۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کمیته پشتیبانی مالی و تسهیلات ویژه اربعین تشکیل شد
کد خبر: ۳۵۸۶۶۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۵ ساعت: ۱۴:۵۳ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی استاندار قزوین:

کمیته پشتیبانی مالی و تسهیلات ویژه اربعین تشکیل شد

ابوالحسن کبیری گفت: کمیته تسهیلات و مالی ایجاد شده و اختصاص تمام امکانات مد نظر دستگاه‌ها برای اربعین باید توسط این کمیته انجام شود و هیچ فرد، سازمان، گروه و کمیته‌ای حق مراجعه مستقیم به ارگان‌هایی همچون صمت و جهاد را ندارد.

کمیته پشتیبانی مالی و تسهیلات ویژه اربعین تشکیل شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، جلسه ستاد اربعین با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

ابوالحسن کبیری در این جلسه اظهار کرد: تردد بخش قابل توجهی از زائران قزوینی در ایام اربعین از طریق مرز مهران مقدور است.

وی افرود: طرح امنیتی و انتظامی باید تهیه و تدوین شود و صداوسیما برای اخذ گذرنامه‌ها و ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح در زمان مقرر شده اطلاع رسانی‌های لازم را داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: تدبیر وزیر کشور به عنوان مسئول اصلی در سال‌جاری این است که هیچ گونه مانع تراشی در عزیمت زائران به اربعین وجود نداشته باشد؛ مراسمات داخلی از جمله تجمعات مردمی در روز اربعین نباید به گونه‌ای برگزار شود که شبهه‌هایی را برای برخی افراد ایجاد کند.

مصوبات ستاد اربعین به صورت دقیق در شهرستان‌ها اجرا شود

وی اذعان کرد: مصوبات ستاد اربعین از طرف فرمانداران شهرستان‌های استان به صورت دقیق باید اجرا و از هم‌اکنون برای انتقال زائران و اختصاص اتوبوس‌های بین شهری از شهرستان‌های استان به سمت مرزهای خروجی اقدام شود.

این مسئول ابراز کرد: ساختاری که امسال برای اربعین در نظر گرفته شده تحت عنوان ستاد مرکزی بوده که در سال‌های گذشته نبوده است و هدف از تشکیل این ستاد، ساماندهی بهتر برنامه‌ها است.

کبیری گفت: کمیته تسهیلات و مالی ایجاد شده و اختصاص تمام امکانات مد نظر دستگاه‌ها برای اربعین باید توسط این کمیته انجام شود و هیچ فرد، سازمان، گروه و کمیته‌ای حق مراجعه مستقیم به ارگان‌هایی همچون صمت و جهاد را ندارد چراکه پشتیبانی‌های لازم در ستاد مرکزی اربعین صورت می‌گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: تعداد اقلام و امکانات مورد نیاز در کمیته پشتیبانی با عنوان کمیته تسهیلات و مالی بررسی می‌شود.

ثبت‌نام ۱۲ هزار نفر در سامانه سماح برای اربعین

مدیر حج و زیارت استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار نفر از استان برای اعزام به اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و افراد باید واکسن دریافت کرده باشند که در غیر این صورت ثبت‌نام انجام نمی‌شود.

عباس دمرچی با بیان اینکه فعالیت سامانه سماح از یک ماه گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه موضوع شبه کاروانی از چند سال گذشته در ستادهای اربعین مطرح بوده است، این آمادگی را در دفاتر زیارتی سازمان داریم تا عزیزانی که در قالب این کاروان‌ها قصد اعزام دارند، با هماهنگی ستاد اربعین آنها را برای استقرار در موکب‌ها هدایت کنیم.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به شلوغی مراکز صدور گذرنامه، آن دسته از زائرانی که گذرنامه دریافت نکرده‌اند، می‌توانند در سامانه سماح پیش ثبت‌نام کرده و بعد از دریافت گذرنامه اطلاعات خود را برای اعزام به عراق تکمیل کنند.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان