس کردیم تا زنان سرپرست خانوار که از ما و دیگر بانک‌ها وام می‌گیرند، خود ما ضامن آنان شویم.  

وی در پایان عنوان کرد: سال ۱۴۰۰ در زمینه اشتغال و خودکفایی ۷۲۲ میلیارد تومان تسهیلات به تعداد حدود ۳۴ هزار فقره پرداخت کردیم و این آمار برای استان قزوین در سال گذشته حدود ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای ۶۹۳ نفر بوده است.  

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان