۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین پروتکل‌های جدید بهداشتی در هیئات ابلاغ شد
کد خبر: ۳۵۸۷۶۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۱۲ ساعت: ۱۳:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

پروتکل‌های جدید بهداشتی در هیئات ابلاغ شد/ استفاده از ماسک توسط عزاداران الزامی است

حجت‌الاسلام یوسف پورآرین با تاکید بر الزام استفاده از ماسک توسط عزاداران در فضاهای سربسته بیان کرد: هیئات مذهبی باید پیش‌بینی‌های لازم را جهت امکان تهویه مناسب اماکن سربسته و مکان‌های عزاداری به نحوی که امکان گردش جریان و تبادل هوا فراهم شود را داشته باشند.

پروتکل‌های جدید بهداشتی در هیئات ابلاغ شد
 حجت‌الاسلام یوسف پورآرین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ از ابلاغ پروتکل‌های جدید بهداشتی برای رعایت در هیئات مذهبی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به افزایش شمار مبتلایان کرونا در سطح استان قزوین، دستورالعمل‌های بهداشتی جدید از سوی دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین ابلاغ شد.

وی افزود: در دستورالعمل جدید، نحوه برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم و صفر ۱۴۰۱ اشاره شده و تمامی دست اندرکاران و هم‌وطنان باید نسبت به اجرای آن اهتمام داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: دستورالعمل‌هایی از سوی وزارت بهداشت در تمام حوزه‌ها از جمله عزاداری در محیط باز و بسته، نذورات و ایستگاه‌های صلواتی بازنگری شده است و همه این موارد باید رعایت شود.

وی با تاکید بر الزام استفاده از ماسک توسط عزاداران در فضاهای سربسته بیان کرد: هیئات مذهبی باید پیش‌بینی‌های لازم را جهت امکان تهویه مناسب اماکن سربسته و مکان‌های عزاداری به نحوی که امکان گردش جریان و تبادل هوا فراهم شود را داشته باشند.

این مسئول با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری سیدالشهداء به ویژه در اماکن سربسته گفت: افراد مسن یا دارای بیماری زمینه‌ای صرفاً باید در مراسم‌های عزاداری برگزار شده در فضای باز شرکت کنند و مدت زمان برگزاری مراسم‌ها در ایام محرم باید حداکثر ۱۸۰ دقیقه باشد.

پورآرین ابراز کرد: اولویت برگزاری مراسم در هیئات، تکایا و حسینیه‌ها و اماکن مذهبی با توجه به فصل تابستان در فضای باز بوده و باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سه حوزه فضای برگزاری مراسم، نذورات و برپایی ایستگاه صلواتی اهتمام داشته باشند.

وی در پایان گفت: در پروتکل‌های جدید ابلاغ شده همچنین به اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی و تاکید بر استفاده از ماست، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی به عنوان مهم‌ترین اولویت‌ها تاکید شده است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان