۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین توزیع رایگان ۲۴۰ هزار جوجه یک‌روزه در بین مرغداری‌های قزوین
کد خبر: ۳۵۸۶۳۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۳ ساعت: ۱۵:۱ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین خبر داد

توزیع رایگان ۲۴۰ هزار جوجه یک‌روزه در بین مرغداری‌های قزوین

سرهنگ امیرعلی حسینیان گفت: با توزیع رایگان ۲۴۰ هزار جوجه در مناطق سفید به لحاظ سلامت دامپزشکی در بین مرغداری‌های نیمه تعطیل، بیش از نیمی از آن به بازار تزریق و مابقی در آستانه ورود به بازار است.

توزیع رایگان ۲۴۰ هزار جوجه یک‌روزه در بین مرغداری‌های قزوین
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ در حال حاضر امنیت غذایی کشور یکی از مسائل مهمی است که باید در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد، در این راستا همت بسیجیان در کنار جهاد کشاورزی و تفکر جهادی کارکنان آن می‌تواند ثمرات مثبتی را در این زمینه داشته باشد.

توافق نامه‌ای میان سازمان بسیج سازندگی و وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توزیع جوجه‌های یک روزه مازاد بین روستاها و مناطق مستعد پرورش این جوجه‌ها به امضا رسیده است که براساس این تفاهم نامه، سازمان بسیج سازندگی استان قزوین 240 هزار قطعه جوجه یک روزه را از جهاد کشاورزی تحویل گرفته و بین مرغداری‌های نیمه فعال استان توزیع کرده است.

سرهنگ امیرعلی حسینیان، مسئول بسیج سازندگی استان قزوین با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح ملی بهبود تولید و بهداشت دام با هدف جلوگیری از معدوم سازی جوجه‌های یک روزه و کمک به تولید مرغداری‌های نیمه تعطیل کلید خورده است.

حسینیان افزود: حذف ارز ترجیحی که با هدف حذف رانت و فساد و قطع دست سودجویان است، منجر به افزایش قیمت در نهاده‌های دامی و طیور شده که این خود قیمت نهایی تولید را افزایش داد به گونه‌ای که سبب معدوم سازی جوجه‌های یک روزه توسط برخی مرغداران و سودجویان شد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا طبق توافقی که میان سازمان بسیج سازندگی و وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است، جوجه‌های یک روزه مازاد مرغداری‌ها را جمع آوری و بین روستاها و مناطق مستعد پرورش و مرغداری‌های نیمه فعال استان توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین جزو استان‌های پیشگام در این طرح است، افزود: با توزیع رایگان 240 هزار جوجه در مناطق سفید به لحاظ سلامت دامپزشکی در بین مرغداری‌های نیمه تعطیل، بیش از نیمی از آن به بازار تزریق و مابقی در آستانه ورود به بازار است.

حسینیان ادامه داد: با توجه به اهمیت اشتغال، معیشت و کمک به تولید گوشت سفید و فعال سازی مرغداری‌‎های نیمه تعطیل، بسیج سازندگی استان گام‌های موثری در بهبود این امر داشته است و تاکنون ۱۹ واحد مرغداری راکد استان به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی در پایان گفت: در حوزه حمایت از تولید و تامین امنیت غذایی کشور و کمک به معیشت مردم، هرزمان که لازم باشد با تمام توان ورود پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان