۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پرچم عزاداری محرم امشب در قزوین برافراشته می‌شود
کد خبر: ۳۵۸۶۴۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۴ ساعت: ۱۳:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین:

پرچم عزاداری محرم امشب در قزوین برافراشته می‌شود/فعالیت بیش از ۹۰۰ مبلغ مذهبی در ایام محرم

یوسف پورآرین گفت: امشب پس از نماز مغرب و اعشاء پرچم عزاداری محرم با حضور امام جمعه قزوین، شهردار و جمعی از فعالان عرصه بزرگداشت عملیات محرم در میدان سید حسن نصرالله برافراشته می‌شود.

پرچم عزاداری محرم امشب در قزوین برافراشته می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت الاسلام یوسف پورآرین ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان تبلیغات برای برگزاری برنامه‌های ماه محرم اظهار کرد: اگرچه با توجه به افزایش مبتلایان کرونا برای هر دو وضعیت شدت یا کاهش کرونا برنامه‌ریزی کرده‌ایم، با این حال امیدوارم موج کرونا برنامه‌های ما را تحت شعاع قرار ندهد.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که هیئت کانون جهاد تبیین است، بنابراین در برنامه‌های ماه محرم جهاد تبیین با اولویت امیدآفرینی را به عنوان یک محور اصلی در دستور کار قرار داده‌ایم.

از ظرفیت خیران در حوزه نذر فرهنگی کمک می‌گیریم

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیران گفت: باتوجه به افزایش هزینه‌های راه‌اندازی و برگزاری هیئات مذهبی جلسه‌ای با خیرین داشته‌ایم تا در حوزه نذر فرهنگی و حمایت از برنامه‌های تبلیغی کمک حال ستاد محرم در سطح استان باشند.
 
این مسئول با اشاره به ضرورت برگزاری مراسم به عنوان اصلی‌ترین وظیفه و پایه عملیات محرم بیان کرد: شعار محوری و سراسری عملیات ماه محرم امسال "نجات اهل عالم با حسین است" می‌باشد.
 
پورآرین از عملیات مشترک مجموعه‌های مردمی ستاد محرم با سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و عنوان کرد: جامعه ایمانی مشعر، بسیج مداحان، کانون مداحان، شورای هیئت‌های مذهبی، گروه‌های تبلیغی و هیئت رزمندگان با کمک نهاد‌های حاکمیتی در اجرای برنامه‌ها نقش دارند.

وی از ایجاد کارگروه‌های مختلف ستاد مردمی محرم خبر داد و ابراز کرد: کارگروه اعزام و عملیات‌های تبلیغی وظیفه مدیریت جلسه منبری‌ها و خطبای استان، تولید و ارسال محور‌‌های روش‌های تبلیغی برای مبلغان، شناسایی نقاط تبلیغی استان و مناطق فاقد روحانی را بر عهده دارد.

این مسئول افزود: همچنین اعزام مبلغ در سطح استان ویژه هیئت‌ها و روضه‌های خانگی، اعزام مبلغان و مربیان به حسینیه‌های کودک از جمله اقدامات این کارگروه است.

فعالیت بیش از 900 مبلغ مذهبی در ایام محرم

پورآرین ابراز کرد: 350 مبلغ در ایام محرم به نقاط ثابتی که در آنجا مسجد یا محل تبلیغی وجود دارد اعزام می‌شوند، همچنین جدا از 400 نفر مبلغی که به فضاهای متغیر اعزام خواهند شد 200 مبلغ خانم نیز در این امر به ما کمک می‌کنند.
 
مدیرکل سازمان تبلیغات استان بیان کرد: از دیگر کارگروه‌ها مربوط به هنر رسانه و فضاسازی است که وظیفه برنامه‌ریزی شعارمندی هیئت‌ها، توزیع اقلام ارسالی، تولید مستند محرم، طراحی و فضاسازی محیط شهری، اکران مستند‌های امیدآفرینی و خانواده، ویژه برنامه روز سقا و تولید شعار و آثار گرافیکی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به برگزاری مراسمات در تمام مساجد فعال استان عنوان کرد: در قزوین 500 هیئت مذهبی وجود دارد که در عملیات محرم فعال خواهند بود.  
 
پورآرین ابراز کرد: کارگروه هیئت و عملیات‌های ویژه برنامه‌هایی همچون اردوی ستایشگران و مداحان جوان به زنجان، ویژه برنامه ظهر عاشورا، اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در روز تاسوعا، همایش مدیران هیئات مذهبی، مراسم برافراشتن پرچم عزاداری محرم و بسته‌های محتوایی ویژه مداحان را اجرا خواهد کرد.
 
این مسئول با اشاره به پویش دهه نودی‌ها خاطرنشان کرد: پویش‌های هرکوچه شهید یک حسینیه، هرشب معرفی کتاب، چهارپایه خوانی، و روضه‌های خانگی در ایام محرم برگزار خواهد شد.
 
اجتماع دختران رباب در قزوین برگزار می‌شود

وی افزود: اجتماع دختران رباب، برنامه احلی من العسل، دوره آموزشی مقتل شناسی ویژه بانوان ستایشگر، حمایت محتوایی از حسینه‌های کودک، اعزام کارشناسان جمعیت، حمایت از همایش‌های شیرخوارگاه حسینی، تشکیل کارگروه بانوان و کارگروه خبر و فضای مجازی از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.
 
پورآرین ادامه داد: همچنین در کارگروه حمایتی و پشتیبانی و حقوقی، توزیع اقلام حمایتی، تقدیر از خادمان، سرکشی به هیئت‌ها و حمایت از آنها با همکاری دستگاه‌های مختلف مانند فرمانداری، هلال احمر، آموزش و پرورش، سپاه و بسیج و سایر ارگان‌ها صورت خواهد گرفت.

این مسئول تصریح کرد: به منظور هرچه بهتر برگزاری شدن مراسمات ایام محرم نشست‌هایی با روسای هیئت‌های مذهبی، علمداران حسینی، مداحان و برنامه‌‌ریزان این حوزه داشته‌ایم و خواهیم داشت تا از ایجاد فضاهایی که ممکن است شعارهای اصلی نهضت حسینی را تحت الشعاع قرار دهد جلوگیری کنیم.

وی در پایان گفت: امشب پس از نماز مغرب و اعشاء پرچم عزاداری محرم با حضور امام جمعه قزوین، شهردار و جمعی از فعالان عرصه بزرگداشت عملیات محرم در میدان سید حسن نصرالله برافراشته می‌شود.
 
انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان