۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ائمه جمعه پای کار حل مشکلات مردم باشند
کد خبر: ۳۵۸۷۱۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۸ ساعت: ۱۲:۳۳ ↗ لینک کوتاه

محورهای اصلی خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های قزوین؛

ائمه جمعه پای کار حل مشکلات مردم باشند/ مجالس عزاداری حسینی بهترین راه مقابله با فرافکنی‌های رسانه‌های غربی است

ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین طی این هفته در خطبه‌های نماز جمعه به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور؛ حضور در مجالس حسینی و دیدار سران کشورها با ایران پرداختند.

ائمه جمعه پای کار حل مشکلات مردم باشند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد حضرت ولی عصر عجل الله فرجه شهر آبیک برگزار شد، ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار کرد: خداوند در آیه ۲۴ سوره ابراهیم  با اشاره به «کلمه‌ی طیّبه» می‌فرماید این کلمه یعنی خوب بودن؛ باید مثل درخت خوب باشید که ریشه عمیق دارد و تنه و شاخه به آسمان می‌رسد و در همه جهات رشد کنید.

وی افزود: باید روح را سعه داده و رشد کرد، زیرا ریشه همه بدبختی‌ها در حقارت نفس است، مثلا حسادت برای بنده‌ای که کوچک است و بر اساس حقارت نفس خود می بیند، تصمیم می گیرد و عمل می کند.

امام جمعه آبیک بیان کرد: کسانی که تقوا پیشه می‌کنند باید مراقب باشند که روحشان حقیر نشود؛ زود عصبانی شدن و ناسزا گفتن ریشه در حقارت نفس دارد؛ هیهات از کسانی که نماز خوانده و روزه می‌گیرند ، برای امام زمان (عج) و برای محرم کار می کنند اما روحشان رشد نمی‌کند.

امام جمعه آبیک با اشاره حضور خود در اجلاسیه اخیر ائمه جمعه کشور و دیدار با مسئولان نظام، قوای سه گانه و دیدار با رهبری معظم انقلاب اظهار کرد: مقام معظم رهبری خطاب به ائمه جمعه  فرمودند که امام جمعه  به علت دسترسی راحت‌ترمرجع مراجعات مردم  هستند، چون مردم خیلی دسترسی به مسئولان ندارند گرچه این کار امام جمعه نیست و اما باید امام جمعه داهیانه محوریت را به عهده بگیرد و کار پیگیری شود.

حسینی میر امینی ادامه داد: اتفاقات مهمی را اخیراً داشتیم که اجلاس جده یکی از آن‌ها بود و بایدن دست خالی به ایالات متحده برگشت، همچنین اجلاس تهران را نیز با حضور روسای جمهور کشورهای روسیه و ترکیه داشتیم و اتفاقات خوبی رقم خورد.

امام جمعه آبیک گفت: حجم سرمایه گذاری ما در کشور ۴ میلیارد دلار است و در این سفر ۴۰ میلیارد دلار اضافه شد و سفر پرباری برای کشور بود که خوشبختانه مسئولان از فضای تحریمی روسیه استفاده مطلوب را دارند.

میر امینی در ادامه به حمله ترکیه به عراق که تعداد زیادی از شهروندان عراقی بر اثر آن مجروح و کشته شدند اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز به رئیس جمهور ترکیه تذکر داده بودند که حمله به مردم عراق به ضرر خودشان نیز می‌باشد و برای خودتان ناامنی ایجاد می‌کنید و دیدیم عراق که تا کنون صبوری می‌کرد این بار بلافاصله دو پهپاد عراقی پایگاه‌های ترکیه در منطقه را هدف قرار دادند.

وی افزود: در خصوص حذف ارز ترجیحی هم چاره‌ای جز این نبود و چند ماهی که مجلس ارز را حذف نمی کرد به واسطه درخواست از صندوق ذخیره کشور را اداره می‌کردیم اما الان به فضل پروردگار فروش نفت ما به میزان قبل از تحریم ها رسیده است.

امام جمعه شهرستان آبیک در ادامه درباره انتقال آب سد طالقان به آبیک نیز اظهار کرد: واقعاً کار عظیم و مهمی است و قدردان تک تک کسانی که در این مسیر تلاش و کوشش کردند هستیم.

امام جمعه آبیک در ادامه تصریح کرد: چند پروژه سنگین نیمه تمام هم داریم مثل تصفیه خانه فاضلاب شهر آبیک و ... که پروژه‌های نیمه تمام دولت قبل است و باید انجام شود، چون دولت فعلی دولت اقدام و عمل است.

حسینی میر امینی افزود: دولت باید کار ناتمام پهنه کردن پیغمبرکوه را انجام دهد و این منطقه پهنه شده و گردشگری تعریف شود ، اتفاقات خوبی را در فضای گردشگری و تفریحی، شهربازی، مجتمع فرهنگی و مسائلی از این دست را شاهد باشیم که مردم از این مظلومیت خارج شوند.

 امام جمعه شهرستان آبیک در پایان گفت  فهرستی از کارهای نیمه تمام شهرستان را که در دولت‌های قبلی شده شده که امیدواریم مدیران و مسئولان شهرستان و استان این سنگ بناها را در این شهرستان بنا کنند.

حضور در مجالس عزاداری حسینی بهترین راه مقابله با فضای مسموم مجازی و رسانه های باطل دشمن است

حجت‌الاسلام رضوانی امام جمعه بویین زهرا در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: پاداش احیاء مراسم سوگواری حسینی و تبیین معارف اهل بیت(ع) در ایام محرم همانند پاداش عبادت و جهاد فی سبیل الله و موجب بیداری و قدرت در جامعه خواهد شد.

وی افزود: حضور در مجالس عزاداری حسینی و ذکر امام حسین(ع) بهترین راه برای مقابله با فضای مسموم مجازی و رسانه های باطل دشمن است.

امام جمعه بویین زهرا با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه کشوربیان کرد: نماز جمعه محل اجتماع جمع کثیری از مردم است که حول محور یک پایگاه و یک قرارگاه فرهنگی به استماع تحلیل‌هایی دقیق در خصوص اکثر حوزه‌های مهم و به روز از لسان سخنگوی انقلاب اسلامی میپردازند.

وی ابراز کرد: تهران و مسکو با همکاری‌های دو جانبه که در نوع خود بزرگترین و بی سابقه ترین سرمایه گذاری‌های در حوزه صنعت نفت بود، تمام نقشه‌های آمریکا و متحدانش را نقش بر آب کرند.

امام جمعه بویین زهرا اذعان کرد: تداوم حملات نظامیان ترکیه به گروه‌های تروریستی در مرزهای شمال عراق موجب بروز نا امنی و اعتراضات ملی در این کشور شده است.

وی در پایان گفت: دوران سکوت مردم عراق در مقابل حملات ترکیه به پایان رسیده و این وضعیت را تحمل نخواهند کرد.

کسانی که در برابر مواضع استکبار؛ مظلومیت ایران اسلامی را تبیین نکنند، حسینی نیستند

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و تسلیت حلول ماه محرم ایام اظهار کرد: با آغاز ماه محرم، ايام غم و اندوه شيعيان و محبان اهل بيت عليهم السلام، شهرها، رنگ و بوي عاشورایی به خود مي‌گيرند، حسينيه‌ها، مساجد و تكايا به نشانه‌ي عزاداري، سياهپوش شده و پرچم عزاداري بر سر در خانه، و اماكن عمومي نصب مي‌شود.

وی افزود: حركات، گفتار و رفتارهاي محبان اهل بيت نيز با الهام از نهضت جاودانه عاشورا، رنگ و بوي حسيني دارند، هرجا سخن از قيام كربلا و رهبر و پيشواي نهضت، حسين بن علي عليه‌السلام و شهداي كربلا است.

امام جمعه الوند ابراز کرد: جهاد تبیین به معنای تبیین عُمق جریان عاشورا توسط اهل علم و وعظ ومبلغین عزیز برای مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی عنوان کرد: کسانی که در برابر استکبار و ماهیت غرب جبهه نگیرند و مظلومیت ایران اسلامی را تبیین نکنند، حسینی نیستند.

 وی تصریح کرد: شهادت سیدالشهداء (ع) حرارتی را در دل اهل ایمان به وجود آورد که تا وقتی بشریت به رهبری حضرت صاحب الزمان (عج) علیه ظلم قیام نکند، خاموش نخواهد شد.

امام جمعه الوند ابراز کرد: یکی از مهم ترین وظایف افراد هنگام روبرو شدن با منکرات، امر به معروف و نهی از منکر است. این گونه برخوردها اگر با رعایت ادب اسلامی و تواضع و فروتنی همراه شود، نیز افراد نصیحت کننده، خود به آن چه می گویند، پایبند باشند، با نتیجه خوبی همراه خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی با اشاره به دیدار ائمه‌جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب بیان کرد: مقام معظم رهبری نماز جمعه را در سلسله قدرت نرم نظام اسلامی، حلقه‌ای بسیار مهم و فریضه‌ای استثنایی خواندند و تأکید داشتند که امام‌جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی است و یکی از وظایف اساسی او بازتولید مفاهیم معرفتی و مبانی انقلابی و پاسخگویی به شبهات با زبان روز و تبیین مستدل آن‌ها و رفتار پدرانه با همه است.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان