۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین قزوین بیش‌از ۴۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری دارد
کد خبر: ۳۵۸۷۱۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۸ ساعت: ۱۴:۴۴ ↗ لینک کوتاه

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان:

قزوین بیش‌از ۴۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری دارد

مجید فرجی‌پور گفت: قزوین دارای ۴۸۴ هکتار بافت ناکارآمد شهری بوده که ۹۵ هزار نفر را در خود جای داده است.

قزوین بیش‌از ۴۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری دارد
به گزارش خبرنگار صبح قزوین؛ جلسه شورای تأمین مسکن و ستادبازآفرینی ظهر امروز در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

مجید فرجی‌پور در این جلسه اظهار کرد: باتوجه به اینکه طرح «نهضت ملی مسکن» فراتر از مسکن مهر است سعی کردیم در متراژ واحدها تغییراتی ایجاد شود تا به واسطه آن مشکلات مسکن مهر مرتفع شود.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن، سعی کردیم از تراکم کمتری استفاده کرده و شرایط ایده‌آل را در نظر بگیریم و در تمام طرح‌های مسکونی موضوع دوخوابه بودن، پارکینگ‌ و آسانسور در تمامی واحدها گنجانده شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: به منظور فراهم ساختن شرایط تأمین آورده مردم، مصوب شد میزان متراژ واحدها را کاهش و به همان میزان آورده مردم کمتر شده و 70 الی 80 متر مربع خالص مسکونی در نظر گرفته شود.

فرجی‌پور یادآور شد: قزوین دارای 484 هکتار بافت ناکارآمد شهری بوده که 95 هزار نفر را در خود جای داده است.

وی اذعان کرد: 12 شهر استان قزوین از جمله کوهین، معلم کلایه، رازمیان، سیردان، محمدیه، شیریفیه، دانسفهان، ارداق، سگزآباد، خرمدشت، ضیاءآباد، نرجه و خاکعلی فاقد مطالعات اولیه محلات هدف است.

این مسئول تصریح کرد: محلات باغ نشاط، لالوها و کوی بهار از جمله سکونت‌گاه‌های غیررسمی قزوین به شمار می‌رود که با مجموع حدود 28 هکتار، 747 خانوار و بیش از 2 هزار و 930 نفر را در خود جای داده است.

فرجی‌پور با اشاره به جزئیات واگذاری زمین و مسکن به خانواده‌های دارای سه فرزند در استان قزوین اذعان کرد: باتوجه به ابلاغ قانون حمایت از خانواده، سامانه نهضت ملی مسکن برای متقاضیان آماده بوده و افراد می‌توانند به سامانه مراجعه کرده و در قسمت نوع سرپرست حتما فرزند سوم و بیشتر را انتخاب کنند تا بتوانند در آن ردیف قرار بگیرند، با وجودی که هنوز آئین‌نامه اجرایی ابلاغ نشده است اما نسبت به ساماندهی افراد و تشکیل پرونده اقدام کرده‌ایم؛ باتوجه به اینکه نظام مهندسی به عنوان پالایش متقاضیان انتخاب شده است متقاضیان می‌توانند با مراجعه به آن تشکیل پرونده دهند.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان دارای فرزند سوم و متولد 23 آبان ماه سال گذشته به بعد شامل مشمول استفاده از طرح واگذاری زمین و مسکن هستند، عنوان کرد: براساس قانون، اعلام شده یک زمین 200 متری با قیمت تمام شده به صورت اقساطی برای شهرهای زیر 500 هزار نفر و برای شهرهای بالای 500 هزار نفر، زمین 200 متری یا یک واحد مسکونی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان