۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۰۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بورس خارج شد
کد خبر: ۳۵۸۶۸۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۷ ساعت: ۱۶:۱ ↗ لینک کوتاه

تحلیل بورس در هفته اول مرداد ماه ۱۴۰۱؛

۱۰۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بورس خارج شد

مهدی حیدری گفت: مانند هفته‌های گذشته معامله‌کنندگان حقیقی به بازار اعتماد ندارند و روند خروج سرمایه حقیقی از بازار ادامه دارد.

۱۰۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بورس خارج شد
مهدی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به افزایش ۵ هزار واحدی ۲۶۴ واحدی شاخص کل بورس در روز چهارشنبه اظهار کرد: شاخص کل بورس در آخرین روز کاری به رقم یک میلیون و ۴۴۳ هزار و ۷۱۳ واحد رسید.

وی افزود: همچنین شاخص کل فرابورس با افزایش ۴۲ واحدی در سطح ۱۸ هزار و ۸۶۱ واحد قرار گرفت.  

این تحلیلگر بورس گفت: با وجود اینکه عمده شاخص‌ها در آخرین روز معاملاتی سبز بودند اما شاخص‌های بزرگی مانند وساپا، شبندر، شتران و فاراد کاهش ارزش را تجربه کردند و در بین نمادهای بازار فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط نیز استخراج کانه‌های فلزی و فرآورده‌های نفتی و سوختی بیشترین قرمزهای بازار را در اختیار داشتند.

۱۰۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بورس خارج شد

حیدری با اشاره به خروج ۱۰۴ میلیارد تومان پول از بازار تاکید کرد: این هفته نیز مانند هفته‌های گذشته معامله‌کنندگان حقیقی به بازار اعتماد ندارند و روند خروج سرمایه حقیقی از بازار ادامه دارد.

این تحلیلگر ابزار کرد: روند تصمیم‌گیری‌ها در معاملات خرد نشان‌ دهنده عدم تمایل معامله‌کنندگان به خرید و سرمایه‌گذاری است زیرا ارزش این معاملات در روز چهارشنبه با کاهش ۱۹ درصدی نسبت به روز سه شنبه مواجه بود و به رقم ۳ هزار و ۲ میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که انتظار عمومی سرمایه گذران حقیقی و جامعه نسبت به بازار بورس دلگرم کننده نیست و این امر به صورت کلی وابسته به وضعیت شاخص‌های کلی اقتصادی است که اکنون برای جذب سرمایه چندان جذاب نمی‌باشد.

حیدری در پایان با اشاره به کاهش صف‌های فروش در روز چهارشنبه گفت: ارزش صف‌های خرید نسبت به روز سه شنبه رشد داشت و روی رقم ۲۳ میلیارد تومان توقف کرد.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان