۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اجرای طرح اعزام روضه‌خوان به منازل در قزوین
کد خبر: ۳۵۸۷۴۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۱۰ ساعت: ۱۸:۳۳ ↗ لینک کوتاه

 مسئول مؤسسه روایت حق خبرداد

اجرای طرح اعزام روضه‌خوان به منازل در قزوین

مسئول مؤسسه «روایت حق» از اجرای طرح اعزام روضه‌خوان به منازل همشهریان قزوینی با هدف ترویج فرهنگ روضه‌های خانگی خبر داد.

اجرای طرح اعزام روضه‌خوان به منازل در قزوین
به گزارش صبح قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدمجید دائی‌دائی گفت: برپایی روضه‌های خانگی از دیرباز جزو رسوم مردم ایران بوده که مردم قزوین نیز اهتمام ویژه‌ای به این مراسم داشته‌اند و در قدیم‌الایام در منازل عموم مردم قزوین روضه‌های خانگی برپا می‌شد، اما با گذر زمان و تغییر سبک زندگی‌ها و آپارتمان‌نشینی، این فرهنگ در حال کمرنگ شدن است.

 مسئول مؤسسه روایت حق بیان کرد: مؤسسه روایت حق طرحی تحت‌عنوان روضه‌های خانگی راه‌اندازی کرده تا هم به گسترش فرهنگ روضه‌های خانگی کمک شود و هم در زمینه تأمین روضه‌خوان کمک کنیم که مردم بتوانند برای روضه‌های خانگی خود، روضه‌خوان‌های خوب و قوی پیدا کنند.

وی اظهار کرد: در بخش فرهنگ‌سازی به‌دنبال انجام اقدامات مختلفی هستیم، برای مثال مردم را تشویق کنیم تا از روضه‌های خانگی خود عکاسی کنند و این تصاویر را در فضای مجازی منتشر کنند، همچنین ما نیز اقدام به تولید و انتشار تصاویر خواهیم کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بحث تأمین روضه‌خوان‌ها نیز برای برخی دوستان مبلّغ که از طلاب فاضل و باسواد بوده، به فنون روضه‌خوانی تسلط داشته و توانایی برقراری ارتباط چهره به چهره با مخاطب را دارند، نشست آموزشی برگزار کرده‌ایم و این عزیزان آمادگی کامل جهت اعزام به منازل همشهریان را دارند.

وی افزود: مردم اگر بخواهند درخواست روضه‌خوان دهند می‌توانند با تلفن ۰۹۹۱۲۷۰۰۷۲۴ تماس بگیرند یا به سایت Davatt.ir مراجعه کنند و در کمتر از سه دقیقه درخواست خود را ثبت کنند، همچنین همشهریان عزیز می‌توانند از طریق پیام‌رسان‌های داخلی نظیر بله، گپ و سروش درخواست روضه‌خوان بدهند.

حجت‌الاسلام دائی‌دائی گفت: تعداد افرادی که در جلسات روضه شرکت می‌کنند یا محل برگزاری این جلسات هر تعداد یا هر جا می‌تواند باشد، برای مثال می‌تواند حیاط منزل، پارک، مغازه و محل کار افراد باشد و از این حیث محدودیتی نداریم، روش برگزاری برنامه نیز در اختیار میزبان است، برای مثال میزبانان می‌توانند از این روضه‌خوان‌ها صرفاً درخواست سخنرانی و روضه داشته باشند یا درخواست قرائت زیارت عاشورا داشته باشند، هدف این است با هر روشی که می‌توانیم به اباعبدالله(ع) و یاران آن حضرت ادای احترام کنیم.

وی تصریح کرد: در مرحله نخست یعنی در ماه‌های محرم و صفر تمرکز ما روی اعزام روضه‌خوان به محله‌های مختلف شهر قزوین و شهرهای نزدیک به قزوین است، اما طرح روضه‌های خانگی دائمی خواهد بود و در طی سال نیز تعطیل نخواهد شد و اعزام روضه‌خوان به منازل را خواهیم داشت.

مسئول مؤسسه روایت حق در پایان اظهار کرد: این طرح همزمان با قزوین، در قم و مشهد نیز توسط همین مؤسسه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: ایکنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان