۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آیین گرامیداشت استاد کریمخانی در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۳۵۸۶۹۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۷ ساعت: ۱۶:۲۲ ↗ لینک کوتاه

با حضور هنرمندان ملی و آئینی؛

آیین گرامیداشت استاد کریمخانی در قزوین برگزار شد

بزرگداشت اربعین درگذشت استاد محمدعلی کریمخانی با حضور عاشقان و دوستدارانش در قزوین برگزار شد.

آیین گرامیداشت استاد کریمخانی در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، بزرگداشت اربعین درگذشت استاد محمدعلی کریمخانی با حضور عاشقان و دوستدارانش در قزوین برگزار شد.

این آیین نکوداشت با حضور تنی چند از مدیران ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولین استانی، مردم متدین و هنردوست قزوین و تنی چند از چهره های ملی و آیینی از جمله حسن سلطانی مجری و پژوهشگر حوزه مذهب و استاد محمد اصفهانی خواننده و از دوستان استاد کریمخانی برگزار شد.
 
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ابتدای آیین گرامیداشت استاد محمد علی کریمخانی که شامگاه پنج شنبه ۶ مردادماه ۱۴۰۱ در سالن همایش های دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد گفت: استاد کریمخانی حق زیادی بر گردن بسیاری از ما قزوینی ها دارند و این در حالی است که خیلی ها تا زمان مرگش نمی دانستند که این استاد اهل استان قزوین بوده است. وی در طول سال ها هنرنمایی و نشر معارف اهل بیت، خدمت بزرگی به تعمیق و شناخت معارف رضوی و حسینی نمود.
 
 وی افزود: امیدواریم این بزرگداشت بتواند بخش کوچکی و ذره‌ای از زحمات و خدمات فراوان ایشان را ادا کند و ما نیز بتوانیم در عرصه هنر آیینی هنرمندان بیشتری را در شهر و دیار خود داشته باشیم و تقدیم آستان معظم اهل بیت نماییم.
 
 فائزی توضیح داد: نام کریمخانی عجین شده است با قطعه آمدم ای شاه پناهم بده و با بسیاری دیگر از قطعاتی که در رثای حضرت اباعبدالله (ع) سروده شده است. ان شالله که خداوند بر علو درجات این هنرمند فقید بیفزاید و مقامش را عالی تر بگرداند.
 
در خلال این برنامه، محمد اصفهانی قطعاتی را اجرا و به روح بزرگ استاد کریمخانی تقدیم نمود و خاطراتی از اجراهای این هنرمند در عرصه ی ملی را بازگو کرد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان