۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جلسات شورای فرهنگ عمومی باید هدفمند باشد
کد خبر: ۳۵۸۶۸۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۶ ساعت: ۱۶:۶ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

جلسات شورای فرهنگ عمومی باید هدفمند باشد/ هیئات مذهبی به رعایت حقوق شهروندی توجه کنند

محمد مهدی اعلایی گفت: از دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در خواست داریم که جلسات این شورا از این به بعد دستوردار و هدفمند باشد تا مشخص شود با چه هدفی و به دنبال چه هستیم.

جلسات شورای فرهنگ عمومی باید هدفمند باشد
به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ محمدمهدی اعلایی در شورای فرهنگ عمومی استان که ظهر امروز(پنجشنبه) در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در مقوله فرهنگی برداشت‌های متفاوت وجود دارد و هر کسی از ظن خود نگاه می‌کند اما این تفاوت نگاه‌ها در تفاسیری که اتفاق می‌افتد تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: داستان برداشت ما از کیفیت حوزه‌های فرهنگ در کشور داستان مشهوری است که در تاریکی باقی مانده و به نظر می‌رسد در حوزه فرهنگ نگاه‌ها باید ژرف‌تر باشد؛ گرچه مطالب زیادی در این حوزه مطرح شده اما مجددا مقام معظم رهبری شمع همچون روشنی‌بخش این نگاه‌ها را نسبت به وقایع روشنی بخشدیدند.

استاندار قزوین بیان کرد: مقام معظم رهبری بحث حجاب را به وضوح تبیین و مجدد تاکید کردند که در این موضوعات باید متین، منطقی و به دور از احساسات بی مورد، ورود کرد و با دلایل روشن منطق استعماری غربی افشا و تبیین شود.

اعلایی ادامه داد: همچنین مقام معظم رهبری فرمودند که تفاوت گفتار و رفتار ماست که مردم را به لجاجت می‌کشاند و ما باید به عنوان متولی تاثیر گذار در جامعه؛ با این نشانه‌ها مسیرهای حرکت خود را تعیین کنیم.

با اباحه‌گری برخورد جدی خواهیم داشت

وی ابراز کرد: در استان قزوین با توجه به نگرانی‌هایی که برخی افراد در مسائل فرهنگی داشتند و تدابیری که بین تصمیم گیران متولی امر اتخاذ شد موجب شد که با جدیت لازم و رفتارهای سختگیرانه نیز برخورد با اباحه‌گری را در دستور کار قرا دهیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: ما در این حوزه ورود خواهیم کرد و هیچ کس حق ندارد که به تعبیر مقام معظم رهبری بخواهد مسائل تاثیر گذاری را که می‌تواند منجر به آسیب دیدن مقام کرامت زن شود را در قالب اباحه گری مطرح کند.

اعلایی اذعان کرد: قاطعانه اعلام می‌کنیم که شدیداً با موضوع اباحه‌گری و رفتارهای برنامه‌ریزی شده از سوی برخی که با هدف آسیب بر شاخصه‌های اعتقادی و فرهنگی ما طراحی می‌شود، برخورد خواهیم کرد.

وی بیان کرد: اکنون دستگاه‌های متولی هم در این زمینه مسئولیت پیدا کردند و اقداماتی نیز انجام داده‌اند که ادامه‌دار خواهد بود تا شاهد نتیاج آن باشیم.

استاندار ققزویین تصریح کرد: در مباحث نرم فرهنگی هم به نظر می‌رسد باید در قالب جهاد تبیین بیان شود که در استان قزوین نیز در این راستا برنامه‌ریزی خواهد شد.

اعلایی عنوان کرد: از دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در خواست داریم که جلسات این شورا از این به بعد دستوردار و هدفمند باشد تا مشخص شود با چه هدفی و به دنبال چه هستیم.

هیئات مذهبی متناسب با رعایت حقوق مردم کار کنند

وی تشریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در ابعاد مختلف در آستانه محرم صورت گرفته اما مسئله رعایت حقوق مردم در عزاداری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و نباید بی‌دلیل و بدون ضرورت مسیرهای تردد مردم مسدود شده و یا صداهای بلند تکیه‌ها، هیئت‌ها و مساجد در ساعات خارج از عرف منطقی خود، باعث آزار مردم شود.

استاندار قزوین ابراز کرد: نباید برای اجرای مستحبات، باعث آزار مردم شویم چون این رفتارها نتایج معکوس خواد داشت که در این راستا نیروی انتظامی مکلف شده که به این موضوع توجه داشته باشد.

اعلایی افزود: جلساتی در راستای بصیرت افزایی ، امیدآفرینی در هیئات و ارتقاء سطح عزاداری‌ها برگزار و برنامه ریزی های در نظر گرفته شده تا این مقوله فرهنگی اثرگذاری لازم را در استان داشته باشد.

وی در پایان گفت: فعلا رویه استان قزوین به این شکل خواهد بود و ما نباید با زبان و قلم خود موجب زیرسوال رفتن اوضاع فرهنگی خود باشیم و برای داشته‌های خود که همان کسانی هستند که در جامعه ما تعلقات ملی، دینی و هنری و فرهنگی دارند، ارزش قائل شویم.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان