۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بیش‌از ۷۰۰ اثر تاریخی در سیل اخیر آسیب دید
کد خبر: ۳۵۸۷۷۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۱۳ ساعت: ۱۱:۲۴ ↗ لینک کوتاه

وزیر میراث فرهنگی در قزوین:

بیش‌از ۷۰۰آثار تاریخی کشور در سیل اخیر آسیب دید/ درباره اختلافات میراثی قزوین تصمیم‌گیری می‌شود

عزیت الله ضرغامی گفت: بیش‌از ۷۰۰ اثر تاریخی در سیل اخیر آسیب دیده که میزان آن حدود ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

بیش‌از ۷۰۰ اثر تاریخی در سیل اخیر آسیب دید
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ عزت الله ضرغامی ظهر امروز در جریان سفر به قزوین در حاشیه بازدید از مجموعه تاریخی دولتخانه صفوی در جمع خبرنگاران با اشاره به آسیب دیدگی 730 بنای تاریخی در 4 استان به واسطه جاری شدن سیل در روزهای اخیر اظهار کرد: 2 هزار و 500 میلیارد تومان برآورد تخریب بناهای تاریخی کشور به واسطه سیل است.

وی با اشاره به دستور اکید رئیس جمهور مبنی بر رسیدگی به بناهای آسیب دیده افزود: امیدوارم مرمت و ترمیم بناهای تاریخی در اولویت اعتبارات دولت قرار بگیرد.

قزوین سرآمد میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است
 
وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد: قزوین در حوزه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی جزو سرآمدها است به ویژه میراث فرهنگی که دارای پیشینه بسیار بالا است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در سفری که مقام معظم رهبری به استان قزوین داشتند از قزوین به عنوان یک استان و منطقه ریشه‌دار تعبیر کردند.

ضرغامی ابراز کرد: قزوین به خاطر ریشه‌دار بودن در طول تاریخ بسیار غنی است که این ابعاد را هم در قالب کمی و‌ هم کیفی شاهد هستیم.
 
درباره اختلافات موجود در میراث فرهنگی قزوین تصمیم‌گیری می‌کنیم

وی تصریح کرد: در شهر قزوین در حیطه میراث فرهنگی و ساخت‌وسازها نیز حوزه‌های اختلافی وجود دارد که باید خود تصمیم بگیرم و در این زمینه با نگاهی که صاحب نظران و بزرگان دارند عمل خواهیم کرد.

وزیر میراث فرهنگی اذعان کرد: میراث فرهنگی نباید در رشد شهر مانع باشد بلکه باید پیشتاز باشد و برای توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرها باید پشتیبانی کنیم.

گفتنی است؛ دیدار با استاندار و بازدید از دولتخانه صفوی، کاروانسرای سعدالسلطنه، سفر به الموت غربی و شرقی و بازدید از قلعه‌های تاریخی لمبسر و حسن صباح و همچنین دریاچه اوان از برنامه‌های سفر یک روزه وزیر میراث فرهنگی به قزوین است.


انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان