۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مراسم احلی من العسل با حضور یک هزار دانش‌آموز قزوینی برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۵۸۷۱۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۱۲ ساعت: ۱۱:۱ ↗ لینک کوتاه

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین:

مراسم احلی من العسل با حضور یک هزار دانش‌آموز قزوینی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام حسین محمدزاده تصریح کرد: همایش احلی من العسل در قزوین روز ۵شنبه (۱۳مرداد) ساعت ۹ صبح با حضور یک هزار نفری دانش‌آموزان در آستان مقدس امامزاده حسین علیه‌السلام قزوین برگزار خواهد شد.

مراسم احلی من العسل با حضور یک هزار دانش‌آموز قزوینی برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام حسین محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به برگزاری همایش احلی من العسل در قزوین اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری خطاب به جوانان و نوجوانان در بیانه گام دوم انقلاب، مبنی بر لزوم برجسته کردن ارزش‌های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، شجاعت، تواضع و دیگر اخلاق حسنه، مراسم احلی من العسل در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین در راستای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ ولایت مداری، تولی و تبری، امربه‌معروف و نهی از منکر و معرفی نقش الگویی شهدای نوجوان و جوان کربلا به ویژه حضرت قاسم‌بن‌الحسن به دانش‌آموزان این مراسم در سطح استان قزوین برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: همایش احلی من العسل در قزوین روز ۵شنبه (۱۳مرداد) ساعت ۹ صبح با حضور یک هزار نفری دانش‌آموزان در آستان مقدس امامزاده حسین علیه‌السلام قزوین برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین در ۱۲ منطقه آموزش و پرورش استان قزوین مراسم مشابهی برای دانش‌آموزان در ایام ماه محرم برگزار می‌شود و دانش‌آموزان در این مراسم به سینه‌زنی و عزاداری می‌پردازند.

برگزاری مراسم احلی من العسل با هدف الگوسازی شهدای نوجوان کربلا

این مسئول عنوان کرد: عاشورا، واقعه بسیار بزرگی است که در طول تاریخ، انسان براساس میزان فهم و درک خود توانسته به بخش‌‌ها و ابعادی از این حماسه اشراف یابد و در زندگی خود از آن استفاده کند و این موضوع درباره بحث تربیت کودک و نوجوان و بهره‌گیری آنها از مسائل حسینی نیز مطرح است.

وی بیان کرد: باید در هر دوره زمانی به تناسب نیاز‌های مخاطبات تلاش‌هایی برای درک و فهم متناسب از واقعه عاشورا و ارزش‌های نهفته در آن ارائه شود.

محمدزاده عنوان کرد: در شرایط کنونی مربیان و والدین وظیفه دارند احوال فرزندان خود را درنظر بگیرند تا براساس نیاز‌هایی که آنان دارند، متوجه شوند باید به چه ابعادی از واقعه کربلا بیشتر پرداخته شود تا با شناسایی آن در ادامه وارد عرصه تربیتی شوند.

وی با اشاره به حضور فعال دانش‌آموزان در اجرای مراسم احلی من العسل گفت: کلیه کارهای اجرایی مراسم مثل استقبال، توزیع پذیرایی، انتظامات و فضاسازی با مشارکت دانش‌آموزان انجام می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت قاسم(ع) بیان کرد: حضرت قاسم با انتخاب شهادت در راه خدا توانست به همه ثابت کند که نگاهش به زندگی بسیار متعالی بوده و آن را در حد یک زندگی گذرای دنیا نمی‌بیند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موثرترین فعالیت‌های ما در حوزه تربیتی و پرورشی، پرداختن به امور دینی و مذهبی بوده و اوج این فعالیت‌ها نیز قیام عاشورا است؛ از این رو ضرورت دارد که ما در این ایام برای دانش‌آموزان، برنامه‌های متعددی داشته باشیم.

محمدزاده در پایان عنوان کرد: در واقعه محرم، برای نوجوانان و جوانان شخصیتی مناسب‌تر از حضرت قاسم بن الحسن(ع) نداریم که هم‌سن دانش‌آموزان بوده و مردانگی و شجاعت این جوانمرد، تا حدی است که شهادت در راه امام و عقیده خود را «احلی من العسل» و شیرین‌تر از عسل توصیف می‌کند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان